Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سینایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی آب‌های آزاد ایران واحد چابهار گفت: این مرکز تحقیقات زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار از سال 94 تاسیس شد و تنها مرکز تحقیقات زیست محیطی تخصصی در سواحل مکران محسوب می‌شود. در این مرکز با صنایع مختلف به ویژه بخش سازمان تخصصی محیط زیست در ارتباط هستیم؛ البته پیش از راه‌اندازی این مرکز و اخذ مجوز، تحقیقات محیط زیستی، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی، ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه محیط زیست به سازمان‌ها و ارگان‌ها در واحد چابهار ارائه می‌شد اما با تشکیل این مرکز این فعالیت‌ها شکل منسجمی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که مرکز تحقیقات چابهار در سال‌های اخیر در حوزه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی ورود کرده است ادامه داد: در چند حوزه فعالیت داشته و در حال انجام یک سری طرح‌ها و موارد با سازمان محیط زیست هستیم؛ همچنین طرح‌های برون دانشگاهی زیادی در دستور کار است و از مهمترین طرح‌هایی که در این مدت انجام شده می‌توان به احیا و بازسازی زیستگاه‌های لاک پشت دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی آب‌های آزاد واحد چابهار با بیان این که پایش مرجان‌ها را نیز در دستور کار داریم گفت: در این حوزه موفق شدیم برنامه اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی را به عنوان اولین برنامه اقدام ملی در سطح کشور برای یک گونه دریایی تدوین کنیم که این برنامه در حال ابلاغ به کل کشور است.

سینایی تصریح کرد: با بخش صنعت نیز در ارتباط بوده و نیازهای زیست محیطی آنها را پیگیری می‌کنیم؛ مهمترین نیاز، مطالبات پیوست سلامت مجتمع پتروشیمی مکران بوده است. اجرای پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در یک منطقه علاوه بر مزایای معایبی نیز در ابعاد مختلف به همراه دارد. بنابراین این پیوست سلامت با هدف ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از اثرات و پیامدهای منفی اجتماعی و اقتصادی، ارائه راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: در حوزه آزمایشگاهی نیز فعالیت‌های خوبی انجام دادیم؛ در آزمایشگاه این مرکز تحقیقات بالغ بر 70 آزمایش را انجام می‌شود و به دنبال آن هستیم تا این آزمایشگاه را تبدیل به یک آزمایشگاه معتمد کنیم. در حوزه دانش بنیان و فعالیت‌های زیست فناورانه نیز چند طرح در حال انجام است.

رئیس مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی آب های آزاد واحد چابهار در پایان گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود همواره تاکید ویژه‌ای بر توسعه سواحل مکران داشتند. سواحل مکران یک بحث فراجناحی و فرادولتی است بنابراین تلاش داریم در راستای توسعه پایدار این سواحل قدم برداشته تا توسعه‌ای که در سواحل مکران اتفاق می‌افتد با کمک مرکز تحقیات واحد چابهار یک توسعه پایدار و دائمی باشد.

انتهای پیام/

341 / 167 مرکز تحقیقات زیست محیط دریایی محمود سینایی دانشگاه آزاد چابهار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز تحقیقات زیست محیط دریایی دانشگاه آزاد چابهار مرکز تحقیقات زیست محیط سواحل مکران واحد چابهار فعالیت ها محیط زیست لاک پشت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه