Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@13:36:27 GMT

«روز بلوا» فیلمی در تمجید از سنت‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۴۰۴۲

«روز بلوا» جدیدترین ساخته بهروز شعیبی ، یکی از موضوعات روز جامعه را به تصویر کشیده و فیلمی دغدغه مند است. این فیلم ماجرای سقوط یک روحانی (عماد با بازی بابک حمیدیان) در مفاسد اقتصادی و تلاش برای بیرون آمدن از این مشکل را بیان می‌کند.

عماد نماینده روحانیون دانشگاهی و بلندپرواز است که در نسخه‌پیچی برای مردم و دانشجویانش ید طولایی دارد اما از زندگی شخصی خود غافل شده و کم‌کم سبک زندگی‌اش از اقشار متوسط جامعه فاصله گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روحانی جوان به واسطه فعالیت‌های اقتصادی خود و اطرافیان، نادانسته در منجلاب مشکلات اقتصادی فرو می‌رود. صحنه‌ای که عماد از پله‌ها پایین می‌آید و قابی که کارگردان به زیبایی به ما نشان می‌دهد، بیانگر همین سقوط است. 

 سقوط عماد او را متوجه می‌کند که چطور از عموم مردم فاصله گرفته است. همین موجب می‌شود لباس روحانیت را از تن درآورد و برای یافتن مشکل و حل کردن آن، هم‌سطح مردم شود. این آغاز تحول عماد و بازگشت به سنت‌هاست.

او برای رهایی از بندها، سفری را آغاز می‌کند که با شک به عملکرد خودش و در ادامه هدایت استادی صاحب نفس (عموی عماد)، موجب می‌شود بار دیگر به زی طلبگی و کارکرد سنتی روحانیت روی آورد. اینجاست که او لباده را با قبا تعویض می‌کند و با دست کردن انگشتر شرف شمس، بار دیگر به روحانیت سنتی و قابل احترام و اتکا رجوع می‌کند. 

روز بلوا حکایت بلوای درونی آدم‌هایی است که از اصل خود فاصله گرفته‌اند و یک تلنگر آن‌ها را به خود می‌آورد. 

روز بلوا اگرچه آغازی ضعیف دارد و مخاطب حرفه‌ای سینما را یاد «یلدا» ساخته مسعود بخشی یا برخی فیلم‌های تلویزیونی می‌اندازد، اما در میانه فیلم سیر رو به رشدی می‌گیرد و مخاطب را تا آخر همراه می‌کند. روز بلوا در نقد سرمایه‌داری طیف مذهبی و تمجید از سنت‌هاست و همین موضوع از آن فیلمی شریف با پیام‌های مثبت می‌سازد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بهروز شعیبی روز بلوا بابک حمیدیان بهروز شعیبی روز بلوا جشنواره فیلم فجر روز بلوا سنت هاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است

تیم ملی فوتسال در نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا باید با ازبکستان رو به رو شود.

طرفداری | سایت فیفا با انتشار گزارشی به تمجید از عملکرد شاگردان وحید شمسایی پرداخت.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیروزی پرگل تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان باعث صعود شاگردان وحید شمسایی به نیمه نهایی جام ملت های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد تا مجوز صعود به جام جهانی ازبکستان را کسب کند.

سایت فیفا با تمجید از عملکرد این تیم به گل زیبای اصغر حسن زاده از روی نقطه پنالتی پرداخت.

در این گزارش عنوان شده است: "ایران با نتیجه ۶ بر یک جمهوری قرقیزستان را شکست داد و به ازبکستان ۲۰۲۴ رسید و علی اصغر حسن زاده و مهدی کریمی خیره کننده بودند.

ایران برای نهمین دوره متوالی به جام جهانی فوتسال رسید. علی اصغر حسن زاده در پیروزی ۶ بر یک در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، کاملاً غیرقابل پیش بینی بازی کرد و قرقیزستان را در تمام مدت عذاب داد، گلزنی کرد و دو پاس گل داد. همچنین مهدی کریمی دو گل زد و بهروز عظیمی، سالار آقاپور و سعید احمدعباسی دیگر گل های شاگردان وحید شمسایی را به ثمر رساندند.

حسن زاده در گفتگو با سایت فیفا گفت.

صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در ازبکستان اولین هدف ما از شرکت در جام ملت‌های آسیایی فوتسال آسیا بود. اکنون هدف ما در ازبکستان این است که مانند دو جام جهانی قبلی که یک بار سوم شدیم و در جمع هشت تیم برتر قرار گرفتیم بتوانیم بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران را کسب کنیم و در جام جهانی آینده شگفتی بزرگی باشیم.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • تمجید AFC از فوتسالیست‌های تیم ملی/ ایران قدرت خود را نشان داد
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد + فیلم
  • تمجید ستاره سیتی از بلینگام: جود استثنایی است