Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:33:58 GMT

فرهنگ بستر اصلی حرکت و پیشرفت دانشگاه‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۰۹۷۴

فرهنگ بستر اصلی حرکت و پیشرفت دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه تهران فرهنگ را بستر اصلی حرکت و پیشرفت دانشگاه‌ها دانست و گفت: ما به عنوان دانشگاه تهران و بزرگترین مرکز علمی کشور از میان دانشجویان، استادان و کارکنان، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده‌ایم و به خوبی ارزش این شهادت را متوجه هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدای دانشگاه تهران، اظهار کرد: شهدا در بین مردم ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گویای این جایگاه ویژه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع جایگاه ویژه شهدا در میان مردم به دلیل خدمات ویژه‌ای است که شهدا به کشور و انقلاب داشته‌اند. مردم ۴۰ سال پیش انتخاب کردند و این انقلاب را همواره زنده نگه داشته‌اند. شکی نیست که شهادت و ارزش کار شهدا مرهون مادران و همسران شهدا است.

وی تأکید کرد: اگر مادران در تربیت فرزندان کوتاهی می‌کردند و مفهوم ایثار و خدمت را به آنان آموزش نمی‌دادند و اگر همسران شهدا پای حرکت آنها را سست و لرزان می‌کردند، به طور حتم شهادت نصیب این عزیزان نمی‌شد و کشور دچار مشکلات و حوادث زیادی می‌شد، اما امروز به واسطه این شهادت ما در امنیت کامل قرار داریم.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: ما به عنوان دانشگاه تهران و بزرگترین مرکز علمی کشور از میان دانشجویان، استادان و کارکنان، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده‌ایم و به خوبی ارزش این شهادت را متوجه هستیم.

وی فرهنگ را بستر اصلی حرکت در دانشگاه توصیف کرد و گفت: همه کسانی که فرهنگ‌ساز هستند و فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه تزریق می‌کنند، جایگاه بالاتری در دانشگاه دارند. دانشگاه تهران معتقد است، این نوع تفکر و فرهنگ را باید تبلیغ و ترویج کرد تا با انتقال این مفهوم به نسل جوان، کشور از دست‌اندازی دشمنان مصون بماند و همواره امنیت و توسعه کشور تضمین شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر نیلی احمدآبادی، خطاب به مادران و همسران شهدا تصریح کرد: موضوعاتی را که در این جلسه مطرح کردید، به طور قطع پیگیری خواهیم کرد. به شما این اطمینان را می‌دهم، دانشگاه هر جا که توانسته سعی کرده وجه مثبت و اکثریت قوانین را در نظر بگیرد. حتی در جایی که ابهام بوده، دانشگاه سمتی را انتخاب کرده که به نفع خانواده شهدا باشد.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: موضوعات مختلفی در هیأت رئیسه دانشگاه تهران مطرح می‌شود و سعی می‌کنیم در قالب قانون عمل شود، البته گاهی محدودیت‌های مالی موانعی را ایجاد می‌کند، اما تلاش خواهیم کرد تا راهکارهای قانونی برای این موضوعات پیدا کنیم.

در این مراسم دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز ضمن تبریک به خانواده معظم شهدا نسبت به نقش مؤثر و مهم در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و استمرار خط اسلام ناب محمدی در کشور، گفت: ۱۹ بهمن ماه به نام روز بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدای معظم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، لذا این فرصت را غنیمت می‌شماریم تا در خدمت شما عزیزان باشیم و ارادت و تشکر خود را نسبت به صبر و ایثارگری که داشته‌اید، اعلام کنیم.

وی ادامه داد: ما مدیران باید یادمان بماند آنچه که در این کشور الهی در دسترس ما قرار دارد، ثمره خون شهدای بزرگوار، ایثارگری و مجاهدت خانواده‌های آنان است.

دکتر سرسنگی تصریح کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی برای ما مدیران اهمیت دارد تا یک‌بار دیگر از صبر و ایثارگری شما درس بیاموزیم و در ادامه مسیر این نظام الهی به یاد داشته باشیم هر آنچه که در این کشور به دست آمده، ثمره صبر و ایثارگری خانواده‌های معظم شهدا است. امیدوارم راهی را که شهدا آغاز کردند، به درستی ادامه دهیم، شهدا و خانواده‌های شهدای دانشگاه تهران افتخار دانشگاه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس دانشگاه تهران فرهنگ در دانشگاه ها دانشگاه تهران تکریم شهدا مادران و همسران شهدا رئیس دانشگاه تهران صبر و ایثارگری جایگاه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به همراه حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور در منزل شهید پاسدار حسین سرسنگی از شهدای یزدی حمله تروریستی شهر راسک با خانواده آن شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این دیدار ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و ایثار خانواده شهید سرسنگی از نقش تربیتی پدران و مادران و خانواده شهدا در پرورش مدافعان غیرتمند کشور تجلیل کرد.

زارع ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است که شهدای گرانقدر امنیت برای ایجاد آرامش در جامعه مجاهدانه با تروریست‌های کوردل می‌جنگند و دلاورانه در میادین نبرد به شهادت می‌رسند.

به گزارش آنا، در جریان حادثه تروریستی راسک در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، سه تن از دلاورمردان سپاه الغدیر استان یزد به درجه رفیع شهادت رسیدند که پیکر مطهر شهید «امیرمحسن حسن‌نژاد» و شهید «حسین سرسنگی» در گلزار شهدای خلدبرین یزد تشییع و خاکسپاری شد و پیکر مطهر شهید «حسین انتظاریان» نیز با حضور گسترده مردم ولایتمدار اردکان در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود