Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:16:01 GMT

وضعیت پروازهای گیلان را جویا شوید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۵۸۰

وضعیت پروازهای گیلان را جویا شوید

غلامرضا کریم آقایی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف شدت گرفته و امکان کاهش دید وجود دارد لذا مسافران پیش از حضور در فرودگاه با شماره ۱۹۹ اطلاعات پرواز تماس بگیرند.
وی خاطرنشان کرد:این فرودگاه آمادگی مقابله با شرایط زمستانی را تا زمانی که تبدیل به بحران نشده داراست اما اگر برف به شرایط بحران تبدیل شود با توجه به اینکه فرودگاه ها از جمله نقاط مهم شهر است، برای باز ماندن راه هوایی نیازمند یاری رسانی دیگر ارگان های متولی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  یادآور شد : آبان ماه امسال مانور عملیات زمستانه برای آمادگی و تجهیز فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در گذران روزهای سخت احتمالی نیز برگزار شد.
وی، هدف از تدوین دستورالعمل مانور یادشده را تعیین رویه ای برای مواجه با وضعیت جوی نامناسب در نگهداری سطوح پروازی، اماکن، محوطه پایانه  در زمستان و عملیاتی نمودن فرودگاه در شرایط بارش برف عنوان کرد.
کریم آقایی با اشاره به فعالیت ۶۰ نفر از عوامل انسانی در اجرای این مانور افزود : فرودگاه سردار جنگل با توجه به وجود سیستم های کمک ناوبری DVOR,ILS و سیستم روشنایی تقرب دقیق(SFLS)، (PALS ) از جمله فرودگاه های پرتردد شمال کشور است.
وی خاطرنشان کرد : فرودگاه بین المللی رشت همچنین به دلیل بهره برداری چندین پروژه زیرساختی آماده ارزیابی برای اخذ گواهینامه فرودگاهی و همچنین افزایش پروازها توسط شرکت های هواپیمایی است.  
وی یادآور شد: در زمان حاضر از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تعداد ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در ۹ مسیر داخلی بصورت هفتگی، پرواز برنامه ای برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از سطح آبهای آزاد است.


 

برچسب‌ها رشت پرواز بارش برف گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت پرواز بارش برف گیلان رشت پرواز بارش برف گیلان فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ وزیر کشور در بازدید از غرفه توانمندی‌های گیلان در اکسپو گفت: استان گیلان بهشت ایران با ظرفیت‌های کم نظیر است.
دکتر احمد وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و صادراتی گیلان افزود: باید از ظرفیت‌های کم نظیر گیلان به بهترین نحو بهره برده شود.
استاندار گیلان در حاشیه این بازدید گفت: ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت (۹۰ هزار میلیارد تومان) اعتبار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ معرفی شده است.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه این نمایشگاه، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری کشور به ویژه گیلان است، افزود: تلاش شده توانمندی‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صادراتی در کنار زنجیره‌های ارزش ایجاد شده در راستای جهش تولید به سرمایه گذاران معرفی شود.
ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی در محل نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن ۴۱ نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاریست.
این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول