Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کفاشیان: دلیلی نداشت احمدی نژاد بخواهد به رختکن برود
علی کفاشیان در واکنش به حرف‌های حسین کاظمی: -این داستان ما با آقای دایی ادامه دارد و ان شاءالله یک روز مشخص می‌شود (با خنده) من در بازی ایران و عربستان در جایگاه ویژه و کنار آقای احمدی نژاد حضور داشتم. اصلاً صحبتی نشد که رئیس جمهور می‌خواهد به رختکن برود. دلیل نداشت آقای احمدی نژاد به رختکن برود چون آن موقع استادیوم خیلی شلوغ بود. حالا هم هرچه علی دایی بگوید ما می‌گوییم باشد!

کدخدایی: امکان افزایش تعداد تاییدصلاحیت شده‌ها وجود دارد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه امکان افزایش تعداد تاییدصلاحیت شده‌ها وجود دارد، گفت: برای تاییدصلاحیت رد شده‌ها، اسناد و اطلاعات جدیدتری به دستمان رسید. کدخدایی گفت: به هر حال از جهت رسیدگی، روند رسیدگی هیأت اجرایی و هیأت‌های استانی و مرکزی شورای نگهبان اول و شورای نگهبان دوم همه اینها مراحلی است که در مرحله دوم تجدیدنظر می‌کنند و طبیعتاً اسناد و مدارکی ممکن است به دست ما رسیده و اطلاعات جدیدی ارائه شود که نظر شورای نگهبان را در مرحله بعد تغییر دهد. در رابطه با سؤالی که شما می‌فرمایید، باید بگویم خوشبختانه سخنگوی قوه قضائیه هم پاسخ داده و شایعاتی که در این خصوص مطرح بود را تکذیب کرد که هیچ کدام از حرف افرادی که بیمار هستند و اخباری که در رابطه با شورای نگهبان منعکس می‌کنند صحت ندارد. اینکه در بیرون، افرادی کلاهبرداری می‌کنند، این کلاهبرداری نسبت به همه انجام می‌شود و شما هر روز در اخبار حوادث هم افرادی می‌بینید که مثلاً پزشک قلابی یا مامور نیروی انتظامی یا مأمور وزارت اطلاعات قلابی بوده است که همه اینها رسیدگی می‌شود و به دادگاه رفته و محاکمه می‌شوند.

دایی: صلاحیتم برای مربیگری تیم ملی رد شد
علی دایی با انتقاد از انتخاب اسکوچیچ گفت که صلاحیتش برای حضور در رأس کادر فنی تیم ملی را وزارت ورزش رد کرده است، گفت: وقتی صلاحیت فردی مثل من را حراست رد می‌کند و نمی‌خواهند من در تیم ملی باشم، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. البته دلایل این رد صلاحیت را خودم می‌دانم. او در پاسخ به این سوال که آیا برای هدایت تیم ملی با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده بود یا خیر، گفت: چند نفر از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، با من صحبت کرده بودند اما توافقی نکردیم. البته مخالف اصلی حضور من در تیم ملی، وزارت ورزش بود. نهادهایی که باید صلاحیت من را تایید کنند، نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور هستند که از فدراسیون فوتبال می‌خواهم از این نهادها صلاحیت من را بگیرند. این مسائل دخیل نیست بلکه مسائل پشت پرده وجود دارد. وی همچنین به عملکرد ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: ما دو بازی برابر هنک کنگ و کامبوج را با پیروزی پشت سر گذاشتیم که هر ملی ایرانی روی نیمکت بود، آن دو بازی را با پیروزی به پایان می‌رساند. ما برای دو بازی برابر بحرین و عراق که با شکست هم روبه‌رو شد، ٣ میلیون یورو به ویلموتس دادیم. چه کسی جوابگو است؟ الان هم که اسکوچیچ آمده، چه کسی پاسخگوی نتایج او است؟ وقتی نتایج خوبی کسب نشود، هر یک از اعضای هیات رییسه می‌خواهند بگویند که اسکوچیچ را آنها انتخاب نکردند. متاسفانه فدراسیون فوتبال آزادی عمل ندارد و نمی‌تواند خودش مربی تیم ملی را انتخاب کند. البته مسائل دیگر هم در انتخاب‌ها دخیل است که واقعا «واویلا» است. آقایانی که خوردند و بردند، صلاحیت دارند اما، صلاحیت من را تایید نکردند. این موضوع است که آدم را ناراحت می‌کند. شاید اگر با فدراسیون فوتبال هم صحبت‌های نهایی را هم انجام می‌دادم، به توافق نمی‌رسیدیم اما این که می‌گویند صلاحیتت تایید نشد، فشار به آدم می‌آورد.

محسن هاشمی: کارگزاران نتوانست لیستی ۳۰ نفره در تهران را پر کند
محسن هاشمی در نشستی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران گفت: همان گونه که اعلام شده شورای عالی اصلاح طلبان لیستی برای انتخابات نمی‌دهد، اما احزاب به صورت جداگانه می‌توانند لیست بدهند و توصیه هم شده که لیست بدهند. او افزود: در حال حاضر احزاب مشغول هستند تا ببینند آیا از میان کاندیدا‌های باقی مانده و تاییدصلاحیت شده می‌توانند لیست کاملی بدهند تا به میدان بیایند یا نه. هاشمی ادامه داد: ما خودمان دیروز در کارگزاران جلسه داشتیم، اما نتوانستیم ۳۰ نفر را پر کنیم؛ به ۱۵ یا ۱۶ نفر رسیدیم. امروز هم دوباره جلسه داریم تا بتوانیم لیست ۳۰ نفره را پر کنیم. بعد که احزاب لیست‌های خود را درآوردند می‌توانند با هم ائتلافاتی هم داشته باشند. مثلا ممکن است ما در کاگزاران نتوانیم به ۳۰ نفر برسیم بلکه ۱۵ نفر را معرفی کنیم و بقیه ار از احزاب دیگر قرض بگیریم. او درباره دست باز اصولگرایان برای انتخاب لیست به دلیل تعدد کاندیدا‌ها و در مقابل دست بسته اصلاح طلبان با لحنی شوخ طبعانه گفت: بله، این منصفانه نیست. اما خداوند طرفدار مستضعفین است و امیدواریم که مستضعفین را کمک کند.

کروناویروسِ جدید، ۹ روز روی سطوح آلوده باقی می‌ماند
مطالعات جدید آزمایشگاهی نشان می‌دهد که امکان انتقال کروناویروس جدید از سطح آلوده تا مدت ۹ روز وجود دارد. متخصصان آلمانی براساس مطالعات آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: دمای پایین و میزان رطوبت بالا می‌تواند طول دوره حیات کروناویروس را طولانی‌تر سازد./ایسنا

تایید صلاحیت ۱۲۲ داوطلب دیگر در استان تهران
رئیس ستاد اتخابات استان تهران گفت: شورای نگهبان ۱۲۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس را در تهران تایید کرد. در مجموع صلاحیت هزار و ۶۷۴ داوطلب در این استان تایید شده است./ ایسنا

اصلاح طلبان در جایی که کاندیدا ندارند نمی توانند لیست اصولگرا بدهند!
حسین کمالی عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت: احزابی که گفتند لیست انتخاباتی نمی‌دهند که تکلیفشان مشخص است؛احزابی هم که کاندیدا دارند می‌توانند از آن‌ها حمایت کنند. به خواسته اصلاح طلبان درباره رد صلاحیت ها پاسخ داده نشده است. اصلاح طلبان در جایی که کاندیدا ندارند نمی توانند لیست اصولگرا بدهند! دولت باید شرایطی به وجود آورد که افراد با تبلیغات بیهوده در معرض آراء قرار نگیرند. باید یک قانون انتخاباتی داشته باشیم که طرح‌ها، نظرها و برنامه های کاندیداها را در روزنامه ها و...به صورت مجانی امکان پذیر کند. باید جلوی هزینه های میلیاردی انتخاباتی گرفته شود و امکان تبلیغ برای همه فراهم شود.

مجادله لفظی در شورای شهر؛ آروین: استعفا می‌دهم
امروز صحن شورای شهر تهران بار دیگر صحنه درگیری لفظی دو تن از اعضای شورا بود که متعلق به دو حزب متفاوت هستند. بهاره آروین از اعضای شورای شهر برای چندمین بار اعلام کرد دیگر حاضر به حضور در شورای شهر نیست و استعفا می‌دهد. در ابتدای این مجادله، بهاره آروین عضو حزب اتحاد ملت و منشی شورای شهر گفت بهتر است به صورت یکپارچه پس از آنکه موارد مختلف تغییر نام بررسی شد، رای گیری شود. حجت نظری، عضو حزب اعتماد ملی در پاسخ عنوان کرد: این روش درست نیست و باید یک به یک درباره همه پیشنهادها نظر اعضا را جویا شد. آروین در پاسخ بیان کرد چرا شما با هر چیزی که من می گویم مخالفتید می کنید و نظری در پاسخ گفت چرا یک تذکر ساده هم از طرف هیات رئیسه شنیده نمی شود؟ آیا شان هیات رئیسه اجل از آن است که تذکر بدهیم؟ بعد از این گفتگو، مجادله بالا گرفت و در میان سکوت سایر اعضای شورای شهر، دو عضو شورا، شدیدا با همدیگر برخورد کلامی داشتند. پس از آن، بهاره آروین از جا برخاست و گفت: من استعفا می دهم و قصد خروج از شورا را داشت که با شهربانو امانی و زهرا نژادبهرام، مانع از خروج او از شورا شدند.

چه کسی وصیت نامه سردار سلیمانی را قرائت خواهد کرد؟
سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ و رئیس ستاد بزرگداشت اربعین سردار شهید سلیمانی در نشست خبری:مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی پنج شنبه ۲۴ بهمن بعد از نماز مغرب و‌عشاء در مصلی تهران برگزار خواهد شد که در این مراسم مهمان هایی از کشورهای مختلف حضور دارند. در این مراسم وصیت نامه شهید سردار سلیمانی، توسط سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه قرائت می شود و علاوه بر این سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز به ایراد سخن می پردازد./باشگاه خبرنگاران جوان

مردان فاقد توانایی مالی ازدواج نکنند
نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: تعیین مهریه عندالمطالبه و اثبات اعسار توسط مردم به معنای جنگ است، ضمن اینکه عندالاستطاعه باعث کاهش میزان مهریه شده و شرایط آغاز زندگی مشترک بر اساس عقلانیت را فراهم می‌کند. ️مردانی باید ازدواج کنند که درآمد کافی برای اداره یک زندگی را داشته باشند و خانواده آنها نیز شرایط حمایتشان را داشته باشند تا در پی ازدواج برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند./خانه ملت

لیست‌های اصلاح طلبان تهران جعلی است
روزنامه اعتماد نوشت:طی روزهای گذشته لیست‌هایی با اسامی‌ چهره‌های اصلاح‌طلب در فضای مجازی دست به دست می‌شد. لیستی که خالی از اشتباه نبود و از همین‌جا می‌شد به صحت آن شک کرد. مهم‌ترین اشتباه این لیست آن است که «محمدرضا خباز»، «فاطمه ذوالقدر»، «محمدعلی وکیلی» و «افشین اعلا» در لیست تهران معرفی شده‌اند حال آنکه این افراد حوزه‌های انتخابیه خود را تغییر داده‌اند. فاطمه ذوالقدر حوزه انتخابیه خود را از تهران به میناب تغییر داده یا محمدعلی وکیلی هم که موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان شد، ظاهرا قرار است از شیراز پا در گود انتخابات بگذارد.

مصباحی مقدم:اگر پول بخواهند، می‌گویم اسمم از لیست حذف شود
غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بهخبرآنلاین گفت: شفافیت در هزینه هاینمایندگان، در منابع درآمد آنها و کمک هایی که در ایام انتخابات دریافت می کنند باید مشخص باشد. جلوگیری از ورود پول های کثیف به انتخابات بخاطر سلامت هر کاندیداست نه اصولگرا یا اصلاح طلب بودن یا مباحث سیاسی.اگر انتخابات به صورتی انجام بگیرد که احزاب، گروه ها و تشکل ها تامین کننده مادی فعالیت انتخاباتی کاندیداها باشند، تا حدود زیادی مانع از ورود پول کثیف به انتخابات می شود.اگر بنا باشد چنین کاری به صورت تشکیلاتی انجام نشود و انتخابات غیرتشکیلاتی باشد، نهایتا رقابت تنگاتنگی بین کاندیداها به وجود می آید و آنها به خرج کردن و ناهار و شام دادن و رای خریدن می افتند.اطلاعی از هزینه کردهای شورای ائتلاف ندارم. اگر اسم من در لیست نهایی باشد و از من مطالبه وجه کنند من استدعا می کنم که نام مرا خط بزنند چون من پولی ندارم بدهم.

سردار حاجی‌زاده: امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو فراهم شد
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز (یکشنبه 20 بهمن) در آیین رونمایی از موشک رعد 500 و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها گفت: ما در نیروی هوافضای سپاه توافقی با دانشمندان و متخصصین داریم که دفاع مان باید اقتصادی باشد و اقدام امروز علاوه بر توانمندی های حوزه تکنیکی و نظامی، کار را اقتصادی و ارزان سازی کرده است. سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: با برخورداری از فناوری نازل متحرک امکان کنترل موشک های سوخت جامد در خارج از جو و در فضا پیما ها و ماهواره بر ها و موشک های ضد سپر فراهم شد. وی با تاکید بر اینکه هزینه نیروهای مسلح ما بسیار کمتر از نیروهای مسلح سایر کشورها است، به قابلیت‌های بدنه کامپوزیتی اشاره و تصریح کرد: بیشترین شتاب جانبی که می بایست موشک‌ها تحمل کنند، مربوط به موشک‌های پدافندی سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: با برخورداری از فناوری نازل متحرک امکان کنترل موشک های سوخت جامد در خارج از جو و در فضا پیما ها و ماهواره‌برها و موشک های ضد سپر فراهم شد.
است و این بدنه کامپوزیتی به گونه ای طراحی شده که علاوه بر موشک‌های زمین به زمین، در موشک‌های پدافندی نیز استفاده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل محبی آیت الله طبرسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس ماهواره ظفر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کفاشیان دایی احمدی نژاد جلیل محبی آیت الله طبرسی اسکوچیچ دهه فجر معامله قرن کروناویروس ماهواره ظفر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امکان کنترل موشک های سوخت جامد در خارج از جو تاییدصلاحیت شده فدراسیون فوتبال سردار حاجی زاده مورد توجه قرار اصلاح طلبان توانند لیست سردار سلیمانی شورای نگهبان صلاحیت من مصباحی مقدم داشته باشند بهاره آروین اعضای شورا احمدی نژاد تیم ملی فراهم شد خبر هایی دو بازی چه کسی شده ها خبر ها ۳۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ ساعت تا پایان تبلیغات/لیست‌ها پشت خط ماراتن ۲۱ اردیبهشت

دو روز تا انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و این روزها در رسانه‌ها از جمله ایسنا، شاهد انتشار اخبار مرتبط با این رویداد هستیم. در این گزارش می توانید اخبار انتخاباتی امروز-چهارشنبه- نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ را مرور کنید.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲ مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ساعت ۸ صبح پنجشنبه( فردا)، زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد.

دراین اطلاعیه از کلیه نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا شد پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز کنند و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی(نظیر: عکس و...) خودداری ورزند.

۲۰ ساعت تا پایان تبلیغات/لیست‌ها پشت خط ماراتن ۲۱ اردیبهشت

سخنگوی ستاد انتخابات کشور  هم با اشاره به اینکه به طور معمول وقتی انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، مشارکت کاهش می‌یابد،‌گفت: یکی از دلایل کاهش مشارکت در مرحله دوم انتخابات، اجازه ندادن قانونگذار به افراد برای رای دادن در شعبه‌ای غیر از شعبه اخذ رای در مرحله اول است.

محسن اسلامی همچنین متذکر شد: هر کس در مرحله دوم انتخابات بالاترین رای را کسب کند، وارد مجلس می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

احزاب و تشکل‌ها چه کرده‌اند؟

در روزهای اخیر با اوج گرفتن فعالیت های انتخاباتی، جبهه‌ها و ائتلاف‌های مختلف فهرست‌ کاندیدای مورد حمایت خود برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جهت تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده را اعلام کردند که از جمله این فهرست ها مربوط به «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب»،‌ «ایران متحد»،‌ «شورای وحدت اصولگرایان»، «ائتلاف امنا»، «جبهه پایداری»، «شانا»، «جبهه ایران اسلامی»، «جبهه مردمی ایران قوی»، «خانه انقلاب»،‌ «جمعیت جوانان»، «جامعه اسلامی مهندسین» و «صبح ایران» بود.

دو نفر از کاندیدای انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» و بیژن نوباوه از لیست «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب» با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

در بخشی از این نشست علیرضا سلیمی تاکید کرد: در صورت تغییر قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، اگر نماینده‌ای به این سمت حرکت کرد، می‌توان با استناد به این قانون جلوی این فرد گرفته شده و حتی به مردم معرفی شود. همچنین دولت هم باید وزیری که به خاطر یک سوال امتیاز می‌دهد را مواخذه کند پس در این موضوع هر دو طرف مقصر هستند.

بیژن نوباوه هم در قستمی از اظهاراتش با بیان اینکه  تلاش بسیاری شد که طرح مربوط به فضای مجازی تصویب شود و هیاتی از نخبگان مجلس انتخاب شدند تا بر اساس اصل ۸۵ به این موضوع رسیدگی کنند ، افزود: متاسفانه شاهد بودیم که به دلیل مخالفت عده‌ای که بیشتر هم در هیئت رئیسه مجلس بودند، این طرح بدون هیچ دلیل قانونی مسکوت ماند. بعد از این اتفاق مشاهده کردیم که به دلیل ضعف در قوانین مربوط به فضای مجازی مسائل بسیاری در جامعه ایجاد شد.

شخصیت‌ها چه می‌گویند؟

در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، وزیر کشور با انتشار در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: ادعای حمایت دولت یا مسئولان اجرایی انتخابات از یک لیست سیاسی در مرحله دوم انتخابات مجلس شایعه‌ای برخاسته از بداخلاقی و بی‌تقوایی یا بی‌اطلاعی محض است.برای وزارت کشور و دولت، دغدغه‌ای غیر از برگزاری انتخاباتی شکوهمند در کمال امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود ندارد.

ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگویی بر ضرورت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات تاکید کرد و گفت: دنیا نظاره‌گر مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است چراکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای معیار سنجشی برای بیگانگان است.

امروز از انتخابات در استان ها چه خبر؟

فرماندار کرمانشاه از آمادگی کرمانشاه برای رقابت بین چهار نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس دوزادهم در شهرستان خبر داد و گفت: ۶۴۵  صندوق اخذ رأی در شهرستان در نظر گرفته شده که ۵۴۵ صندوق آن در سطح شهر کرمانشاه و بخش مرکزی، ۱۸ صندوق در بخش بیلوار، ۲۰ صندوق در بخش کوزران، ۳۶ صندوق در بخش فیروزآباد و ۲۶ صندوق در بخش ماهیدشت مسقر خواهد شد.

احزاب سیاسی آذربایجان‌شرقی هم لیست‌های حمایتی خود را از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اعلام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز  در مراسم قدردانی از خبرنگاران و رسانه‌های فعال در انتخابات اسفندماه که در استانداری البرز برگزار شد؛ با بیان اینکه باید تلاش کنیم مشارکت در دور دوم انتخابات افزایش داشته باشند؛ گفت: به هر میزان که مردم در انتخابات شرکت کنند؛ به همان میزان به پشتوانه کشور اضافه و دشمن ناامید خواهد شد.

همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سوادکوه با بیان اینکه برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به معنای مبارزه با دیکتاتوری و سند فضای مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات امامین انقلاب اسلامی، وجود تضارب آراء و انتقادها، باعث سازندگی و پیشرفت خواهد شد. البته این اختلافات سلیقه باید در چارچوب انقلاب و آرمان‌های آن باشد.

۵ شهر مازندران (قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی) نیز آمادگی صددر صدی خود برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی را اعلام کردند.

جلسه آموزشی عوامل اجرایی شعب اخذ رای شهرستان ورامین نیز  برگزار شد و رئیس ستاد انتخابات شهرستان ورامین در بخشی از اظهاراتش در این جلسه تاکید کرد: هر رأی مردم حق‌الناسی است که حفظ و حراست از آن بر عهده عوامل برگزاری انتخابات است و باید فرآیند انتخابات با کمال دقت و صحت بدون هیچ جانبداری انجام پذیرد.

همچنین با هدف تقویت فضای شور و نشاط انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت، کاندیداهای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ری،  در حسینیه علی‌اکبر شهر ری، به بررسی مشکلات شهر پرداختند و ضمن بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌های خود را درباره موضوع‌های گوناگون شهری بیان کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس هم اعلام کرد که افتخارآفرینان، پیشکسوتان و مدیران ورزشی استان فارس همگام با سایر اقشار جامعه در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شوند.

در روزنامه ها از انتخابات چه خبر بود؟

شرق در گفت وگویی با محمدجواد حق شناس با تیتر «اقلیت مجلس باید از جریان سوم به نیروی سوم تبدیل شود»،‌ رسالت با تیتر «یک گام تا تکمیل پازل مجلس» آرمان امروز با تیتر «تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها» آرمان ملی با تیتر «ریاست یا رقابت در ۱۴۰۴» در صفحه اول خود به موضوع انتخابات پرداخته‌اند.

مرحله دوم انتخابات مجلس بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است. در این روش، به رأی‌دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود. کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزدها را ثبت می‌کنند.

کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می توانند در هر حوزه ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

بازه سنی برای شرکت در انتخابات ۱۸ سال است؛ بنابراین افراد متولد پیش ۱۳۸۵/۲/۲۱می‌توانند در انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه شرکت نمایند. تشخیص اینکه افراد در مرحله اول در چه حوزه ای رای داده اند از طریق دستگاه احراز هویت و سیستم های موجود در شعب اخذ رای انجام می گیرد.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است که مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «انتخاب ایران»، از سوابق نامزد مورد نظرشان جویا شوند.

دیگر خبرها

  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • ۲۰ ساعت تا پایان تبلیغات/لیست‌ها پشت خط ماراتن ۲۱ اردیبهشت
  • کدام نماینده مجلس ۱۴۰ سکه گرفته است؟
  • تصاویری جدید از محمود احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!