Web Analytics Made Easy - Statcounter

باوی بحره بازنشستگان و مستمری بگیران در بخش درمان مشکلاتی دارند که هنوز رفع نشده گفت: خدمات درمان باید به صورت رایگان به بازنشستگان ارائه شود اما متاسفانه مراکز درمانی از آنها هزینه دریافت می کنند که قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد باوی بحره» امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون، بعد از تهران، بزرگترین کانون در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کانون بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام کردیم افزود: سهمیه سالانه وام ۲ میلیون تومانی به یک هزار نفر از بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون، به هیچ وجه کافی نیست و نیازمند تعداد وام های هستیم.

 

وی با انتقاد از کم بودن مبلغ وام اختصاص یافته به شهرستان های ذکر شده اضافه کرد: در شهرهایی چون تهران و اصفهان، بازنشسته ها وام های پنج تا هفت میلیونی دریافت می کنند اما برای شهرستان های اهواز، حمیدیه و کارون تنها وام ۲ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

 

باوی بحره با انتقاد از اینکه بازنشستگان در بخش درمان مشکلاتی دارند که هنوز رفع نشده تصریح کرد: خدمات درمان باید به صورت رایگان به بازنشستگان ارائه شود اما متاسفانه مراکز درمانی از بازنشستگان و مستمری بگیران هزینه دریافت می کنند که از نظر ما قابل قبول نیست.

 

وی تاکید کرد: بیمارستان امیرکبیر اهواز که در چند ماه اخیر به بیمارستان میلاد تغییر نام داده، با پول بیمه همین بازنشستگان ساخته شده و باید خدمات رایگان ارائه دهد اما متاسفانه این بیمارستان نیز، زیرمجموعه بیمارستان میلاد تهران شده است.

 

رئیس کانون بازنشستگان اهواز با بیان اینکه بیمارستان میلاد اهواز باید به ملکی سازمان تامین اجتماعی برگردد تا خدمات رایگان در اختیار بازنشستگان و مستمری بگیران قرار گیرد ابراز کرد: بیمارستان میلاد از زمانی که هیات امنایی شد بسیاری از کارگران خود را اخراج و افراد جدید جایگزین کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون یک سازمان غیردولتی و مردم نهاد است و با مشارکت بازنشستگان تشکیل شده گفت: این کانون ۸۷ هزار عضو تحت پوشش دارد که با احتساب جمعیت تحت تکفل، ظرفیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر را در بر می گیرد.

 

باوی بحره با بیان اینکه این کانون یکی از بزرگترین تشکلات کارگری در اهواز و بخش های تابعه است عنوان کرد: نهادهای نظارتی این کانون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان استان است و دستور العمل های آن بر مبنای اساسنامه مصوب وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی اجرا می شود.

 

وی با اشاره به ساختار اجرایی و اداری کانون بیان کرد: کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز و بخش های تابعه از سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و در حال حاضر دارای ۱۱ عضو هیئت مدیره، سه بازرس و هشت نفر پرسنل اداری و خدماتی است.

 

رئیس کانون بازنشستگان اهواز و بخش های تابعه اذعان داشت: این کانون دارای چند کمیته از جمله کمیته های وام، سفرهای زیارتی، حقوقی و همچنین فرهنگی ورزشی است که این کمیته ها بر اساس نیازها و مطالبات جامعه بازنشسته، هر کدام نسبت به ماموریت های محوله انجام وظیفه می کنند.

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از مستمری بگیران اهواز و بخش های تابعه حقوقی کمتر از یک میلیون تومان و برخی حدود ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنند یاد آور شد: با این حقوق در این وضعیت تورم و گرانی نمی توان زندگی کرد؛ آیا مسئولان می توانند با این حقوق زندگی خود را مدیریت کنند؟

 

باوی بحره به شرح خدمات ارائه شده کانون به جامعه تحت پوشش پرداخت و افزود: اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس در طرح کرامت رضوی، اعطای تسهیلات وام ضروری با کارمزد چهار درصد، اعطای کمک هزینه درمان به بیماران خاص، ثبت نام بیمه تکمیلی، انعقاد بیش از ۲۰ قرارداد حمایتی با تخفیف و بدون چک، سفته و اقساط به صورت تمام قسط و بدون پیش پرداخت از جمله خدمات کانون به بازنشستگان و مستمری بگیران است.

 

وی از انعقاد قرارداد با شرکت اسنوا و اعطای کارت اعتباری تا سقف ۲۰۰ میلیون جهت خرید کالا خبر داد و تاکید کرد: انعقاد قرارداد دندانپزشکی با بیمه ایران، قرارداد خرید فرش، لاستیک، دوچرخه و موتور سیکلت، قرارداد سفر به عتبات عالیات به صورت نقد و اقساط به مشهد مقدس، کیش و قشم با قطار و هواپیما، قرارداد استفاده از تالار عروسی برای بازنشستگانی که فرزندانشان در شرف ازدواج هستند به صورت نقد و اقساط و با تخفیف و همچنین قرارداد خرید و تهیه سمعک و عینک و مراکز توانبخشی از جمله خدماتی است که ارائه می شود.

 

مدیر کانون بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون با بیان اینکه که از سال ۹۳ با انعقاد قرادادی با شرکت اخوان، اقدام به ایجاد اتوماسیون و مکانیزه کردن تشکیلات اداری و ثبت اطلاعات، آمار و مکاتبات خود کردیم اظهار داشت: با نصب نرم افزار مناسب و مرتبط با نوع وظایف و خدمات رسانی به جامعه تحت پوشش ثبت جامعه آماری، ثبت وام های اعطایی، ثبت میزان و آمار استفاده کنندگان از سفرهای زیارتی طرح کرامت رضوی مشخص می شود.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری کارت هوشمند عضویت برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کلانشهر اهواز، حمیدیه و کارون صادر شد که کاربردی های فراوانی دارد.

 

باوی بحره اذعان داشت: در راستای رسالت کانون بازنشستگان طی جلساتی با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمیسیون امور اجتماعی و فرهنگی و کارگری، مکاتباتی در خصوص طرح همسان سازی، حق بدی آب و هوا، حق جنگی و میزان اضافه حقوق پایان سال مورد بررسی قرار دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه افرایش حقوق طی نامه های متعدد به مقامات و مسئولان منعکس شده و با تشکیل جلساتی با نمایندگان اهواز خواهان افزایش حقوق بودیم اضافه کرد: طی جلسه ای با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور مطالبات و نگرانی های بازنشستگان َمورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی در جهت مساعدت به وضعیت جامعه بازنشستگان اهواز صادر شد.

 

مدیر کانون بازنشستگان اهواز، حمیدیه و کارون مهم ترین حوزه جامعه بازنشستگان را با توجه به شرایط جسمی و سنی آنها، حوزه درمان دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نبود امکانات و تجهیزات کافی امکان خدمت دهی مطلوب نیست و کمبود پزشک متخصص، مشکلات داروخانه ها، کمبود های دستگاه های ام آر آی و نوبت دهی طولانی بازنشستگان را رنج ‌می دهد.

 

وی عنوان کرد: با پیگیری های مستمر برای بیمارستان امیر کبیر، این بیمارستان مجددا در اختیار مدیریت درمان سازمان قرار گرفت و حدود ۷۰ درصد خدمات آن رایگان شده است.

 

باوی بحره با اشاره به اینکه کانون بازنشستگان بر اساس اساسنامه اقدام به برگزاری مجمع عمومی و عادی و فوق العاده می‌کند یاد آور شد: برای شفاف سازی و حسابرسی از عملکرد مالی خود در پایان هر سال مجمع عمومی و عادی با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود و عملکرد هیئت مدیره به استحضار کارگران بازنشسته می رسد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: منابع مالی کانون شامل یک درصد از حق مسکن بازنشستگان واریزی به سازمان تامین اجتماعی و کارمزد پوشش های بیمه ای از جمله بیمه تکمیلی و سایر پوشش های بیمه ای و قرارداد های منعقده و کانون فاقد ردیف بودجه دولتی است.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون بازنشستگان مشکلات درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیمارستان میلاد دریافت می کنند حمیدیه و کارون اما متاسفانه مشهد مقدس بخش درمان تحت پوشش هزار نفر بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟