Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک گفت: 25 هزار تن سیب درختی و 35 هزار تن پرتقال تامسون شمال و جنوب برای عرضه در بازارهای شب عید آماده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، داراب حسنی - مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک - در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: از 2.7 میلیون هکتار سطح زیر کشت، 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون هکتار مربوط به میوه‌های سردسیری است.
وی ادامه داد: از برنامه‌های این دفتر سرشاخه‌کاری درختان میوه است زیرا در برخی گیاهان مشکلاتی از قبیل شانسی بودن و بذری بودن وجود دارد. همچنین از اقدامات دیگر این دفتر می‌توان به اصلاح و نوسازی برخی درختان میوه، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه کشت در مناطق خشک، اصلاح نهال، ایجاد باغات مادری، سرشاخه‌کاری انگور و خرید ارقام جدید اشاره کرد.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک در ادامه تشریح کرد: پیش‌بینی شده بود که 16 هزارهکتار باغات جدید احداث شود که در حال حاضر 32 هزارهکتار از آن احداث شد. از طرفی در بخش توسعه باغات در اراضی شیبدار 29 هزار هکتار اراضی در سالهای 1397 و 1398 پیش‌بینی شده است که 24 هزار از آن توسعه پیدا کرده است.
به گفته وی در سال 1398 سطح باغات مادری20 هکتار بوده است.
حسنی در پایان صحبت هایش همچنین به وضعیت میوه شب عید اشاره کرد و گفت:  مشکلی در زمینه تامین میوه شب عید وجود ندارد و در حال حاضر 25 هزار تن سیب درختی و 35 هزار تن پرتقال تامسون شمال و جنوب آماده عرضه برای شب عید است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیب پرتقال تامسون عرضه مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک پرتقال تامسون هزار تن شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم، پروژه بازآفرینی شهری و همچنین بهسازی باغات و فضای سبز از جمله طرح‌های فعال در منطقه شش است.

احمد ترکمن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درآمدهای نقدی منطقه شش شهرداری قم ۷۱ در سال گذشته میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته در آمدهای غیر نقدی منطقه ۲۸۵ میلیارد تومان بود که بیش از ۳۵ درصد از درآمدهای غیر نقدی محقق شده است.

وی از انعقاد ۵۰ پیمان در حوزه فنی و عمرانی شهرداری قم خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۸۰ پیمان در منطقه شش شهرداری قم به ارزش اعتباری ۵۱ میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم در خصوص حوزه شهرسازی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸۵ پروانه ساختمانی در منطقه شش صادر شده است.

وی با اشاره به تلاش برای تسهیل امور مراجعان به شهرداری خاطرنشان کرد: همچنین ۴۵۵ گواهی عدم خلاف در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

ترکمن پروژه‌های فعال منطقه شش را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: پروژه مترو قم، پروژه بازآفرینی شهری و همچنین بهسازی باغات و فضای سبز از جمله طرح‌های فعال در منطقه شش است.

کد خبر 750883

دیگر خبرها

  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)