Web Analytics Made Easy - Statcounter

تئوریسین جریان اصلاحات گفت: عده‌ای پیش‌تر می‌گفتند باید افرادی گمنام را کاندیدا کرد که ناشناس به مجلس بروند، من گفتم که مگر ما مانند توده‌ای‌ها یا گروهک‌ها می‌خواهیم در داخل مجلس نفوذ کنیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛همزمان با اعلام تائید صلاحیت‌های نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان اعلام کردند که همه نامزدهای شاخص آنان رد صلاحیت شده‌اند و با این وضعیت نمی‌توانند لیست انتخاباتی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشارکتی‌های سابق که به صورت حقیقی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عضویت یافته بودند نیز طی مصاحبه‌هایی اعلام می‌کردند که وضعیت اصلاح‌طلبان بسیار وخیم است و آنان قادر به ارائه لیست انتخاباتی نخواهند بود.

زمزمه‌های عدم ارائه لیست انتخاباتی توسط اصلاح‌طلبان بالاخره در سه‌شنبه شب (15 بهمن‌ماه) رسمیت یافت و آنان اعلام کردند که به دلیل نداشتن نامزد شاخص در تهران لیست انتخاباتی ارائه نمی‌دهند، در حالی که چهره‌های شاخص حزبی این جریان از جمله مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، محمدرضا خباز عضو شاخص حزب اعتماد ملی، سهیلا جلودار زاده عضو ارشد حزب اسلامی کار، محمدعلی وکیلی و ... دیگر چهره‌های حزبی و نمایندگان این جریان در مجلس تائید صلاحیت شده بودند.



امروز این خبرگزاری اسامی 44 نفر از نامزدهای تائید صلاحیت شده این جریان را منتشر کرد تا مشخص شود اصلاح‌طلبان نامزد ندارند یا به دلیل شکست رغبت به حضور در ندارند؟

اما آنچه که اصلاح‌طلبان در هوا می‌گفتند با آنچه که بر روی زمین مشاهده می‌شد، متفاوت بود. اصلاح‌طلبان می‌‌گفتند نمی‌آییم چون نامزد نداریم از آنسو تئورسین این جریان آنان را به خروج از قدرت دعوت می‌کرد و تاکید داشت که «جریانِ بدون جریانِ اصلاح‌طلبی «واقعاً موجود» نیازمند یک تعطیلات تاریخی است.


محمدرضا تاجیک گفته از تئوریسین‌های جریان اصلاحات گفت که «به عنوان آخرین کلام و از یک نقطه‌نظر استراتژیک بگویم که حتی اگر اصلاح‌طلبان در تسابق‌های بزرگ پیشاروی (مجلس و ریاست‌جمهوری و...) پیروز هم بشوند، از امکان و استعدادی بیش از دولت کنونی برای بهبود امور (داخلی و خارجی) برخوردار نیستند؛ بنابراین شایسته آن است که عِرض خود نبرند و زحمت مردمان ندارند و عاقلانه چندی از دیار قدرت رخت بربندند.»



علی‌رغم صحبت‌های قابل تامل محمدرضا تاجیک، سعید حجاریان دیگر تئوریسین اصلاحات در گفت و گو با ماهنامه ایران فردا در یک اقدام بی سابقه می گوید: «عده‌ای پیش‌تر می‌گفتند باید افرادی گمنام را کاندیدا کرد که ناشناس به مجلس بروند تا بلکه کاری کنند. من همان موقع گفتم، مگر ما مانند توده‌ای‌ها یا گروهک‌ها می‌خواهیم در داخل مجلس نفوذ کنیم؟! یا قرار است برای گرفتن پست، خود را سفید نگه داریم؟»

وی گفته است «بسیار غلط است که افراد می‌خواهند به‌صورت نفوذی در داخل ارکان نظام اعم از لشگری و کشوری رخنه کنند. هر فردی باید مواضع‌اش را شفاف و بدون پرده‌پوشی اعلام کند».

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: لیست انتخاباتی تائید صلاحیت اصلاح طلبان صلاحیت شده توده ای مگر ما عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!