Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، رحمان مهدی زاده معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از صدور مجوز کد اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشگاه آزاد بندرعباس خبر داد و گفت: این معاونت می تواند در راستای اهمیت حفظ و ارتقای سلامت، رعایت حقوق و حفظ ارزش‌های اخلاقی در هنگام انجام پژوهش و تأکید بر رعایت موازین شرعی، حقوقی و اخلاقی در پژوهش‌ها، مجوز زیست پزشکی صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده در نشست خود با اعضای دانشکده علوم پزشکی و پرستاری واحد بندرعباس، کسب این مجوز را برگ زرینی دیگری بر افتخارات این دانشگاه دانست که با تلاش و پیگیری اعضا این معاونت به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه این معاونت می تواند از این پس در طرح های زیست پزشکی با حفظ اصول و مقررات اخلاقی دارای آزمودنی انسانی ورود و مجوز کد دار صادر کند، اظهار داشت: پژوهشگران برای رسیدن به نتایج دانش پزشکی باید با رعایت حداکثری اخلاق این پژوهش ها را بر روی انسان آزمایش کنند که برای این مهم نیاز است، راهنمای کامل این اصول که بر اساس ارکان اخلاقی و حفظ کرامت انسانی و ارزش‌های اسلامی و ملی تدوین یافته مطالعه و عملیاتی شود.

مهدی زاده یادآوری کرد که پیش از این برای اخذ مجوز برگزاری کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی، صدور کدهای مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان انجام می شد که به دلیل حجم بالای درخواست ها؛ صدور کد اخلاق نیازمند سیکل زمان طولانی است که خوشبختانه با تشکیل این کمیته در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، موانع و مشکلات در فرایند صدور کد مرتفع شد.

پایان پیام/

351 / 167 دانشگاه آزاد بندرعباس کد اخلاق پژوهش های زیست پزشکی رحمان مهدی زاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بندرعباس کد اخلاق پژوهش های زیست پزشکی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشگاه آزاد بندرعباس پزشکی دانشگاه آزاد استان هرمزگان علوم پزشکی مهدی زاده کد اخلاق صدور کد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، اهالی روستای حسین آباد بخش باغ صفای شهرستان سرچهان، دو سالی است پیگیر لغو فعالیت معدن سنگی هستند که معتقدند علاوه بر پوشش گیاهی منطقه؛ دامداری و کشاورزی شان را هم نابود می‌کند.
با وجود پیگیری‌های متعدد، گویا زور بهره برداران به خواسته اهالی این روستا می‌چربد.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما برای چندمین بار این موضوع را پیگیری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد