Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:38:31 GMT

دوست دارم باز هم برای ایران فیلم بسازم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۱۳۴

دوست دارم باز هم برای ایران فیلم بسازم

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری، یکی از آثار جشنواره فیلم فجر امسال است که در قالب سینمای وحشت ساخته شده است.

ژانر وحشت یکی از ژانرهای مغفول در سینمای ایران است. این فیلم با حمایت کمپانی فیلمسازی متعلق به شهاب حسینی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در این اثر نقش اول مرد را بازی می کرد.

آهاری (کارگردان فیلم) سالهاست در آمریکا زندگی کرده و عوامل فیلم بجز بازیگران را از هنرمندان آمریکایی انتخاب کرده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره علت ساخت «آن شب» بیان کرد: همه جای دنیا موضوعات مشترکی هست که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند. مثلاً دو مفهوم خیانت و عدم صداقت از مفاهیم جهانی هستند که در فیلم من هم محوریت قرار گرفتند. سعی کردم موضوع خیانت و عدم صداقت را در قالب داستانی رمزآلود و رعب آور بیان کنم.

آهاری افزود: من از طرفداران ژانر وحشت هستم؛ ولی همه فیلم‌های این سبک را دوست ندارم. ژانر وحشتی برایم ارزنده است که حاوی معنا و مفهوم باشد. سینمای کشور ما در سال های اخیر خالی از فیلم های ژانر وحشت بوده است. به هر حال این نوع فیلم‌ها مخاطب خاص خود را دارد. تلاشم این بود که با استانداردهای سینمای آمریکا «آن شب» را بسازم و قطعاً ساخت این فیلم ریسک بزرگی بود. اگر موفق شدم حتی ۵۰ درصد از مخاطبان ایرانی را درگیر فیلم کنم و به جای مضحک بودن ترس را بیان کنم، کار بزرگی انجام شده است.

وی درباره همکاری خود با شهاب حسینی اظهار کرد: ما در این ژانر نیازی به بازیگران چهره نداریم؛ برعکس حضور بازیگران غیر معروف می‌تواند به واقعی بودن فیلم کمک کند. اما شهاب حسینی نقش آفرینی بی نظیری در این اثر داشت و ریزه کاری‌هایی را در بازی رعایت کرد که قابل توجه بود. من فیلمنامه را برای شهاب حسینی فرستادم و او را در آمریکا دیدم و همکاری ما شکل گرفت.

این کارگردان سینما در پایان اضافه کرد: شاید می‌شد این فیلم در ایران ساخته شود، اما به دلیل برخی شرایط ممکن نبود. با کمال میل می‌خواهم باز هم برای سینمای ایران فیلم بسازم. از همین الان هم پژوهش‌هایی انجام دادم که نشان می‌دهد داستان‌های بومی وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به یک اثر سینمایی را دارد.

محمد درمنش تهیه کننده فیلم سینمایی «آن شب» نیز در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار ما اعلام کرد این اثر در سینما‌های کشور اکران خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فجر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شهاب حسینی ژانر وحشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد. 

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی