Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@23:51:14 GMT

قانونگذاران ما در حوزه کسب و کار، تجربه استارتاپی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۵۱۸

قانونگذاران ما در حوزه کسب و کار، تجربه استارتاپی ندارند

مهدی خانی با بیان اینکه استارتاپ ها از مسئولین و متولیان امر انتظار کمک مالی ندارند عنوان کرد: درخواست ما این است که از کانال های دولتی و بخش خصوصی برای معرفی استارتاپ ها استفاده شود و دولت فضایی را ایجاد کند که این ارتباط بین استارتاپ و مشتریان تقویت شود.

مهدی خانی از بنیانگذاران استارتاپ سیواپ که پلتفرم اعلام شرایط اضطراری برای سالمندان است، در حاشیه سمینار ارائه تامزآپ و در گفتگو با پول نیوز درباره ایده اولیه شروع این کار گفت: بنده و بنیانگذاران دیگر این مجموعه همگی در اطرافمان سالمندانی داریم و دغدغه ما این بود که در تنهایی ممکن است اتفاقی برایشان پیش بیاید و ما خواستیم کاری کنیم که اگر اتفاقی برایشان پیش آمد و در خطر بودند بتوانند سریع به خانواده و یا اطرافیان خود خبر دهند و از آنجایی که هزینه پرستار بالاست و همه توان دراختیار گرفتن پرستار را ندارند پس ما این را روی یک تکنولوژی پیاده کرده و به صورت بهینه سیواپ را درست کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جایگاه کنونی استارتاپ سیواپ بیان کرد: محصولات اولیه ما در بازار موجود است و فروشمان را نیز شروع کردیم و بازخورد خیلی خوبی نیز داشتیم. البته در همین مدت تغییرات خیلی خوبی هم با توجه به نیازی که مشتری ها به ما اعلام می کردند، انجام دادیم.
بنیانگذار استارتاپ سیواپ ادامه داد: محصولات خارجی از این شکل وجود دارد اما؛ محصول داخلی به عنوان رقیب نداریم و فقط در ایالات متحده این سرویس ها ارائه می شود. نیازهای جامعه ما با نیازهای جوامع دیگر فرق میکند ما این محصول را بومی سازی کردیم و تمامی نیازها را بررسی کرده و بر اساس شرایط موجود این محصول را توسعه دادیم.   بیشتر بخوانید:   ♦ سواد مالی؛ تنها پاسخ درست به بحران های اقتصادی کشور   ♦ گپ و گفت با خالق خوشمزه‌های خاطره انگیز / قسمت دوم
وی در مورد چالش های پیش روی یک استارتاپ عنوان کرد: قطعا وقتی وارد دنیای پر از ابهام استارتاپ می شوید که مسلما در آنجا خیلی از مسائل روشن نیست، با مشکلاتی نیز مواجهید و در مورد حمایت ها باید بگویم درست است که نمی توان گفت اصلا حمایتی صورت نمی گیرد اما؛ در بعضی جاها سنگ اندازی هایی وجود دارد به طور مثال ما باید منتظر باشیم که محصول خارجی تولید شود و در ایران جایگاه خودش را پر کند و بعد به این فکر بیفتیم که چه محصولات جدیدی در ایران می تواند جایگزین آن محصول خارجی شود.   وی درمورد موضوع مجوزها گفت: اگر استارتاپی به مرحله بلوغ برسد که نیاز به مجوز داشته باشد پس قطعا مجوز لازم را هم خواهد گرفت با اینکه با چالش های زیادی مواجه است.
مهدی خانی در انتقاد به عملکرد وزارت بهداشت عنوان کرد: زمانی که به وزارت بهداشت مراجعه کردم در جواب من این را گفتند که کار را شروع کن زمانی که موفق شدی بیا تا کمک های لازم انجام شود. یعنی اصل بر این است که باید اول موفق باشیم تا دولت بخواهد از ما حمایت کند.   بنیانگذار استارتاپ سیواپ در پایان بیان کرد: از قوانین کسب و کارها راضی نیستیم و متاسفانه اکوسیستم استارتاپی ما نیز هنوز به بلوغ کامل نرسیده و متاسفانه قوانین بنیادین استارتاپی مانند کشورهای پیشرفته نداریم. مشکل اساسی ما این است که قانونگذاران ما در حوزه کسب و کار نوین تجربه استارتاپی ندارند و پیشنهاد من این است که از کسانی که در این حوزه تجربه خوبی دارند استفاده کنند تا بتوانند این قوانین را تدوین نمایند.   https://www.aparat.com/embed/QTolc?data[rnddiv]=47681006875&data[responsive]=yes

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: استارتاپ محصولات بنیانگذار کسب و کار مهدی خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

 سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم