Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:45:06 GMT

بخش عمده‌ بدنه سینمای ایران، خراسانی‌ها هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۱۶۳۵

بخش عمده‌ بدنه سینمای ایران، خراسانی‌ها هستند

تهیه کننده فیلم شیشه‌های مات گفت: بخش عمده‌ای از بدنه‌ سینمای حرفه‌ای ایران خراسانی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی مسگران عصر امروز در نشست خبری فیلم شیشه‌های مات که در دفتر مشاور کارگردان این فیلم برگزار شد، اظهار کرد: سینما به‌عنوان جریانی قدرتمند شناخته شده است که در خیلی از نقاط جهان با آگاهی و هوشمندی از این پدیده انواع بهره را می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تهیه‌کننده فیلم شیشه‌‌های مات افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که دارای زیست‌بوم خاص خودش است که ما باید عهده‌دار بهره‌برداری صحیح از این جفرافیا، اقلیم، فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌ها باشیم.

وی با اشاره به فیلمنامه فیلم شیشه‌های مات اظهار کرد: این استان دارای کویر، کوهستان و شبه جنگل است که لوکیشن‌های بی‌نظیری به ما عرضه می‌کند.

مسگران متذکر شد: در این استان امام رضا(ع)، فردوسی، عطار و خیام را داریم، گرایش طیف‌ها و قومیت‌های مختلف نیز به ما کمک می‌کند تا از طریق آن به‌سوژه‌های نابی برسیم.

تهیه‌کننده فیلم شیشه‌‌های مات بیان کرد:بخش عمده‌ای از بدنه‌ سینمای حرفه‌ای ایران، خراسانی‌ها هستند.

وی با اشاره به اثرگذاری سینما در جامعه افزود: سینما‌ی ما وقتی از اتفاق‌محوری به جریان‌محوری برسد، آنگاه رشد چشم‌گیرتری دارد.

مسگران خاطرنشان کرد: تهیه‌کننده حلقه‌ گمشده‌ سینماست، تهیه‌کنندگی تنها تأمین مالی فیلم نیست، در این شهر افرادی را می‌شناسم که از سینما فاصله‌ زیادی دارند اما تنها به واسطه‌ اشتغال‌زایی به آن‌ها مجوز شرکت سینمایی داده‌اند.

در ادامه این نشست، کارگردان فیلم سینمایی شیشه‌های مات گفت: دغدغه‌ من در مشهد فیلم‌سازی است، در فیلم‌هایم همواره از ظرفیت هنرمندان مشهدی‌ استفاده ‌کرده‌ام.

بهادر اسدی افزود: این شهر هنرمند صادر می‌کند، اما هنرمندانش را نگه‌ نمی‌دارد، سرمایه‌دارهای مشهدی غریبه‌نواز هستند.

وی با اشاره به درون مایه فیلم شیشه‌های مات اظهار کرد: این فیلم دلایل ورود ماده مخدر شیشه را به کشورمان ریشه‌یابی می‌کند.

این کارگردان سینما تاکید کرد: آمار کسانی‌که در مشهد از این ماده مخدر استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگر شهرهای کشور است، اگر این فیلم به‌خوبی دیده شود مطمئن هستیم جان خیلی‌ها را نجات دهد.

اسدی با اشاره به مضرات مصرف شیشه تشریح کرد: یک کاراکتر در این فیلم وجود دارد که به‌خاطر درمان مشکلش به شیشه روی می‌آورد اما شیشه ریشه‌های فکری او را نابود می‌کند.

وی با ابراز خوشحالی از جوان بودن مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: به جز نیروی‌ انتظامی و صدا و سیما هیچ‌کس در پروسه‌ ساخت این فیلم از ما حمایتی نکرد.

گفتنی است؛ این فیلم امشب ساعت ۲۰ در سینما هویزه اکران می‌شود.
انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر مشهد تهیه کننده فیلم شیشه خراسانی ها هستند بخش عمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها