Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سعید مصباح گفت: نخستین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد راه اندازی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، امیر سعید مصباح ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه کار و مهارت آموزی به عنوان بزرگترین مشکل کنونی کشور است، بیان داشت: بسیاری از دانشگاه وظیفه خود که تربیت نیروی دانش‌محور بوده را به خوبی انجام داده‌اند ولی همواره در جامعه مهارت اموزی در جایگاه دوم قرار گرفته و تا زمانی که فرهنگ مدرک‌گرایی که از پیش از انقلاب در جامعه ایرانی شروع و پس از آن ادامه یافته، به عنوان یک ارزش اجتماعی تغییر نکند، این مشکل همچنان برطرف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان یزد در حوزه مهارتی مغفول مانده و همین موضوع باعث شده که با صنعتی شدن ساختارهای استان، مهاجرپذیری و آسیب‌های فرهنگی ناشی از آن افزایش یابد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد با دسته‌بندی مخاطبان آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان به دو دسته جمعیت فعال شاغل و جمعیت فعال بیکار، گفت: در مورد جمعیت فعال شاغل سعی خواهیم کرد با ارتقای مهارت در انها تثبیت شغلشان را رقم بزنیم و در همین راستا نیز ستاد توسعه منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی استان را ایجاد کرده‌ایم تا از این طریق مانع موازی‌کاری دستگاه‌ها و موجب هم‌افزایی آنها در این حوزه شویم.

مصباح با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه کار و مهارت‌آموزی، از تبدیل برخی مراکز فنی و حرفه‌ای استان به شتابدهنده خبر داد و اظهار داشت: تلاش داریم تا برخی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان را با تغییر کاربری به شتابدهنده تبدیل کنیم و جوانان را پس از مهارت آموزی در این شتابدهنده‌ها با تجهیزات دولتی به امر تولید و عرضه مستقیم محصولاتشان مشغول کنیم. در این شتابدهنده‌ها مهارت‌های نرم مانند بازاریابی، طراحی و بسته‌بندی کالا و سایر دوره های مرتبط نیز به آنها آموزش داده می‌شود.

وی از استقرار این شتابدهنده در تمام شهرستان‌های استان به صورت عادلانه براساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه خبر داد و ابراز داشت: شهرستان‌های محرومی مانند خاتم و بهاباد مورد اهتمام و اولویت بالاتری برای راه‌اندازی شتابدهنده‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند و برای اولین بار در دنیا شاهد راه‌اندازی نخستین مرکز تربیت مربی سفال و سرامیک در شهرستان میبد در آینده نزدیک خواهیم بود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد در پایان از برنامه‌ریزی و رایزنی‌ برای راه‌اندازی اولین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد با همکاری شهرداری یزد خبر داد و در این باره تصریح کرد: کودکان در این پارک پس از استعدادیابی توسط کارشناسان، مهارت‌های شغلی خود در استعداد خود را آموزش دیده و تحت نظر مربیان برجسته ای فعالیت شغلی آن را تجربه می‌کنند و حتی می‌توانند محصول خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای استان شتابدهنده ها مهارت آموزی جمعیت فعال راه اندازی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان ظهر یکشنبه ضمن حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: باید برای سرعت بخشیدن اشتغال جوانان درامر مهارت و پیوند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی، فرهنگی، صنعتی و محله محور برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: تقاضا و نیاز افراد به مهارت باید پیگیری و عملی شود.

فرماندار اصفهان در بحث عفاف و حجاب در بخش دولتی و غیردولتی گفت: رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب باید در اولویت قرار بگیرد و مسؤولیت همه دستگاه‌ها در خصوص اصل عفاف و حجاب و حدود شرعی و قانونی است که دستگاه‌ها باید رعایت و به وظایف حاکمیتی شأن عمل کنند و رسیدگی به تکالیف تعریف شده است که باید راهکارهای مورد نظر آن مطرح و پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه محمدرضا مصلحی بر تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پس از ۵۰ سال گزارشی ارائه کرد و افزود: ضوابط اجرایی کارگروه توسعه مهارت در استان یکی از موارد مهم این اساسنامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بر امر مهارت آموزی در استان کمک فراوانی به افراد جامعه می‌کند.

وی درادامه خواستار تسریع در روند پروانه صندوق کارگشایی مهارت به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شد.

کد خبر 6097188

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان