Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@10:49:11 GMT

آمریکا پایگاه نظامی جدید در سوریه برپا می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۴۸۰۵

آمریکا پایگاه نظامی جدید در سوریه برپا می کند

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه ساخت یک پایگاه نظامی جدید در استان الحسکه را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در سوریه ساخت یک پایگاه نظامی جدید در استان نفت خیز الحسکه در شمال شرق سوریه را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارشها، عملیات ساخت سریع این پایگاه نظامی روز سوم فوریه با تجهیزات و مصالحی که از عراق و از طریق گذرگاه مرزی الولید وارد خاک سوریه شد، آغاز گردید.

منابع آگاه ادعا کردند که دلیل برپایی این پایگاه ممانعت از دسترسی نیروهای روسی مستقر در خاک سوریه به میدان نفتی «رمیلان» است. خبرگزاری آناتولی همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی آمریکا چندین بار تلاشهای ارتش روسیه برای دسترسی به این میدان نفتی را شکست داده اند.

گفتنی است که مقامات واشنگتن به رغم اعلام دوباره خروج نیروهای نظامی خود از خاک سوریه، هرگز به این وعده بطور کامل عمل نکردند. آخرین بار در ماه اکتبر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توجیه تداوم حضور نظامی این کشور در خاک سوریه مدعی شد که برای «حفظ نفت [سوریه]» و حراست از میدانهای نفتی در برابر تروریستها حضور نیروهای نظامی آمریکا ضروری است!

این در حالی است که دمشق و مسکو با انتقاد از مقاصد آمریکا، واشنگتن را به سرقت منابع سوریه متهم می کنند و اقدامات آمریکا را از منظر حقوق بین الملل غیرقانونی می دانند. روسیه نیز دولت دمشق را مالک ذیحق [میادین نفتی] می داند که باید بر چاههای نفت سوریه کنترل و نظارت کامل داشته باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/002zV8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا نیروهای نظامی آمریکا پایگاه نظامی جدید خبرگزاری آناتولی خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی ورلد، «هان مانِت» نخست وزیر کامبوج از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب غربی این کشور و مرگ دست کم ۲۰ سرباز خبر داد.

مانت در پیامی در فضای مجازی با اعلام این خبر، نوشت که از این حادثه «عمیقا شوکه» شده؛ به گفته وی، این انفجار در پایگاهی واقع در استان «کامپونگ اسپیو» رخ داده است.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه، خسارت شدید به چندین ساختمان را نشان می‌دهد که همچنان در آتش می‌سوزند و پزشکان در یک بیمارستان نیز مشغول مداوای سربازان هستند.

یونگ سوخون، یکی از افسران ارتش گفته است که چهار ساختمان، شامل سه انبار و یک مجتمع کاری، تخریب شده و چندین خودروی نظامی خسارت دیده‌اند.

هرچند دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده اما کامبوج نیز مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، با موج گرمای بی‌سابقه مواجه شده و دمای استانی که انفجار در آن رخ داده است، دیروز ۴۰ درجه بود.

کد خبر 6090911

دیگر خبرها

  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه