Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مراسم که در خانه مطبوعات ارومیه برگزار شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قرآن کریم قانون اساسی اسلام است اظهار داشت: با گذشت ۴۱ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز در حوزه قرآنی به جایگاه شایسته دست نیافته‌ایم.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: چگونه ممکن است سبک زندگی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست و مناسبات ما شکل قرآنی به خود بگیرد در حالی که حتی در قرائت قرآن مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از هم‌اکنون باید برای ۴۰ سال آینده در حوزه قرآن و عترت برنامه داشت افزود: امروز باید بیش از پیش به عملیاتی کردن آیات قرآن در جامعه فکر کنیم.

وی ادامه داد: برخلاف تصور برخی که فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی را تنها در تئاتر و هنرهای تجسمی خلاصه می‌کنند، عمده اعتبارات این اداره کل در حوزه قرآن و عترت هزینه می‌شود. 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم اظهار داشت: باید قرآن و معارف قرآنی سرلوحه و محور تمامی برنامه‌های ما قرار گرفته و معیار مدیران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کریم حسینخانی با بیان اینکه امام راحل راه خود را با قرآن کریم آغاز کرده و انقلاب را به شکوفایی رساندند بیان کرد: ضروری است معیارهای کنونی انتخاب مدیران مورد بازخوانی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز کسانی در حوزه‌های مدیریتی هستند که هیچ سنخیتی با آموزه‌های قرآنی ندارند در حالی که مدیران ما باید با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی آشنایی کاملی داشته باشند.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان برنامه‌های مختلف برگزار شده در هفته قرآن و عترت آذربایجان‌غربی تقدیر شد.

در بخش داستان کوتاه زینب رمضانی مقام اول، لیلا کوثری مقام دوم و سلطان‌علی دریادل رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش عکس نیز جواد عسگراوغلی،رضا امن‌زاده، محمد حمیدی و جعفر بزازپور به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم، در بخش نقاشی مجید روناسیان و مهران فقری و در بخش نمایش فروغ کنعانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

دربخش فیلم احسان مهدیان و یعقوب اکبریان، در مقاله‌نویسی آراز هاشمی‌نژاد، ساحل دژپسند، رعنا اصغری، صمد نصیری ،آرام خضرلو ، زینب فتحی زاده و سرور عارفی، در مدیحه سرایی از گروه خاتم‌الانبیای خوی و گروه ولایان کوثر ارومیه و در بخش صنایع دستی بهنام حسین‌پور، امیر معظم، رسول علیزاده ،رضا خلیل‌زاده ، محمدتقی خطیری و حسن خزائی به عنوان نفرات برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

در بخش جشنواره ایده‌پردازی نماز نیز از فاضل رستم‌نژاد، حسین اصغری، سیدمحمد میرقلنج، رقیه امامقلی‌زاده باری و نساء محرمی تجلیل شد.

در رشته قرائت قرآن حکیم فرزاد و رضا جسور به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند و در رشته حفظ پنج جزء قرآن مهدی مهدی‌زاده عنوان نخست و پویا زارع و آراز مهدی‌زاده در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم سینا طلایی اول شد و سیدمیرعلی عباسپور رتبه دوم را به خود اختصاص داد؛ در بخش حفظ جزء سی‌ام قرآن، عماد سرخ روی، متین خلیلی، علی شیخ علی‌زاده و امید قاسمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته ترتیل نیز عبدالواحد یوسف‌زاده نفر اول، محمد خلیلی و عمار قلی‌پور به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند، در رشته قرائت زیر ۱۸ سال مبین نصیری مقام اول، عرشیا الماسی رتبه دوم و نوید حقی مقام سوم را به خود اختصاص دادند و در رشته تحقیق بالای ۱۸ سال نیز علی حسینی و مهدی قنبرپور به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

در رشته تحقیق خواهران هم سمیرا مهدیان عنوان نخست و سارا علیپور رتبه دوم را کسب کردند و در رشته ترتیل خواهران، هنگامه علیزاده رتبه اول و زهرا بهرام زاده مقام دوم را بدست آوردند.

در حفظ پنج جزء قرآن خواهران، حدیث عباسپور، زهرا سلیمانی و لیلا صادقی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در حفظ ۱۰ جزء قرآن نیز زهرا میرزا علی‌پور، زهرا حسنی و زهرا مختاری به ترتیب مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در حفظ کل قرآن رقیه علی اصغریان و حنانه خیری رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و در حفظ جزء سی‌ام قرآن، پریناز علیزاده، فاطمه حسنی و فاطمه اشرفی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین از حجت الاسلام کفیلیویی، حجت الاسلام علی حسنی، حجت الاسلام اسماعیل شیخلو،حجت الاسلام عبدالله رحیمی ،حسن حسن‌زاده ، جعفر نجف‌پور، امام وردی سهرابی نیز به عنوان پیشکسوتان قرآنی استان تجلیل شد. 

در هفته قرآن و عترت مسابقاتی در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، صنایع دستی، عکس و پوستر و آوا و نغمات برگزار شد؛ نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی و نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوعات و آموزه‌های قرآنی از دیگر برنامه های این هفته بود.

همچنین در هفته قرآن و عترت هجدهمین دوره مسابقات قرآنی و قرآنی خواهران در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و سایر رشته‌ها نیز برگزار شد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم آذربایجان غربی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته قرآن و عترت سوم را کسب کردند دوم را کسب کردند آموزه های قرآنی آذربایجان غربی ترتیب مقام ترتیب رتبه حوزه قرآن حجت الاسلام صنایع دستی اول تا سوم برگزار شد قرآن کریم تا سوم مقام اول تجلیل شد جزء قرآن رتبه دوم کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر تقوی گفت: همزمان با هفته معلم و در دومین نشست هم اندیشی «از مدرسه تا کتابخانه»، از ۱۲ نفر از معلمان مروج فرهنگ کتابخوانی مدارس گیلان و ۱۳ برگزیده دومین دوره جشنواره ملی «نشان هدهد سفید» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در رشت قدردانی شد.

وی با اشاره به استقبال آموزگاران و دانش اموزان عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان از این نشست، افزود: در این نشست ضمن معرفی کتاب‌هایی از سوی آموزگاران، در خصوص مشکلات، راهکار‌ها و اقدامات متنوع و مشترک کتابخانه‌های عمومی مدارس بحث و تبادل نظر شد.

دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوانِ کتابخانه‌های عمومی و اعلام بخش‌های آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از خرداد تا شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی