Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:15:39 GMT

نمایشگاه فرش دستباف فارس در شیراز گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۱۵۱۳

نمایشگاه فرش دستباف فارس در شیراز گشایش یافت

 مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی استان فارس، عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در سالن حافظ و در فضایی به مساحت ۶ هزار مترمربع با حضور ۵۹ شرکت کننده از سراسر کشور از جمله تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد، قم، گلستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سید محمود موسوی از افزایش ۲۰ درصدی استقبال مشارکت‌کنندگان از این نمایشگاه نسبت به سال 97 سخن گفت و افزود: انواع فرش دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش در این نمایشگاه ارایه شده است و ۴۷ درصد غرفه‌داران آن از بافندگان و تولیدکنندگان استان فارس هستند.
وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به پیشرفت و معرفی هرچه بهتر این صنعت اصیل و کهن ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش شده با ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات، رفع موانع و مشکلات، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و بازار مصرف، حمایت‌های عملی از کارآفرینی، تولید و صادرات این صنعت انجام پذیرد.
موسوی ادامه داد: فرش دستباف ایرانی به عنوان نماد اصالت، فرهنگ و هنر ایرانی در دنیا شناخته می‌شود و در توسعه اقتصادی کشور به لحاظ ایجاد اشتغال فراوان از نخستین مراحل تولید تا ارایه به مصرف‌کننده و جایگاه مناسب در بازار صادرات کشور، اهمیت بسیاری دارد.
شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان فارس تا روز بیست و پنجم بهمن‌ماه 98 از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برقرار است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان فارس اصفهان فرش کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه بین المللی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز