Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:41:25 GMT

کشف مقر زیر زمینی النصره در سراقب

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۷۱۵۸

کشف مقر زیر زمینی النصره در سراقب

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان‌های ارتش این کشور مقر زیر زمینی تروریست‌های النصره را در شهر سراقب را شناسایی کردند.

 خبرنگار سانا از موفقیت یگان‌های ارتش سوریه در کشف یک مقر زیرزمینی تروریست‌های جبهه النصره متشکل از چندین اتاق در شهر سراقب خبر داد که شبکه‌ای از تونل‌های تو در تو آنها را به هم مرتبط می‌ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه الاخباریه السوریه نیز گزارش داد، حدود ۵۰ درصد استان ادلب در شمال غرب سوریه در کنترل ارتش این کشور است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این مطلب گزارش کرد، نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه پیشرفت‌های چشمگیری را محقق کرده و کنترل برخی روستاها در نزدیکی جاده بین‌المللی معروف به "ام5"در حومه جنوب غربی حلب را به دست گرفتند.

ارتش سوریه تا تسلط بر این جاده بین‌المللی که جنوب کشور را از طریق دمشق به شهر حلب در شمال سوریه متصل می‌کند، تنها دو کیلومتر فاصله دارد. بازپس‌گیری این جاده مهم‌ترین هدف کنونی دمشق است که طی حملات نظامی خود در سال‌های گذشته بخش عمده آن را پس گرفته است.

---

مدیر دیده‌بان همچنین مدعی شد، ۱۴ غیرنظامی در حملات هوایی روسیه کشته شدند. از این میان ۹ تن در روستای کفرنوران در حومه غربی حلب و چهار تن در شهرک الاتارب در غرب حلب و یک تن دیگر در بمباران توپخانه‌ای در شهر جسر الشغور در جنوب استان ادلب کشته شدند.

یگان‌های ارتش سوریه به عملیات نظامی خود را در محور شهرک زیتان در حومه جنوبی حلب به سمت شهرک استراتژیک الزربه تا غرب جاده حلب - سراقب ادامه دادند و توانستند بر آن مسلط شوند آنها سپس به سمت شهرک البرقوم پیشروی کردند و همزمان با تسلط بر شهرک الصالحیه در شمال غرب العیس و جنوب غرب شهرک برنه بر این مسیر نیز مسلط شوند.

به این ترتیب ارتش سوریه بر حومه جنوبی حلب به طور کامل مسلط شده و پاکسازی روستاها و هر وجب از این ناحیه را شروع کرده است. بعد از آزادسازی سراقب و حومه شرقی آن ارتش به سراغ حومه غربی شهرک نیرب در مسیر اصلی حلب - لاذقیه رفته است.

نیروهای ارتش سوریه از زمان آغاز حملات، کنترل ده‌ها شهر و شهرک در حومه ادلب و حلب را به دست گرفتند و آخرین آنها شهر سراقب در روز شنبه بود که جاده بین‌المللی در حومه جنوب شرقی ادلب از آن می‌گذرد.

طبق گزارش دیده‌ بانی، این نیروها طی دو روز گذشته بخشی از جاده بین‌المللی که از استان ادلب می‌گذرد را به شکل کامل پس گرفتند و از آن زمان عملیات خود را در حومه جنوب غربی حلب انجام می‌دهند.

ارتش سوریه روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت، دستاوردهای میدانی خوبی محقق کرده و کنترل بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع از حلب و ادلب را در اختیار گرفته و بر دهها شهرک و روستا و تپه تسلط یافته است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جاده بین المللی ارتش سوریه یگان های ارتش حومه جنوب استان ادلب شهر سراقب جنوب غرب غربی حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد