Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی گفت: شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها که مورد تأکید قانون است مورد اهتمام قرار بگیرد. تاریخ انتشار: 09:21 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۱۴۹

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالروز جشن انقلاب و ۲۲ بهمن ماه گفت: جشن انقلاب امسال متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود، چون رخداد‌های متفاوت تری نسبت به سال‌های گذشته در کشور اتفاق افتاده، از جمله شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که اربعین این شهید اسلام مقارن با ۲۲ بهمن امسال شده و ملت شریف ایران اسلامی نشان داده اند نه تنها از آرمان‌های انقلاب و امام فاصله نگرفته اند، بلکه مصمم‌تر و منسجم‌تر از گذشته در صحنه‌ها حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نزدیکی زمان آغاز تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برابر اعلام دفتر نظارت بر انتخابات استان زنجان فعلا تعداد ۱۱۵ کاندیدا برای تصدی ۵ کرسی در مجلس شورای اسلامی آنهم از همه جریان‌های سیاسی در استان به رقابت خواهند پرداخت.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه خرید و فروش رأی تخلف و ممنوع است، گفت: در صورت گزارش و تأیید صحت عمل برابر قانون و بهنگام، برخورد قاطعانه انجام خواهد شد.

صادقی نیارکی ادامه داد: شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها که مورد تأکید قانون است مورد اهتمام قرار بگیرد و در تبصره ۲ ماده ۳ در خصوص پول‌های کثیف دقیقا اشاره شده است.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان با اشاره به ماده ۱۲ قانون انتخابات، اظهار داشت: انتظار ما از مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات استان این است که در کمترین فرصت با تشکیل جلسه‌ای در خصوص تفسیر و ایجاد یک تفاهم نامه برای اجرای ماده ۱۲ بعمل آورند که مطابق این ماده استفاده از اموال عمومی و مردم برای تبلیغات ممنون است.

رییس کل دادگستری استان زنجان همچنین به ماده ۷ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق این ماده کلیه کاندیدا‌ها بایستی شماره حساب خود را سریعا اعلام کنند و بر این اساس تمامی هزینه ها‌ی تبلیغات صرفا از این حساب پرداخت شود و هر گونه دریافت وجه از اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی کاندیدا‌ها بر اساس قانون ممنوع است.

وی افزود:همه بایستی برای ایجاد نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند، اما در این میان نقش رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بسیار اثر گذار است و امیدواریم با ایجاد فضای سالم انتخاباتی و رعایت قانون از سوی کاندیدا‌ها و حامیانشان شاهد مشارکت بالای مردم باشیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام تلاش می‌کنند مردم را از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات دوم اسفند ماه منصرف کنند، اما به فضل الهی مردم با بصیر و انقلابی کشور عزیز مان حضور حداکثری و بیشتر از سال‌ها و دوره‌های گذشته خواهد بود.

لازم به ذکر است اعضای ستاد گزارشی از پیگیری‌ها، اقدامات و فضای انتخاباتی استان ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه انتخابات 98 سوی کاندیدا ها مورد اهتمام قرار انتخاباتی استان صادقی نیارکی استان زنجان ۲۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد