Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@05:12:24 GMT

لنگر عتیقه دوره فرعون کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۰۸۸۸

لنگر عتیقه دوره فرعون کشف شد

خبرگزاری میزان- یک لنگر ۳۵۰۰ ساله مصری را کشف کرد که بر روی آن تصویر الهه‌های باستانی مصر حک شده بود. تاریخ انتشار: 17:48 - 20 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۰۴۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یک دامپزشک هنگام شنا در سواحل فلسطین اشغالی یک لنگر ۳۵۰۰ ساله مصری را کشف کرد که بر روی آن تصویر الهه‌های باستانی مصر حک شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دامپزشک هنگام شنا در سواحل فلسطین اشغالی یک لنگر ۳۵۰۰ ساله مصری را کشف کرد. این لنگر مصری دارای حفره‌ای در قسمت انتهایی است که طناب کشتی به آن وصل می‌شد.

بر روی این سنگ که عملکرد لنگر را برای کشتی‌های مصری داشت نقوش مختلفی از الهه‌های باستانی مصر و معابد سلطنتی مصر حک شده است.

این سنگ آهکی در میان شن‌ها محصور شده بود و گویا طوفان آن را به سمت ساحل آورده است؛ با کشف این لنگر احتمال اینکه در جنوب مدیترانه معابد مصری وجود داشته باشد بیشتر شده است.


عمر تاریخی این لنگر به دوران برنز بر می‌گردد؛ اگرچه لنگر‌های مشابهی در این منطقه کشف شده است، اما این یکی به دلیل کتیبه‌های منحصر به‌فرد خود نادر است که به عقیده کارشناسان احتمالاً از دیواری در داخل یک معبد یا یک اتاق سلطنتی گرفته شده است.

با کشف این قطعه سنگ، تحقیقات تازه‌ای در مورد منشا و اهداف اصلی ساخت این سنگ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: سنگ قبر دو متری عتیقه کشف شد


منبع: تسنیم
انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اثار باستانی میراث فرهنگی خبرگزاری میزان بر روی کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۳۵ درصد افزایش داشته است گفت: در این جشنواره یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوره اول در ۱۳ محور با هم رقابت کردند.

به گفته‌ی سیدمحمدموسوی توجه به دستاورد‌های علمی و عملی دانش آموزان، کاربردی کردن آموخته‌ها و شکوفایی و شناخت استعداد‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • دوره مربیگری فوتسال سطح ایران در میامی برگزار شد
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه