Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی از افزایش بازرسی‌های بهداشتی از امکان عمومی در استان مرکزی خبر داد و تاکید شد: کمیته پیشگیری قرارگاه پدافند زیستی در همه شهرهای استان مرکزی تشکیل شد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مسعود فراهانی ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام‌شده د راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و باید اقدامات به گونه‌ای باشد که مانع شیوع این ویروس شود و در صورتی که شیوع ان اتفاق افتاد باید به اقدامات کارآمد و اثرگذار مقابله‌ای روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه مراکز تجمعی استان باید تحت پایش جدی و رصد مرتب قرار گیرند و هیچ‌گونه سستی و قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست، درحال حاضر تمام ارکان و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس در قالب بسیج ملی فعال شده‌اند تا از بروز هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: در تمامی شهرستان‌ها و بخشداری‌های استان کمیته پیشگیری قرارگاه پدافند زیستی تشکیل و سیاست‌های پیشگیرانه و آموزشی صحیح در بین مردم به ویژه روستاییان اجرا می‌شود.

فراهانی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی و تشدید مراقبت‌ها توسط رسانه‌ها و صدا و سیما تاکنون با محوریت دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و مورد توجه بوده که باید این روند ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که کمیته رسانه قرارگاه با آن رو به رو بوده می‌توان به اطلاع‌رسانی نادرست اشاره کرد که ورود رسانه‌های برای اطلاع‌رسانی صحیح را می‌طلبد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به قیمت ماسک هم عنوان کرد: متاسفانه این روزها با افزایش قیمت ماسک و بعضا راه افتادن بازار سیاه در این عرصه رو به رو هستیم که ضرورت ورد سازمان صنعت و معدن برای تشکیل و تسریع در برگزاری جلسات تنظیم بازار را می‌طلبد.

فراهانی افزود: بنابراین این موضوع باید با جدیت رسیدگی شود چراکه نباید اقلامی مانند ماسک با قیمت گران به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: همچنین اطلاع‌رسانی وسیع در سطح جامعه هتلداران و رستوران‌داران، مساجد، کمیته امداد و حوزه‌های علمیه و حتی پادگان‌ها و مراکز تجمع نظامی بسیار مهعم بوده و در صورت امکان باید اقلام آموزشی در این مراکز توزیع شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به پیش رو بودن ایام پایان سال و همچنین فرا رسیدن عید نوروز بیان کرد: به منظور بازار شب عید و با توجه به افزایش مصرف، کشتارگاه‌های دام و مرغ در سطح استان هم باید مورد نظارت و کنترل قرار گیرد.

فراهانی با تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح در حوزه ویروس کرونا گفت: ماسک، دارو و بیمارستان‌ توسط دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده است و لازمه موفقیت در این مسیر اطلاع‌رسانی صحیح بوده که باید از طریق دانشگاه انجام شود.

وی با اشاره به خطر احتمالی انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان در اثر فروش پرنده در مرکز شهر اراک ادامه داد: اگر این فعالیت از مشاغل مزاحم به شمار می‌رود و یا فاقد وجاهت قانونی است باید توسط شهرداری و فرمانداری مورد برخورد قرار گیرد چراکه مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و لازم است که بازاری برای فروش پرنده در خارج از شهر در نظر گرفته شود.

نیاز به جدیت بیشتر در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به تراکم جمعیتی به مناسب عید نوروز 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی هم در این جلسه با تاکید بر انتشار اخبار صحیح مربوط به ویروس از طرف یک مرجع گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید از در این حوزه نسبت به معرفی سخنگو اقدام کند، چراکه علی‌رغم اینکه اینکه این ویروس انقدرها هم دلهره‌آور نبوده شاهد رعب و وحشت عمومی از آن هستیم و متاسفانه ترس از این ویروس بیشتر از خود ویروس در جامعه تسری یافته است.

حمید غیاثی افزود: با توجه به پیش رو بودن عید نوروز و افزایش تراکم جمعیتی در خیابان‌ها امکان شیوع این ویروس هم بالا رفته و باید اقدامات لازم در راستای جلوگیری از شیوع انجام شود.

سایه ویروس کرونا بر جشن سنتی فانوس چینگوترش: تلاش چین برای مهار ویروس کرونا "قابل توجه" استویروس کرونا قلب تولید وسایل الکترونیکی در چین را مختل کرده است

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص ویروس کرونا در مدارس

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در مدارس در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: کارگاه‌های آموزشی با محوریت آشنایی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس استان برگزار می‌شود.

مهدی دمنه تصریح کرد: در این راستا برای مدارس شبانه‌روزی دستورالعملی تهیه می‌شود، همچنین در نظر داریم تا از محل اعتبارات حوزه سلامت رقمی برای مدارس حاشیه‌ای و کمتربرخوردار به منظور خرید مواد شوینده و گندزدا اختصاص دهیم.

حوزه درمان استان مرکزی برای مقابله با ویروس کرونا آماده است

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی هم در این مراسم با اشاره به آمادگی حوزه درمان استان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در حوزه درمان آمادگی لازم فراهم شده و در حوزه بهداشت هم باید توصیه‌های لازم دنبال شود.

عباس اسماعیلی بیان کرد: باید به منظور آمادگی مقابله با این ویروس تخت‌های بیمارستانی و ایزوله مد نظر باشد و اطلاع‌رسانی و اموزش دقیق و صحیح در مراکز تجمع نظامی و پادگان‌ها هم بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بخش‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران مشکوک و مثبت در حوزه ویروس کرونا آمادگی لازم را دارند و در برخی از همه‌گیری‌ها چندین مرتبه مانور عملی انجام شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی عنوان کرد: با وجود اینکه هنوز وارد فاز بیماری نشده‌ایم، اما آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح انجام شده است و این روند ادامه می‌یابد.

اسماعیلی افزود: در صورتی که شیوع این ویروس اتفاق بیفتد، تمامی بخش‌های یکی از بیمارستان‌های اراک آماده می‌شود و به منظور تسریع در خدمات‌رسانی برخی از اعمال جراحی به دیگر بیمارستان‌ها منتقل می‌شود و مرخصی پزشکان و کادر درمان هم لغو می‌شود.

نظارت و بازرسی ویژه از اتوبوس‌ها و قطارها به منظور پیشگیری از  ویروس کرونا ضروری است

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به بازرسی و نظارت بر مراکز تجمعی استان گفت: بازرسان بهداشت از تمامی اماکن مشمول از جمله مدارس، خوابگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و غیره نظارت و بازرسی داشته‌اند.

حسن مهرعلی تصریح کرد: اما این نظارت‌ها و بازرسی‌ها در شرایط کنونی تشدید شده‌ است و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی و مورد مشکوکی وجود نداشته است.

وی بیان کرد: به کمک دادستان موضوع نظارت سایر اماکن و مراکز تجمعی برطرف شده است، اما هنوز موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش در پادگان‌ها باقی مانده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک  با اشاره به افزایش سفرها به مناسبت ایام عید نوروز گفت: تردد با التوبوس‌ها و قطار با توجه به آغاز سفرها در اسفندماه دغدغه این حوزه بوده و باید بازرسی و نظارت ویژه‌ای در این راستا انجام شود چراکه حساسیت در این مکان‌ها بالاست.

انتهای پیام/712/ش

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استان مرکزی با اشاره قرارگاه پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی صحیح هم در این جلسه ویروس کرونا گفت مرکزی هم شیوع این ویروس اطلاع رسانی مراکز تجمعی حوزه درمان بازرسی ها انجام شود پادگان ها عید نوروز انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت