Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  اگرچه از دور به نظر می‌رسید که اصولگرایان در شرایط مناسبی برای رقابت‌های انتخاباتی قرار دارند، اما خبرهایی که از گوشه و کنار احزاب به گوش می‌رسد، حاکی از بروز مشکل برای ارائه لیست اصولگرایان تهران است؛ مشکلاتی که باعث شد حتی غلامعلی حداد عادل به مرتضی آقاتهرانی نامه بزند و از سهم‌خواهی‌ها گلایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آقاتهرانی نیز از خجالت حدادعادل در آمد و در پاسخی نوشت: «جبهه پایداری مدل و روش‌های منسوخ شده گذشته را قبول نداشته و ندارد.»

رقابت درونی اصولگرایان به حدی رسیده است که جبهه پایداری اعلام کرده است که برای انتخابات مجلس لیستی جدا از ائتلاف اصولگرایان ارائه می‌دهد. نبود نام قالیباف، میرسلیم و مصباحی مقدم در لیست پایداری‌ها، به عقیده برخی از کارشناسان نشان دهنده حذف درون گروهی اصولگرایان است.

ببینید:رقابت پرشور انتخاباتی اصولگرایان با اصولگرایان!

حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل آبادگران جوان بر این عقیده است که اصولگرایان بزرگتر ندارند بنابراین قادر نخواهند بود که صرفا با یک یا دو لیست وارد انتخابات مجلس شوند. او به رویداد۲۴ می‌گوید: وضعیت اصولگرایان به نواقصی که از قبل وجود داشته برمی‌گردد، وضعیتی که روز به روز باعث بدتر شدن شرایط احزاب و تفکرات سیاسی ما شده است، به دلیل اینکه مجالس گذشته ما نتوانسته‌اند رسالت خودشان را در این زمینه به خوبی انجام دهند. چرا که ساختار مدیریت اجرایی کشور ما در تراز جمهوری اسلامی نیست.

او می‌گوید: این مشکلات ساختاری باعث شده در بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی‌مان دچار مشکل شویم. ساختار معیوب باعث ایجاد مدیریت جزیره‌ای و تولید مدیریت‌های موازی و بعضاً سازمان‌های غیررسمی شده است یکی از این معظلات بحث انتخابات و فضای سیاسی کشور است. شرایط و ساختار مدیریتی موجود و قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به آن مانند یخچال خرابی است که هرچه در درون آن می‌گذارید خراب می‌شود.

قالیبافی‌ها لیست جدا از ائتلاف اصولگرایان ارائه می‌دهند

بیادی با اشاره به اینکه اصولگرایان هم مانند اصلاح‌طلبان اختلافات درون گروهی دارند، تصریح کرد: تا جایی که اطلاع دارم و به نظر می‌رسد، بعید است که اصولگرایان فقط با دو لیست برای انتخابات مجلس یازدهم وارد رقابت شوند. جبهه پایداری، ائتلاف اصولگرایان، جبهه پیشرفت و عدالت، نزدیکان و مسئولین دوره احمدی‌نژاد و احزاب... امکان دارد لیست ارائه کنند و با خبر‌هایی که به گوش می‌رسد، احتمال دارد که نواصولگرایان یعنی طرفداران آقای قالیباف هم که خواسته‌های آنان تامین نشده، لیست جداگانه‌ای از ائتلاف اصولگرایان ارائه کنند.

اصولگرایان بزرگتر ندارند

عضو پیشین شورای شهر تهران، ادامه داد: از آنجایی که لوازم وحدت در میان اصولگرایان وجود ندارد، باعث شده اصولگرایان نتوانند به وحدت برسند و یک لیست مشترک ارائه کنند. این اختلافات نشان می‌دهد که در زمینه فرایند رسیدن به نتیجه و تعیین مصداق‌ها و نظارت بر تحقق این اهداف دچار مشکل هستند. نکته بعدی هم نبود یک بزرگتر سیاسی است که بتواند این احزاب را دور هم جمع کند و به وحدت برساند. در یک کلام باید بگویم اصولگرایان بزرگتر ندارند و جامعه روحانیت هم اقداماتی را انجام و جلساتی را هم مشترکاً برگزار کرده ولی به دلیل تمامیت‌خواهی بعضی از این گروه‌ها، تاکنون نتواسته است که این جایگاه را بدست بیاورد.

اصولگرایانی که به مجلس بروند هم بعد از مدتی باز به اختلاف می‌خورند

بیادی با بیان اینکه معتقدم اگر همه این هماهنگی‌ها انجام و اختلافات درون گروهی هر دوجناح اصولگرا و اصلاح‌طلب هم حل شود تا ساختار کلی مدیریت اجرایی کشور تغییر و اصلاح نشود هر لیستی که وارد مجلس شود دردی را دوا نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: با افرادی که اکنون مطرح هستند و با توجه به بیانات غیرکارشناسی و بعضاً مغرضانه‌ای که دارند، مجلس آینده ما جز اینکه اپوزیسون در مقابل دولت ایجاد کند، کار مفید دیگری قرار انجام نخواهد داد. پیش‌بینی می‌کنم مجلس یازدهم یک مجلس ترکیبی از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها خواهد بود.  

البته توجه داشته باشید همین اصولگرایانی که اکنون قرار است وارد مجلس شوند هم پس از گذشت ۵ تا ۶ ماه حضور در مجلس بازهم به اختلاف شخصی و گروهی خواهند خورد. مثال سالی که نکوست از بهارش پیداست مصداق شرایط اصولگرایان بعد از ورود به مجلس است.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qyl خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لیست اصولگرایان انتخابات مجلس یازدهم اصولگرایان تهران ائتلاف اصولگرایان ارائه انتخابات مجلس جبهه پایداری مجلس یازدهم درون گروهی ارائه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود

«مجتبی یوسفی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اولویت‌های مهمی که باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود، گفت: از آنجایی که در یک دهه گذشته حوزه اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، باید مجالس و دولت‌های مختلف، اولویت اساسی خود را رفع مشکلات اقتصادی کشور بدانند.

وی بیان کرد: اولویت اصلی همه مسؤولان باید حل مشکلات اقتصادی مردم باشد، چرا که مردم نجیب ما در همه عرصه‌ها مانند انتخابات ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به اقتصاد، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم توجه اساسی شود. متأسفانه رقابت نهادهای دولتی و شبه دولتی با بخش خصوصی باعث شده است که شاهد بهره‌وری پایین باشیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران واقعی نتوانند آن طور که باید و شاید فعالیتی در حوزه‌های اقتصادی داشته باشد. برای مثال، می‌بینیم که انحصار در حوزه خودرو چه مشکلاتی را برای مردم و بخش صنعت کشور ایجاد کرده است.

اولویت اول ما باید حل مسائل اقتصادی باشد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که اولویت اول ما باید حل مسائل اقتصادی باشد، اما توجه به مسائل اجتماعی و نقش مردم در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها هم باید مورد توجه جدی باشد.

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم در ادامه درباره نقاط ضعف مجلس یازدهم، یادآور شد: قطعاً مجلس یازدهم یکسری اشکالات داشت، اما نظام مسائل کشور را به خوبی شناخت و در آن ریل حرکت کرد. برای مثال، مجلس یازدهم قوانین اقتصادی خوبی به تصویب رساند و مصوبات خوبی در حمایت از اقشار مختلف جامعه داشت که می‌توان به مصوباتی چون رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد. اصلاح قانون بانکداری و اصلاح نظام ارزی باید باز هم در دستورکار باشد و مجلس آینده هم باید به آن بپردازد.

زیرساخت‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نبود

یوسفی متذکر شد: البته در تصویب برخی از قوانین در مجلس یازدهم تعجیل شد؛ درست است که «حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی» پیشنهاد دولت بود، اما چون زیرساخت‌های این کار فراهم نبود نباید در مجلس به تصویب می‌رسید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین شاهد اطلاع رسانی ضعیف در مجلس یازدهم بودیم، به این معنا که بعضاً شاهد برخی حاشیه سازی‌ها برای این مجلس بودیم. همچنین برخی از مصوبات مجلس در این دوره و آثار آن به خوبی برای مردم تبیین نشد.

وی درباره این انتقاد به مجلس یازدهم که قوانین مهمی را تصویب کرد اما بر اجرای آن به خوبی نظارت نکرد، گفت: این مشکل مربوط به همه مجالس ما در ادوار مختلف است، البته مجلس یازدهم یک تفاوت اساسی با مجالس قبلی داشت و این بود که یک روز را برای نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی تحت عنوان «سه‌شنبه‌های نظارتی» در نظر گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته به اعتقاد بنده باید دو روز در مجلس تحت عنوان روزهای نظارتی باشد. بر این اساس بهتر است که روزهای نظارتی در مجلس آینده توسعه پیدا کند و به صورت تخصصی موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6093076 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور