Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@15:55:17 GMT

چند خطی درباره مظلومیت عدالت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۳۴۰

چند خطی درباره مظلومیت عدالت

خبرگزاری میزان- باید گفت که نماینده‌ای طرفدار واقعی عدالت است که یک؛ تفسیر انحرافی از عدالت نداشته باشد، دو؛ تلاش کند تا قوانین اسلامی در جامعه اجرا شود و نگذارد قوانین غربی ریل گذاری شود. تاریخ انتشار: 08:20 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۱۱۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه حمایت، اخیرا رهبر معظم انقلاب، شاخص مهمی را برای انتخاب درست و رای به نامزد‌های انتخاباتِ مجلس در پیش روی بیان کردند و آن تاکید براین موضوع بود که به کسانی رای بدهید که طرفدار واقعی عدالت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره چند نکته کوتاه قابل اعتناست.

بیشتر بخوانید: وعده انتخاباتی خارج از حیطه نمایندگی؛ ممنوع


۱-در سال‌های گذشته "عدالت" از مظلومیت خاصی رنج می‌برد و جریان‌های سیاسی هرکدام که به قدرت رسیدند به گونه‌ای عدالت را علی رغم همه وعده‌ها و شعار‌ها به حاشیه راندند. عده‌ای با ژست روشنفکری تلاش کردند عدالت را به معنای عدالت لیبرالی و قراردادی تفسیر کنند، عدالتی که از یکسو در حاشیه "آزادی" قرار می‌گرفت و از سوی دیگر به اسم "توسعه"، به بایگانی سپرده شد و نتیجه روشن آن اعمال سیاست‌ها و تدابیری بود که شکاف طبقاتی را بیشتر می‌کرد و معیشتِ پابرهنگان انقلاب و مستضعفان را سخت‌تر می‌کرد! چرخ روزگار چرخید و جماعتی دیگر به قدرت رسیدند و با حرارت از عدالت گفتند و از توجه به توده‌ها و مردمی که تبعیض و شکاف طبقاتی را با پوست و گوشت خود لمس کرده بودند، ولی در ادامه معلوم شد که در حال تعقیب پروژه عدالت منهای فقاهت و ولایت هستند! نتیجه باز هم روشن بود و عدالت در مسیر اصلی خود مستقر نشد گویی که عدالت فقط لقلقه زبان شده است!


هر دوی آن مسیر‌ها انحرافی بود و اساس آن بر نفی قانون اسلامی به عنوان زیرساخت اصلی عدالت در جامعه اسلامی بود. کسانی که به قانونی که بر اساس اسلام نوشته شده احترام نمی‌گذارند نمی‌توانند مدعی عدالت شوند چه چپ باشند، چه راست.


۲- قوانین اسلامی همواره مورد هدف و نشانه ضدانقلاب، اپوزیسیون و گروه‌ها و تشکل‌های به اصطلاح حقوق بشری بوده است. از همین روی، کسانی یا جریانی که خواسته یا ناخواسته به قوانین اسلامی هجمه و حمله کرده است؛ در واقع عدالت را ترور کرده اند و نگذاشتند عدالت به معنای واقعی آن در جامعه مستقر شود. به عنوان نمونه، تحرکات سازمان موسوم به عفو بین الملل قابل توجه است. این سازمان با حمله به اجرای قوانین اسلامی در ایران، اولا؛ کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم کرد و ثانیا؛ در اقدامی از سر خصومت و عداوت، این نسخه را پیچیده بود: " ایران باید نظام قضایی خود را با قوانین و استاندارد‌های جهانی حقوق بشر ترمیم کند! "


همچنین گزارشگران ویژه در امور حقوق بشر ایران که صریحا و بدون اینکه ملاحظه‌ای داشته باشند کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، چون به اجرای قوانین اسلامی مقید بوده است! به عنوان مثال "احمد شهید" گزارشگر وقت حقوق بشر در امور ایران، در گزارش‌های خود به قانون ارث و قانون قصاص متعرض شده و کشورمان را به دلیل عمل به احکام اسلامی، ناقض حقوق بشر دانسته بود؛ رویه‌ای که بعد از او از سوی عاصمه جهانگیر و جاوید رحمان (گزارشگران بعدی حقوق بشر د رامور ایران) دنبال و پیگیری شد!


۳-رصد آشکار نشان می‌دهد دشمن تلاش کرده از پروژه نفوذ و بسترسازی برای سکولار کردن سیستم و احکام قانونی و قضایی بهره ببرد که باید مراقب بود و بیشتر از گذشته به عمق عداوت و خصومت آن‌ها با احکام و قوانین اسلامی پی برد و از سوی دیگر؛ باید پشت پرده جریان‌هایی که در داخل با ژست دگر اندیشی می‌کوشند تفاسیر انحرافی از واقعیت حمله دشمن به قوانین اسلامی ارایه بدهند و آن‌ها را به مخاطب جا بزنند!، بر ملاکرد.


۴- و بالاخره باید گفت که نماینده‌ای طرفدار واقعی عدالت است که یک؛ تفسیر انحرافی از عدالت نداشته باشد، دو؛ تلاش کند تا قوانین اسلامی در جامعه اجرا شود و نگذارد قوانین غربی ریل گذاری شود، سه؛ به نفع مردم و مستضعفین در راه قانون گذاری حرکت نماید نه اینکه با قانون‌های مسئله دار، اشرافی ها، لاکچری ها، مانوردهندگان تجملات روز به روز در حاشیه امن باشند و به نام مردم، نان ِ خودشان را به جیب بزنند. دردکشیده ها، ساده زیست‌ها و کسانی که با روحیه جهادی برای خدمت به مردم شب و روز را نشناسند می‌توانند طرفدار واقعی عدالت باشند؛ مراقب باشیم و با انتخاب درست و رای مسئولانه، سهمی در عدالت واقعی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب انتخابات مجلس دهه فجر رهبر انقلاب قوانین اسلامی خبرگزاری میزان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران

حجت‌الاسلام " حکمت علی مظفری " روز پنجشنبه در جمع مدیران استان بوشهر اظهار کرد: تنها در یک شعبه از این حوزه ۱۵ قاضی برجسته مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه حمایت از مردم از شرایط لاینفک استمرار حاکمیت نظام اسلامی است این حمایت مستلزم رضایتمندی مردم است که مسئولان باید در راستای آرمان امام راحل، شهدای گرانقدر، رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه به تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم کنند.

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: توجه به مردم و مردم‌داری با اخلاص و بی‌منت یک فرصت مهم برای خدمتگزاری مسئولان به مردم است و مدیران برای تحقق حقوق مردم از هیچ کوششی نباید فروگذاری کنند.

مظفری با اشاره به تخصیص ۲ اصل از قانون اساسی به مجموعه دیوان عدالت اداری یادآورشد: دیوان عدالت اداری بعنوان مولد انقلاب به شکایت مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی رسیدگی می‌کند.

وی گفت: پیشگیری از جرایم و تعامل با دستگاه‌های اداری و اجرایی از دیگر رسالت‌های دیوان عدالت اداری است.

مظفری ادامه داد: برای رسیدگی به حقوق کارگر ۲۱ کارگروه تخصصی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود