Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اولین دادنامه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی با استفاده از پابند الکترونیکی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری صادر شد. تاریخ انتشار: 01:00 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۹۴۰

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با پیشنهاد دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری جهت بهره مندی از نهاد آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، یکی از محکومان محاکم نظامی استان که به ۳ سال حبس محکوم شده بود پس از اخذ تأمین مناسب، با استفاده از پابند الکترونیک از زندان آزاد شد و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی سیدحقی دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری در این رابطه گفت: با توجه به شرایط خاص خانوادگی و مشکلات معیشتی و بیماری همسر محکوم به حبس، بعد از درخواست وی و موافقت شورای طبقه بندی اداره کل زندان‌های استان، شعبه اول دادگاه نظامی استان به استناد مواد ۶۲ قانون مجازات اسلامی و ۵۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری به آزادی وی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی در محدوده استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان، با نصب پابند الکترونیک رای داد.

این مقام قضایی تصریح کرد: به موجب ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی در جرایم تعزیری درجه پنج تا درجه هشت، دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط مقرر در تعویق مراقبتی، محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص، تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار دهد.

سیدحقی در مورد شیوه کار پابند‌های الکترونیکی گفت: این دستگاه مانند جی پی اس عمل می‌کند و توسط سیستم کنترل می‌شود و هرگونه دستکاری قابل مشاهده است.

دادستان نظامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف در استفاده از سامانه‌های الکترونیکی صرفا کاهش جمعیت کیفری نیست، تصریح کرد: در برخی جرایم سبک، جدا کردن فردی که به هر دلیل خطایی از او سر زده از خانواده، آسیب‌های مختلفی برای فرد، خانواده و جامعه دارد و اگر تحت کنترل سامانه‌های الکترونیکی قرار گیرد ضمن جلوگیری از خطای مجدد، می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:  استفاده از مراقبت‌های الکترونیکی برای اولین بار در استان اردبیل

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پابند الکترونیک سامانه الکترونیکی نظارت الکترونیک چهارمحال و بختیاری الکترونیکی قرار دادستان نظامی نظامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری