Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق در مصاحبه با شبکه العهد عراق اعلام کرد که واشنگتن در پاسخی اعلام نشده و محرمانه به درخواست عراق درباره خروج نیرو‌های آمریکایی، اعلام کرده است که تا یک سال و دوماه آینده و احتمالا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این درخواست را اجرایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیس خزعلی با اشاره به اینکه تصمیم گیری‌های آمریکا تابع منافع رژیم صهیونیستی است تاکید کرده که، چون این وعده آمریکا غیررسمی است، طرف عراقی به آن اعتماد ندارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق باری دیگر خواستار خروج فوری و بدون تاخیر نیرو‌های ارتش تروریست آمریکا از عراق شد و افزود: «برای محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف شرط گذاشته شده است که باید برای تضمین قطعی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تلاش کند و این شرط مردم عراق و فرد فرد آن‌ها است.»

پیش از این نیز دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را شکست راهبردی آمریکا در منطقه دانست و تاکید کرد پاسخ نظامی به آمریکا همچنان پابرجاست.

گفتنی است پس از اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس در بغداد، پارلمان عراق با تصویب یک قانون دولت این کشور را به اخراج نیرو‌های آمریکایی موظف کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیس خزعلی نیروهای آمریکایی عراق نیرو های آمریکایی عصائب اهل الحق خروج نیرو قیس خزعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد