Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@10:55:24 GMT

پاسخ رفتارهای تروریستی را با قدرت می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۶۵۹۷

پاسخ رفتارهای تروریستی را با قدرت می‌دهیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) شامگاه یکشنبه در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی که در هتل نهاجا برگزار شد با گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دیدار و بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) گفت: نیروی هوایی ارتش در آن روز پیوستگی و جوهر حقیقی خود را به خوبی به ملت ایران و جهانیان نشان داد و شکننده‌ترین ضربات را بر پیکر رژیم شاهنشاهی وابسته به استکبار جهانی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: نظامیان متعهد نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با حضور در اقامتگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بیعت با حضرت امام خمینی(ره)، سندی از افتخار و حماسه رشادت و ایمان را در برگه‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب هویت جدید خود با بیرون راندن مستشاران نظامی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه پس از انقلاب اسلامی تمامی پرنده‌های خود را با بهره‌گیری از دستان توانمند متخصصین فنی خود باز آماد (اورهال)، بهینه سازی تعمیر و نگهداری کرده و آنها را در راستای تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است و با اتکا به همین توانمندی در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنی که به وسیله کل‌دنیا حمایت می شد، به پیروزی رسید؛ این نیروی خوشنام پا را فراتر گذاشته و اقدام به طراحی و ساخت هواپیماهای شکاری بمب افکن صاعقه و کوثر و آموزشی یاسین کرده است.

خلبان نصیرزاده با تاکید بر اینکه نیروی هوایی جهت رسیدن به یک نیروی کارآمد در تراز جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده است، گفت: با تلاش فراوان و همکاری دانشمندان جوان اقدام به ساخت انواع مهمات هواپایه از جمله موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین، کاربردهای گوناگون موشک‌های ضد راداری، بمب های نقطه زن، نسل جدید موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند، بمب‌های هوشمند دور ایستا با برد بلند، تولید و به کارگیری انواع پهپاد با قابلیت‌های مختلف و همچنین ساخت انواع شبیه‌ساز ها نموده که طی این سال‌های اخیر بارها و بارها در رزمایش‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه «توان نظامی نیروهای مسلح ایران و اقتدار عظیم آن برای همسایگان ما و هیچ یک از ملت‌های جهان تهدید نبوده بلکه در برقراری صلح و امنیت و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به کار می رود»، تصریح کرد: ما پیشرفت‌های خود را مرهون تدابیر حکیمانه و رهنمودهای راهبردی فرماندهی معظم کل قوا می‌دانیم که ما را به این باور رسانید که به خود متکی باشیم؛ از این رو ما امروز پس از گذشته بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با همدلی و تلاش فرماندهان و متخصصان نیروهای مسلح در اوج وحدت عمل برای خلق قدرت هوایی جدید و اعمال آن در همه ابعاد جنگ، در هر نقطه از تهدید، آمادگی لازم را داریم.

فرمانده نهاجا در ادامه با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان به دنیا ثابت کرد که آمریکا نه تنها حامی اصلی تروریسم در جهان است ، بلکه در کنار رژیم صهیونیستی به تروریسم دولتی نیز تبدیل شده است که با این گونه رفتار های تروریستی صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است. مردم انقلابی کشورمان در پاسخ به این جنایت حماسه‌ای عظیم آفریدند و با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع آن شهید والامقام ضمن ابراز همدردی به آمریکایی‌ها نشان دادند که همواره و در همه حال حامی انقلاب و حافظ دستاوردهای عظیم آن خواهند بود و اینگونه رفتارهای تروریستی را هرگز برنمی‌تابند.

امیر نصیرزاده با تاکید بر اینکه دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران یک دکترین دفاعی است، اظهار کرد: ما به هیچ وجه قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت اما پاسخ رفتار های تروریستی را با قدرت خواهیم داد؛ ما معتقدیم اسلام دینی است که از صلح و آرامش حمایت می‌کند و انسان ها قبل از تجهیز به دانش نظامی باید به سلاح اخلاق و معنویت فراگیر مجهز شوند.

وی در پایان تصریح کرد: پیوند مستحکم و منطقی و همه جانبه کشورهای جهان برای احترام به شخصیت و شأن همه انسان‌ها می‌تواند در یافتن و پیمودن راه علاج افزون‌طلبی موجود در جهان معاصر و سپردن میراث همدلی و جهان بدون جنگ به فرزندان‌مان تاثیرات عمیقی بر جای بگذارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فرمانده نیروی هوایی ارتش رفتارهای تروریستی جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 748127

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود