Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک ساماندهی پرنده فروشی‌ها در سطح اراک را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری دانسته و می‌گوید: یک قطعه زمین به منظور ایجاد سوله و جمع آوری این اصناف تعبیه شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، وجود مغازه‌های متعدد پرونده فروشی در دو خیابان شهر اراک مدت‌ها است موجی از نارضایتی را در بین ساکنین این خیابان‌ها رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر و صدای زیاد پرندگان از یک سو و تهدید انتقال آلودگی از سوی دیگر موجب نگرانی شهروندان شده است، به طوری که شهروندان برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ها خواهان ساماندهی این اصناف به عنوان مشاغل مزاحم از سوی مسوولان ذی‌ربط شدند.

بحث مربوط به پرنده فروشی‌های واقع در خیابان ولیعصر اراک(فدائیان اسلام) یکی از مباحث اصلی و مهم استی که رسیدگی به آن امری اجتناب‌ناپذیر است.

متاسفانه تاکنون با توجه به تمامی این مشکلات و تاکید بر این مسئله که این پرندگان و فعالیت این پرنده فروشی‌ها می‌تواند ناقل بیماری‌ها بسیار خطرناک از جمله بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به انسان‌ها به دلیل عدم نظارت‌های لازم و کافی به انسان باشد هنوز هم فعالیت آنها ادامه دارد.

احساس نارضایتی از فعالیت این پرونده‌ فروشی‌ها و لزوم ساماندهی آن به یکی از مطالبات شهروندان اراکی تبدیل شده، به طوری که شهروندان با ثبت سوژه «پرنده فروشی‌های خیابان ولی عصر اراک باعث مزاحمت هستند» در سامانه فارس من خواهان رسیدگی به این امر شدند.

 هرگونه فعالیتی که سلامت شهروندان را دچار تهدید کند توسط مرکز بهداشت پیگیری می‌شود

در این زمینه مسئول بهداشت محیط اراک به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: بحث پرنده‌فروشی‌های خیابان ولیعصر و ویژه پرنده فروشی‌های دوره گرد که قبل از این در مرکز شهر فعالیت داشتند، یکی از مباحث مهم و اصلی است که توسط مرکز بهداشت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مورد اعتراض و پیگیری قرار گرفت، در حالی که این مسئله جزو وظایف شهرداری محسوب می‌شود.

سید غلامرضا میری بیان می‌کند: خوشبختانه ساماندهی این افراد با پیگیری‌های انجام شده در این کارگروه انجام شد اما هم اکنون مشکلی که وجود دارد بحث پرنده فروشانی است که در خیابان ولیعصر فعالیت دارند و موجب نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان شده است.

وی ادامه می‌دهد: در این زمینه می‌توان گفت هر صنفی برای فعالیت خود حتما باید از اصناف مجوز فعالیت داشته باشد و اگر فعالیتی را انجام دهد که سلامت عموم جامعه را تهدید کند این موارد توسط مرکز بهداشت پیگیری خواهد شد.
مسئول بهداشت محیط اراک اضافه می‌کند: در بخش فعالیت پرنده فروشی‌های واقع در خیابان ولیعصر و انتقال بیماری به انسان دامپزشکی باید ورود کند و شهرداری نیز باید این بخش را به خارج از شهر برای فعالیت منتقل کند در حقیقت نظارت توسط دامپزشکی باید انجام شود اما این به معنای آن نیست که سایر دستگاه‌های متولی در این بخش هیچ نقشی ندارند.
 تعیین تکلیف پرنده فروشی‌ها در دستور کار قرار دارد
سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این زمینه می‌گوید: تاکنون ۲ تا ۳ بار در زمینه پلمب پرنده فروشی‌ها به دلیل نارضایتی‌های شهروندان اقدام شده است اما با توجه به اینکه این پرنده‌ها موجودات زنده‌ای هستند و نیاز به آب و دانه دارند این اقدام سبب از بین رفتن آنها می‌شود و کار درستی نیست بنابراین چندین بار هم نیز به آنها اخطار داده شده است.

محمد عسگری بیان می‌کند: علاوه بر این اقدامات چندین مرتبه هم پرنده‌ها را تحویل باغ وحش داده‌ایم که مرکز بهداشت و محیط زیست بر روی این مسئله بحث دارند و می‌گویند ممکن است این پرنده‌ها ناقل بیماری باشند.

وی ادامه می‌دهد: بر اساس آخرین صحبتی که در این زمینه با معاون دادستان انجام شده و با توجه به اینکه شهروندان نیز در این بخش نارضایتی‌هایی را دارند بحث تعیین تکلیف این پرنده فروشی‌ها و جلوگیری از فعالیت مشاغل مزاحم با پلمب آنها مطرح شده است البته در این زمینه اشکالاتی وجود دارد که نیاز به کارشناسی بیشتر و همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی در این بخش است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک ساماندهی پرنده فروشی‌ها در سطح اراک را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری برشمرده و اظهار می‌کند: یک قطعه زمین به منظور  ایجاد سوله و جمع آوری این اصناف تعبیه شده‌ است.

ضرورت جابجایی پرنده فروشی‌های خیابان ولیعصر به مکان دیگری
رئیس شبکه دامپزشکی اراک نیز در این رابطه به خبرنگار فارس می‌گوید: بحث مربوط به پرنده فروشی‌های خیابان ولیعصر اراک و نارضایتی‌های شهروندان ساکن در این بخش مدت‌هاست که پیگیری می‌شود که بهترین اقدام در این زمینه جابجایی این پرنده فروشی‌ها است تا بتوان از انتقال بیماری به شهروندان در این منطقه جلوگیری شود.

محمدرضا جوانمرد بیان می‌کند: در این زمینه دادستانی حکمی را با محوریت اتاق اصناف صادر کرد که با واحدهای غیرمجاز برخورد شود و پروانه برای آنها صادر شود، این در حالی است که مشکل اصلی در این بخش دادن پروانه نیست زیرا اعتراض شهروندان در این منطقه مسبوق به سابقه است.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه به محض اینکه بازدید از اولین مغازه انجام می‌شود سایر مغازه‌های پرنده فروشی مغازه‌های خود را تعطیل می‌کنند  و ما قادر نیستیم با سایر مغازه‌ها برخورد کنیم و این مسئله یکی از مشکلاتی است که ما سال‌ها است با آن درگیر هستیم.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک توضیح می‌دهد: اصناف باید مکلف شود برای این پرنده فروشی‌ها مکانی را مشخص کند و در آن کارشناس و دکتر دامپزشک مستقر شود تا بحث سلامت و پرورش و ورود و خروج پرندگان به پرنده فروشی‌ها را کنترل کند.
جوانمرد اضافه می‌کند: با توجه به اینکه در سال ۹۶-۹۷ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شیوع پیدا کرد، به بحث پرنده فروشی‌ها بسیار دارای اهمیت است بنابراین وجود یک ناظر، کارشناس و دامپزشک در مکانی که به صورت مستمر بحث پرورش و ورود و خروج پرنده ها را نظارت کند لازم و ضروری است اگر چنین اتفاقی نیفتد ما ناچار هستیم در این بخش ورود و حکم پلمب واحدها را با دستور دادستان با توجه به اهمیت سلامت شهروندان بگیریم.

لزوم ساماندهی پرنده فروشی‌ها 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز با اشاره به لزوم ساماندهی پرنده فروشی‌ها می‌گوید: ساماندهی این اماکن عامل موثری در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات است.

 

 مسعود فراهانی می‌افزاید: مسوولان امر موظف هستند نسبت به ساماندهی این اصناف به عنوان مشاغل مزاحم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک پرندگان محیط زیست شهرداری خدمات شهری شهرداری اراک پرنده فروشی ها پرنده فروشی ها پرنده فروشی ها خیابان ولیعصر توسط مرکز بهداشت ادامه می دهد لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم بحث پرنده بیماری ها پرنده ها مغازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۲۴ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا دوکابین در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی ریز هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی سیرجان - قطرویه به یک دستگاه وانت مزدا دوکابین حامل بار مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.

او افزود: راننده بدون توجه به هشدار‌های پلیس با سرعت زیاد متواری شد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا خودرو را رها کرده و به سمت مناطق کوهستانی متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار حبیبی بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس است، به همین جهت از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

 

 

 

//////

مرغ فروشی، انبار داروی غیرمجاز بود

فرمانده انتظامی فسا از کشف داروی غیرمجاز در بازرسی از یک واحد صنفی مرغ فروشی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر نگهداری و فروش داروی غیر مجاز در واحد صنفی مرغ فروشی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از تائید صحت موضوع، ماموران انتظامی در بازرسی از مغازه، ۸ هزار و ۵۰ عدد انواع قرص و مقادیری دارو که به صورت غیراصولی و غیربهداشتی نگهداری می‌شد را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: واحد صنفی با دستور قضایی پلمب و ۲ نفر در این رابطه پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • طارمی پرتغالی، فرعون فروشی و اولین شوک به استقلال!
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد