Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام نیروهای نظامی السالوادور به دعوت "نجیب ابوکیله" رییس جمهوری 38 ساله السالوادور انجام شد که به دنبال تجهیز نیروهای نظامی کشورش با ادوات مناسب و جدید برای مقابله بهتر با جرایم سازمان‌های تبهکار این کشور است.

ابوکیله این اقدام را در پی مخالفت گروهی از نمایندگان مخالف در پارلمان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان تهدید کرده بودند در جلسه رای گیری برای تصویب وام 109 میلیون دلاری شرکت نخواهند کرد.

ابوکیله دیروز پارلمان را به یک جلسه اضطراری فراخوند اما نمایندگان مخالف دولت در  این جلسه حاضر نشدند. او همزمان از هواداران خود و نیز نیروهای نظامی این کشور خواست برای فشار آوردن به نمایندگان مجلس به منظور تصویب وام 109 میلیون دلاری بازسازی نیروهای نظامی این کشور، به سمت پارلمان حرکت کنند.

در پاسخ به این درخواست دیروز در حالی که نجیب ابوکیله در پارلمان حضور یافته بود واحدهایی از نیروهای ارتش و پلیس السالوادور وارد صحن پارلمان شدند. همچنین حدود 50 هزار نفر از حامیان ابوکیله با راهپیمایی در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند.

ابوکیله در سخنان خود در جلسه دیروز پارلمان از حامیان خود خواسته تا در صورت تصویب نشدن وام بازسازی ارتش و نیروهای پلیس هفته دیگر نیز در مقابل مجلس تجمع کنند.

ابوکیله می‌گوید وام 109 میلیون دلاری را صرف خرید ادوات و تجهیزات مناسب و جدید برای ارتش و نیروهای پلیس خواهد کرد. این بودجه قرار است صرف خرید خودرو برای پلیس، تجهیزات نظارتی و مراقبتی از جمله عینک های دید در شب، لباس نظامی و نیز بالگردهای جدید شود.

حزب مخالف "FMLN"، نجیب ابوکیله را متهم کرده قصد دارد به شیوه دیکتاتوری و با زور و ارعاب از نمایندگان مخالف در پارلمان رای بگیرد. نمایندگان مخالف می‌گویند دولت ابوکیله باید جزییات دقیقی درباره ضرورت اختصاص این وام به نهادهای نظامی در اختیار نهاد قانونگذاری السالوادور قرار دهد.

السالوادور که یک کشور در آمریکای مرکزی است دارای یکی از بیشترین آمار قتل و خشونت در جهان است و ابوکیله که یک تاجر غیرسیاسی بود در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال 2019 با وعده سروسامان دادن به وضعیت خشونت‌ها و کاهش جرایم سازمان یافته گروه‌های تبهکار به پیروزی رسید.

  نجیب ابوکیله در جلسه اضطراری دیروز پارلمان واحدهای نظامی السالوادور در جلسه دیروز پارلمان راهپیمایی دیروز 50 هزار نفری حامیان ابوکیله در مقابل پارلمان ورود واحدهای نظامی السالوادور به پارلمان         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وام 109 میلیون دلاری نمایندگان مخالف نیروهای نظامی دیروز پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد