Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیصر حافظی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود:  ثبت‌نام در این طرح از آبان امسال آغاز شده است و به مدت ۶ ماه با هدف شناسایی افرادی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند،تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

وی ادامه داد: در قالب آزمون وسع ،افراد به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که خانوارهای واقع در دهک‌های اول تا سوم از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند اما قانون برای سطوح چهارم تا دهم، پرداخت بخشی از حق بیمه از سوی بیمه‌شونده را الزامی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظی، تحقق عدالت در سلامت را از مهمترین اهداف اجرای طرح آزمون وسع عنوان کرد و افزود: در حدود نیمی از بیمه‌شدگان سلامت در استان در دهک‎های اول تا سوم قرار دارند و حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، اجرای کامل نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیکی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: در راستای اجرای این برنامه ۹۹ درصد پرونده‌های سلامت در استان الکترونیکی شده و نسخه‌نویسی الکترونیکی در 3 شهرستان بروجن، فارسان و کیار اجرایی شده است.

حافظی گفت: طبق برنامه هدفگذاری شده تا ۲ سال آینده نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وی، کاهش هزینه و تسریع در درمان بیماران را از مزیت‌های نظام ارجاع دانست و تصریح کرد: در مرحله نخست بیمارانی که نیاز به درمان سرپایی دارند، به صورت الکترونیکی از پزشکان خانواده به مراکز درمانی دولتی و پزشکان متخصص معرفی می‌شوند که در صورت نیاز به درمان بیشتر و بستری، به بیماستان ارجاع داده می‌شوند.

حافظی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی استان اجرا و کاغذ از تمامی مراحل درمانی حذف می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم اینک در حدود ۶۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۷۸ هزار نفر در قالب صندوق کارکنان دولت، ۲ هزار نفر در قالب بیمه ایرانیان، ۴۵۰ هزار و ۵۴۸ نفر از بیمه روستاییان و عشایر و حدود ۱۷ هزار نفر در قالب سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.

اجرای این طرح باعث شد دغدغه بخشی از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده‌ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، بنحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد گزارش شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی در استان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری خانواده درمان کاهش هزینه مراکز درمانی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نسخه نویسی الکترونیکی چهارمحال و بختیاری هزار نفر در قالب بیمه سلامت آزمون وسع حق بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در سطح شهرستان لردگان تعهد ایجاد یک هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی جدید در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی