Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، امروز از امکانات و ساختار شناسایی، غربالگری مراقبت و مدیریت بیماری‌های واگیر فعال جهت مقابله با کروناویروس جدید۲۰۱۹ و محل اسکان و قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، کریستف هملمن در حاشیه این بازدید اظهار داشت: از هتلی که دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان طی پنج روز اخیر در قرنطینه هستند، بازدید کردم، همه این دانشجویان از شهر ووهان به ایران بازگشته‌اند و بعد از رسیدن به فرودگاه تهران، مستقیما به این محل گسیل شده‌اند و باید 14 روز در قرنطینه باشند و این اقدام برای مهار کرونا ویروس جدید انجام می‌شود تا اطمینان پیدا کنیم که افراد بازگشته، سالم هستند و این پروسه در سایر کشورها نیز به همین روش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تعدادی از دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، گفتگو کردم و تمام افرادی که در این قرنطینه بودند، از خدمات ارائه شده توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، رضایت کامل داشتند و از سختی‌هایی که در شهر ووهان داشتند، به من مطالبی را گفتند که در آن زمان از سوی سفارت ایران در چین نیز خدمات بسیار خوبی را دریافت و مقامات ایران و چین، هماهنگی و حمایت های لازم از آنها برای بازگشت به ایران را کرده بودند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یادآور شد: قرنطینه و ماندن 14 روز در یک محل شاید برای دانشجویان ایرانی ساده نباشد، اما در صحبت هایی که با آنها داشتم، متوجه شدم که خدمات مورد نیاز آنها انجام شده و آنها احساس رضایت دارند و افرادی در محل قرنطینه برای برآورده کردن نیازهای اولیه این دانشجویان حضور دارند.

هملمن افزود: فرآیند تهیه و آماده سازی غذا برای دانشجویان حاضر در قرنطینه بسیار خوب، برنامه ریزی شده و منجسم است و دانشجویان علاوه بر تقدیر از خدمات وزارت بهداشت، از حمایت های روانی نیز تشکر کردند، فرصت ورزش هم برای این دانشجویان فراهم شده است و همه آنها به دستگاه های ارتباطی و تلفن های همراه خود دسترسی دارند و به راحتی می توانند با خانواده های خود، ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار داشت: خانواده های دانشجویان بازگشته از چین، بیشتر از خود آنها نگرانی دارند و به عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به مردم و خانواده های دانشجویان ایرانی، اطمینان می دهم که هیچ مشکلی در محل قرنطینه آنها وجود ندارد و همه اقدامات به درستی در حال انجام است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران تاکید کرد: ایران برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید، در آمادگی کامل قرار دارد و اطمینان داریم که افرادی که از چین به ایران بازگشته اند، سالم و بدون ابتلا به این ویروس هستند و از نظر سلامت فیزیکی و روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و آمادگی دارند که با قدرت تمام 9 روز دیگر در قرنطینه باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، هملمن خاطرنشان کرد: از کمک های وزارت بهداشت به ویژه مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، تشکر می کنم و می دانیم که ایران در زمینه مهار بیماری ها بویژه بیماریهای واگیر، از قدرت و توانمندی قابل ملاحظه ای برخوردار است و این توانایی را به خوبی در بحران‌ها و بلایا از جمله سیلاب های گسترده ابتدای امسال نشان داده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ستون های مهار و کنترل بیماری ها در کشور، همکاری دو جانبه و قوی بین سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت بیماری های واگیر است و به طور روزانه و مستمر با مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ارتباط هستیم و سطح بسیار بالایی از خدمات به دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، ارائه شده که جای تقدیر دارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت به دلیل همکاری های نزدیک و گسترده با دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران تقدیر کرد و مهارت و توانمندی ایران در زمینه مهار بیماری ها را مورد ستایش قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان مرکز مدیریت بیماری های واگیر محل قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان