Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی کشور برای روز های آینده مجدد بارش سنگین برف و باران و اُفت شدید دما را هشدار داده است و گویی سرمای شدید بی سابقه بازهم به کشور باز می گردد.   ناگفته نماند که مدتی است این پیش بینی ها تا حدود زیادی، آن طور که هشدار داده می شود محقق نمی شود به گونه ای که جمعه گذشته با پیش بینی سازمان هواشناسی، باید بارش شدید برف یا همان زمستان سخت رخ می داد که این امر تقریبا در هیچ یک از شهرهای کشور محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مقایسه میزان تحقق و راستی آزمایی هواشناسی کشور به چند سایت معتبر هواشناسی جهانی سری زدیم تا ببینیم. دمای هوای تهران در روزهای آتی را چند درجه تخمین زده اند.

 

صادق ضیاییان مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش محسوس دما طی روزهای آتی در کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی از دوشنبه تا چهارشنبه به جز جنوب شرق در کل کشور کاهش دما بین‌۱۰ تا ۱۵ درجه و در برخی نقاط تا ۲۰ درجه اتفاق می افتد.

وی با اشاره‌به اینکه طی روزهای آینده چند پدیده به طور همزمان در کشور اتفاق می افتد، افزود: طی روزهای آتی در برخی استان های کشور بارش برف، بارش باران و کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، استان های ساحلی دریای خزر و رشته کوه البرز استان های واقع در ارتفاعات بارش باران داریم.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه شدیدترین میزان بارش برف مربوط به استان گیلان است، بیان کرد: روز دوشنبه در مناطق شمال غرب، شمال شرق و به طور کلی در نوار شمالی کشور بارش به صورت برف خواهد بود وهمواره استان های لرستان، همدان و مرکزی از این بارش ها بی نصیب نخواهند بود.


وی از بارش شدید باران طی‌۲ روز اینده در کشور خبر داد و گفت: روز سه شنبه بارش مجدد استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز، خراسان جنوبی، خراسان‌شمالی، خراسان جنوبی را در بر می گیرد و در این روز استان جنوب کرمان و هرمزگان بارش شدید باران انتظار می رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه در کشور به پایان می رسد، گفت: بنابر نقشه های هواشناسی روز چهارشنبه در بخش هایی از شمال شرق و سیستان و بلوچستان شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

ضیاییان از استمرار کاهش محسوس دما و وزش باد شدید تا ظهر سه شنبه در کشور خبر داد و افزود: در مناطق مستعد شمال شرق و جنوب شرق این پدیده سبب گرد و خاک می شود .


به گفته وی، طی سه روز آینده تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس مواج است.

دمای‌پایتخت به ۲ درجه بالای صفر می رسد

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

وی در پایان حداکثر دمای امروز پایتخت را ۱۴ درجه سانتی گراد و حداقل دمای فردا صبح ۲ درجه بالای صفر اعلام‌کرد‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا اقتصاد ایران پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خبر کاهش محسوس دما روزهای آتی شمال شرق بارش شدید طی روزهای مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: گذر امواج فرعی تراز میانی جو از بعد از ظهر دوشنبه با افزایش موقت ابر و بارش رگبار پراکنده باران در این استان، دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شرایط تا روز سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در بعضی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 748624

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان