Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@09:11:28 GMT

شاخص قندی بالا یا پایین، کدام بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۴۶۱۲

شاخص قندی بالا یا پایین، کدام بهتر است؟

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی وی با بیان اینکه منظور از نمایه قند خون توانایی هر غذا در افزایش قند خون است، اظهار کرد: قند‌های ساده (شکر، آبمیوه، مربا و عسل) و غلات تصفیه شده مانند: نان سفید و ماکارونی نمایه گلیسمی بالایی دارند؛ یعنی به سرعت قند خون را بالا می‌برند و حس خیلی خوشایندی ایجاد می‌کنند، ولی به همان سرعت هم افت قند را در افراد ایجاد کرده و باعث می‌شوند فرد احساس گرسنگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: افراد اگر تمایل دارند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنند باید مواد غذایی با نمایه کمتر مانند: سبزیجات و غلات کامل را انتخاب کنند. همچنین هر میزان که مواد غذایی فیبر و سبوس بیشتری داشته باشد نمایه کمتری خواهد داشت و سیر کننده‌تر خواهد بود.

کدام صبحانه سیر کنندگی بیشتری دارد؟
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد برای اینکه بتوانند در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشند و در پی آن کمتر احسا س. گرسنگی کنند، می‌توانند در وعده صبحانه از نان لواش، پنیر، گردو، خیار و گوجه به همراه چای مصرف کنند. همچنین مصرف نان لواش، تخم مرغ، زیره، چای و یک قاشق مربا خوری عسل صبحانه کامل و مفیدی است.
او ادامه داد: مصرف خیار و گوجه در وعده صبحانه باعث پایین آمدن نمایه گلیسمی کل صبحانه می‌شود و مدت طولانی تری انسولین فرد بالا می‌ماند.



انوشه ادامه داد: عسل دارای نمایه گلیسمی فوق العاده بالایی است و باعث می‌شود افت قند خون شدیدی در افراد به وجد آید؛ در نتیجه افراد نباید در مصرف آن زیاده روی نکنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قندخون بالا قندخون پایین صبحانه نمایه گلیسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان

گزارش اخیر سازمان ملل تخمین می‌زند امسال در افغانستان حدود ۱۶ میلیون نفر در دسترسی به مواد غذایی با دشواری روبه‌رو هستند.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075721 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا