Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:05:26 GMT

50 گود کشتی باچوخه در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۹۲۷

50 گود کشتی باچوخه در کشور وجود دارد

قربانعلی قائمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: در گذشته گودهای کشتی باچوخه عموماً در حد فضای مسابقات ساخته می شد ولی به همت ادارات کل ورزش و جوانان و نیکوکاران حوزه ورزشی امروز به فضاهای جانبی میادین ورزشی برای رفاه حال تماشاگران نیز توجه شده است.

وی افزود: البته هم اکنون تمام گودهای مربوط به این ورزش از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که امیدواریم با پیگیری و تلاش ورزش و جوانان به استانداردهای لازم برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائمی از مشکلات موجود در این رشته را جنس زمین گودها دانست که عمدتا خاکی است و شرایط را برای مسابقات بسیار سخت و آسیب زا می‌کند و گفت: امروز استاندارد برگزاری مسابقات در زمین خاکی و ماسه ای نرم یا چمن و تشک است تا مسائل ایمنی و امنیت ورزشکاران در آن لحاظ شود.

رییس انجمن کشتی باچوخه کشور از این رشته به عنوان یک ورزش شاخص بومی و محلی در شمال شرق کشور یاد کرد و گفت: خاستگاه اصلی این رشته در کشور خطه خراسان است

و جذابیت این رشته باعث شده تعداد بسیار زیادی از ورزشکاران در رشته های مختلف را درگیر خود کند.
وی با اشاره به حضور حدود 200 ورزشکار در هر مسابقه کشتی باچوخه، اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ مسابقه در سطح کشور در این رشته برگزار شده که هزاران نفر از چوخه کاران در آن به رقابت پرداخته اند.


قائمی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای گسترش این ورزش در سطح ملی، خاطرنشان کرد: انجمن چوخه کشور یک نهاد عمومی و معطوف به مردم است که در قالب فدراسیون روستایی فعالیت دارد.
وی از گود زینل خان اسفراین به عنوان گل سرسبد تمام گودهای کشتی باچوخه کشور یاد کرد و گفت این گود یکی از برترین میادین ورزشی کشور است.
رییس انجمن کشتی با چوخه کشور با تاکید بر لزوم همگرایی و اتحاد جمعی پیشکسوتان، اساتید و چوخه کاران برای توسعه این ورزش، خاطرنشان کرد: در شرایط امروز می‌توان ادعا کرد که در جریان تاریخی این ورزش یکی از بهترین مقاطع را سپری می کنیم ولی هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم.
قائمی با تاکید بر ضرورت تعیین متولی واحد برای این رشته خاطرنشان کرد: پراکندگی و همزمانی مسابقات امروز مشکلاتی را برای این ورزش ایجاد کرده که امیدواریم به صورت متحد حرکت کرده و تقویم ورزشی مشخصی را برای سال ۹۹ داشته باشیم.
وی از برنامه‌ریزی برای جشنواره مسابقات کشتی باچوخه در فروردین ماه سال آینده خبر داد که اوج آن در خراسان شمالی و رضوی خواهد بود و گفت: بهترین مسابقات نیز در گود زینل خان اسفراین برگزار می شود.
قائمی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای این ورزش در کشور گفت: این رشته می تواند در جهت شادابی، سلامت، رشد فرهنگ و اخلاق و ورزش پهلوانی بسیار تاثیرگذار باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا پیشکسوتان خراسان شمالی زمین کشتی ورزش و جوانان انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشتی باچوخه چوخه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!

طرفداری| دو ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به دلیل استفاده از مواد ممنوعه غیرمجاز مرتکب عمل دوپینگ شده‌اند.

دو ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به دلیل استفاده از ماده ممنوعه، مرتکب عمل تخلف دوپینگ شده و با محرومیت‌ مواجه خواهند شد. با توجه به نوع ماده مصرفی، یکی از این ورزشکاران احتمالا با محرومیت دو ساله و دیگری احتمالا با محرومیت چهار ساله مواجه خواهد شد. در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز دو ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به مدت ۳ و ۴ سال با محرومیت از انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود