Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خالد سعیدی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: واحدهای فناور توانسته اند تا کنون ۲۵ اختراع را ثبت کنند و ۶۸ محصول جدید تجاری سازی شده را راهی بازار کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری کردستان فعال هستند، افزود: همچنین واحدهای فناور توانسته اند طی سال جاری چهار پروژه ملی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه این واحدهای فناور زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را نیز به صورت غیر مستقیم فراهم کرده اند، ادامه داد: طی سال جاری ۱۵ میلیارد ریال از این واحدها حمایت مالی صورت گرفته است.

سعیدی با اشاره به اینکه میزان گردش مالی واحدهای فناور طی سال جاری ۲۵۰ میلیارد ریال بوده، یادآور شد: همچنین این واحدها توانسته اند ۲۴۸ هزار دلار از محصولات تجاری سازی شده خود را به صادرات برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حاشیه های ایجاد شده در راستای احداث پارک علم و فناوری در دامنه «کوچکه رش» اشاره کرد و بیان کرد: در این اراضی با همکاری مراکز علمی سطح استان شهر دانش افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: با همکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان این اراضی به باغ بوتانیک، پارک و کلکسیون گیاهان دارویی و خوراکی به ویژه گیاهان بومی استان تبدیل خواهد شد که این امر موجب استفاده بهینه از این منبع خدادادی برای توسعه کسب و کارهای پایدار بویژه در حوزه گیاهان دارویی خواهد شد.

سعیدی از تعامل و همکاری دانشگاه کردستان با پارک علم و فناوری خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد تعامل این دو واحد علمی استفاده از امکانات و زیرساخت‌ها شامل فضای کار مشترک، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سایر امکانات علمی و آموزشی طرفین به صورت مشترک خواهد بود و برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت‌آپی با مشارکت و تعامل کامل صورت خواهد گرفت.

وی به در اختیار قرار دادن زمین ۱۰ هکتاری از سوی دانشگاه کردستان به پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای استقرار برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان، دانشگاه کردستان زمینی ۱۰ هکتاری را برای احداث ساختمان پارک علم و فناوری برای فعالیت شرکت‌ها اختصاص داده است.

کد خبر 4849165

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری سنندج شرکت های دانش بنیان دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا شهرکرد بارش برف خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند راهپیمایی 22 بهمن شیراز پارک علم و فناوری کردستان دانشگاه کردستان واحدهای فناور توانسته اند خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد که این دانشگاه همواره به دنبال ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی با عنوان سامانه‌های آموزشیار، پژوهشیار و حسابیار است.

وی عنوان کرد که دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بحمدالله یکی از دانشگاه‌های پیشرو در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است و در پنج سال اخیر در تمامی عرصه‌های علمی و پژوهشی، جذب دانشجو، ارتقای کیفیت، توجه به فناوری‌های نوین و درآمد‌های غیرشهریه‌ای شیب صعودی را طی کرده است.

ادامه صحبت‌‌های سروری‌مجد را در ویدئوی زیر ببینید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت