Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل روابط عمومی وزارت دفاع، طرح پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) که کار ساخت آن از چند سال پیش و بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی کشور آغاز شد، ​توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجرا و تکمیل شده است.

همچنین این سازمان به عنوان نخستین پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام، مسئولیت طراحی، ساخت و بهره برداری تخصصی از این پایگاه را نیز بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه، سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفت: در ماموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ همه فرآیندهای پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره بر و ماهواره، تست‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشار گذاری، به طور کامل به انجام رسید، ​ فرآیند پرتاب و استارت موتورهای مرحله ۱ ماهواره بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله ۲ به درستی انجام شد و در انتهای مسیر، ماهواره بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.

براساس این گزارش، بخش قابل توجهی از اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شده است و داده‌های تله متری از فرآیند پرتاب به طور کامل احصاء گشت که با تحلیل این داده‌ها و تطبیق عملکرد زیر سیستم‌ها با طراحی انجام شده، بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

کد خبر 483499

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس از سوی ۲ سارق ۲۵ ساله/ جزئیات

سرهنگ محمد افشار درباره جزئیات این خبر گفت: تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب درحال گشت زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، مشکوک شده و برای بررسی موضوع به آنان نزدیک شدند، اما این دو نفر به محض مشاهده ماموران به طور خطرناکی متواری شدند.

به گزارش صدای ایران،ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه تعقیب و گریز میان دو متهم و ماموران پلیس شکل گرفت، گفت: پس از مدتی تعقیب و گریز، ناگهان یکی از موبایل‌قاپان اقدام به استفاده از گاز اشک آور و پرتاب آن به سمت عوامل کلانتری کرد. در ادامه تعقیب و گریز به مدت ۱۰ دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام با شلیک پلیس موبایل قاپان زمینگیر و دستگیر شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از سارقان در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به مرکز درمانی منتقل شد، گفت: سارق دیگر نیز به مقر انتظامی انتقال داده شد. همچنین ماموران پلیس در بازرسی اولیه از متهمان که هر دو حدود ۲۵ سال سن داشتند، تعداد دو عدد تلفن همراه مسروقه را که به تازگی سرقت کرده بودند کشف و ضبط کردند.

افشار با اشاره به انجام بازجویی از متهمان گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود و همچنین ۳۰ فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کردند. در ادامه برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند که با توجه به وضعیت جسمی یکی از متهمان در بیمارستان، پس از طی دوره درمان به دادسرا منتقل خواهد شد.


دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس از سوی ۲ سارق ۲۵ ساله/ جزئیات
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم