Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند به مناسبت دهه فجر افزود: در این شرایط که با انواع فشارها و تحریم های اقتصادی از طرف دشمن مواجه هستیم مهمترین وظیفه ما توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: تحریم های ظالمانه اقتصادی موجب شده است ۶۵ درصد قطعات مختلف صنعتی را که از خارج وارد می کردیم، خودمان در داخل کشور تولید کنیم و این به دلیل تکیه بر توانمندی های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی ادامه داد: ملت ایران در زمان طاغوت از همه جهات در حوزه های اقتصادی، صنعتی و سیاسی وابسته به بیگانگان بود، اما انقلاب کردیم تا مستقل باشیم به طوری که اکنون در بیشتر زمینه ها با کشورهای پیشرفته دنیا مسابقه می دهیم.

وی با بیان اینکه فشارهای شدید به جمهوری اسلامی ایران به خاطر بازگشت ما به اصل خویش است، اضافه کرد: مهمترین درس ما از انقلاب اسلامی، بازیافتن اعتماد به نفس و تکیه بر توانایی های داخلی است.

پورمحمدی یادآوری کرد: با وجود همه سختی ها که در کشور وجود دارد، میزان صادرات در آذربایجان شرقی با ۵۰ درصد افزایش، ۲ برابر شده است و درآمد ارزی ما به دو و نیم میلیارد دلار رسیده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در مرند، گفت: با افتتاح این مجموعه صادرات به کشورهای خارجی نیز اتفاق خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی کشتارگاه طیور مرند را نشانه ای از اراده و تکاپوی نیروی انسانی و سرمایه های داخلی برشمرد که همه در سایه تعامل، همدلی و هماهنگی ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال در مرند افتتاح شد.

 این کشتارگاه با مساحت ۴۰ هزار متری و زیربنای ۵ هزار و ۵۶۶ متربع، ظرفیت کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد.

شهرستان مرند با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی اشتغال زایی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اشتغال زایی دهه فجر آذربایجان شرقی اشتغال زایی دهه فجر کشتارگاه صنعتی طیور آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش روی ملی شوراهای استان ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سالاری دینی با انتخاب اعضای شورا توسط مردم رقم خورد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب به سبب حضور مستشاران غربی، مردم در امور کشور و تصمیم‌سازی‌ها نقشی نداشتند، افزود: با درایتت امام راحل در قانون اساسی تشکیل شورا ابلاغ شد و اعضای شورا منشأ خیر در شهر و روستاها شدند که تلاش و کار را سرلوحه قرار می‌دهند.

عاشوری با بیان اینکه تنها هدف شوراها خشنودی و رضایت مردم و توسعه و آبادانی مناطقشان است، ادامه داد: باید با تجمیع افکار و شناسایی ظرفیت‌ها اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرایی کنید.

وی با اشاره به شکل گیری مجمع مشورتی شوراهای استان بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی شوراها قطعاً در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هر شهر و روستا بنابر ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش آفرین باشد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه شورا تبلور عینی مردم‌سالاری دینی، ظرفیتی برای مشارکت مردم در انجام کارها و حلقه واسطی برای اجرای برنامه ریزی هایی است که شکل می‌گیرد، گفت: شوراها به عنوان نزدیک ترین نهاد به مردم تأثیرگذار بوده و در تحقق شعار سال نقش انکار ناپذیر دارند.

کد خبر 6095220

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "