Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا در جامعه و بالا رفتن آگاهی مردم در اهمیت شستشوی مناسب دست‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و قابل انتقال تمایل به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در بین مردم افزایش افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تمایل زیاد باعث شده تا یک شرکت داخلی نانویی به سمت ساخت محصولی برای برطرف کردن نیاز‌های مردم برود. این شرکت موفق به تولید انواع ضدعفونی‌کننده‌های نانو برای حذف عوامل بیماری‌زا از محیط و بدن انسان تولید و به بازار عرضه می‌کند.

فوم ضدعفونی‌کننده دست، محلول ضدعفونی‌کننده محل تزریق و محلول ضدعفونی‌کننده دست از جمله محصولات نانو این شرکت برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا در محیط هستند.

این شرکت محصولات ضدعفونی‌کننده مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌کند که به دلیل استفاده از فناوری‌نانو، اثربخشی بالایی نسبت به عوامل بیماری‌زا دارد. فوم ضدعفونی‌کننده دست یکی از این محصولات است. در این محصول به دلیل استفاده از نانوذرات نقره، فوم خاصیت آنتی‌باکتریال داشته و می‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:   بهبود کیفیت شستشوی دست با فناوری‌نانو

سیلوسپت ضدعفونی‌کننده محل تزریق، محصول دیگر این شرکت است. این محلول مخصوص ضدعفونی کردن قبل از تزریق به جای الکل است که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد و از عفونی شدن محل تزریق جلوگیری کند. این محصول بدون بو، بدون الکل و بدون تحریک‌پذیری و سمیت بوده و حساسیت‌های معمولی ناشی از الکل روی پوست را ندارد. در این محصول از نانوذرات نقره به ابعاد ۲۰ نانومتر استفاده شده است.

حذف عوامل بیماری‌زا از محیط و بدن انسان با فوم شستشوی دست نانویی

سیلوسپت ضدعفونی کننده دست، محصول دیگر در بخش ضدعفونی‌کنندگی است. این سیلوسپت نیز می‌تواند در مدت ۵ دقیقه طیف وسیعی از میکرواورگانیسم‌ها را از بین ببرد. این محصول برای ضدعفونی‌کردن دست در منازل، محل کار، بیمارستان‌ها و مراکز درمان و همچنین اسکراپ دست قبل از جراحی قابل استفاده است. سیلوسپت ضدعفونی کننده زخم محصولی است که روی زخم اسپری می‌شود. این محصول ویژه ضدعفونی‌کردن زخم بوده و می‌تواند مانع از عفونی شدن زخم شود.

میزان «فعالیت باکتری‌کشی» این محصولات مطابق با استاندارد ملی «ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزدا‌های شیمیایی-آزمون سوسپانسیون کمی برای ارزیابی فعالیت باکتری‌کشی ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزدا‌های شیمیایی مورداستفاده در مکان‌های پزشکی» به شماره ISIRI ۱۰۵۰۴ موردارزیابی قرار گرفت و نتایج آن تایید شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو شستشوی دست شرکت دانش بنیان ضدعفونی کننده دست ضدعفونی کننده ها نانوذرات نقره عوامل بیماری زا ضدعفونی کردن شستشوی دست محل تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی

نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری زوج سوداگر مرگ قاچاقچی سوخت نقره داغ شد نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • تیم تپانچه بادی کشورمان به مدال نقره رسید
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید