Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های تامین‌کننده مواد مورد استفاده در تولید باتری، برای حفظ موقعیت خود در بازار، اقدام به خرید یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نانولوله‌کربنی در چین کرده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک شرکت خارجی به نام کابوت کورپوریشن برای تقویت موقعیت خود در بازار باتری، اقدام به خرید شرکت شنژن سانشان نانونیومتریالز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کابوت به تازگی تفاهم‌نامه‌ای برای خرید شرکت شنژن امضا کرده است. شنژن یکی از تولیدکنندگان نانولوله‌های کربنی در چین است، مقامات این شرکت اعلام کردند که تقریبا ۱۱۵ میلیون دلار از این شرکت توسط کابوت خریداری شد. با این کار، شرکت کابوت می‌تواند موقعیت خود را در بازار باتری‌ها تقویت کرده و رشد و توسعه فعالیت‌های خود را در چین که بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بازار خودرو در جهان است را به‌صورت قابل توجهی تقویت کند.

شنژن به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نانولوله‌های کربنی در جهان، امکان تولید نانولوله‌های کربنی به‌صورت پودر خشک و سوسپانسیون را دارا است. این شرکت سابقه اثبات موفقیت تجاری در بازار باتری لیتیمی را دارد. افزودن نانولوله‌های کربنی به لیست محصولات کابوت موجب می‌شود تا این شرکت بتواند از این نانولوله‌ها در محصولات کربنی رسانای خود استفاده کند. با این کار شرکت کابوت می‌تواند از این افزودنی در بهبود عملکرد محصولاتی نظیر کربن سیاه و همچنین تولید باتری‌های اسیدی سربی استفاده کند. نانولوله‌ها می‌توانند به‌عنوان افزودنی در باتری‌های یون لیتیم نیز استفاده شوند.

جف زو، معاون مدیرعامل می‌گوید: «شنژن به شدت با راهبرد ما برای رشد در فضای فرمولاسیون متناسب است و بستر جدید فناوری را برای تجارت در زمینه مواد مورداستفاده در بخش انرژی فراهم می‌کند. ترکیب قابلیت‌های نانولوله‌های کربنی با فناوری افزودنی کربنی ما، فرصت‌های جدیدی را برای رشد موقعیت ما در بازار ذخیره‌سازی انرژی ایجاد می‌کند. این موضوع نه تنها موقعیت رهبری جهانی ما را در مواد افزودنی کربنی تقویت می‌کند بلکه به ما امکان می‌دهد تا راه‌حل‌های نوآورانه جدیدی را ارائه و همچنین با این کار عملکرد باتری‌ها را بهبود دهیم.»

شنژن که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است، یکی از تولیدکنندگان نانولوله‌های کربنی بوده که طیف وسیعی از محصولات نظیر نانولوله‌های تک جداره و چند جداره را تولید و به بازار عرضه می‌کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نانولوله های کربنی باتری یون لیتیوم نانولوله های کربنی بازار باتری نانولوله ها موقعیت خود باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران

ایتنا - کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است.
کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است. AT&T  باید 57 میلیون دلار بپردازد، در حالی که Verizon باید 47 میلیون دلار بپردازد. در همین حال، Sprint  و T-Mobile با مجموع 92 میلیون دلار جریمه روبرو هستند. این کمیسیون تحقیقات عمیقی را در مورد افشای غیرمجاز و فروش داده‌های مکان واقعی مشترکین پس از افشای فعالیت‌های آنها در سال 2018 انجام داد.

به گزارش ایتنا، جسیکا روزن وورسل، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت:«  شرکت‌های مخابراتی اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ را به جمع‌آورنده‌های داده فروختند، و اجازه دادند این داده‌های بسیار حساس در دست شرکت‌های ثالثا، شکارچیان و سایر موارد قرار گیرد. »

به گفته این آژانس، این طرح پس از گزارش‌های عمومی مبنی بر اینکه یک کلانتر در میسوری با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی که شرکتی به نام Securus از اپراتورهای بی سیم دریافت می‌کند، افراد متعددی را ردیابی می کند، آغاز شد. این شرکت خدمات ارتباطی را به مراکز اصلاح و تربیت در کشور ارائه می‌دهد.

 
در حالی که اپراتورها در نهایت فعالیت خود را متوقف کردند، آژانس گفت که آنها به مدت یک سال پس از فاش شدن این رویه و پس از اینکه به کمیسیون قول دادند فروش داده‌های مکان مشتری را متوقف خواهند کرد، به اجرای برنامه‌های خود ادامه دادند. به‌علاوه، آنها بدون تضمین‌های معقول به کار خود ادامه دادند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات قانونی با استفاده از اطلاعات مشتریانشان، مانند کمک‌های جاده‌ای و خدمات فوریت‌های پزشکی، واقعاً رضایت کاربران را برای ردیابی مکان‌هایشان جلب می‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که قصد دارند جریمه‌ها را به چالش بکشند. T-Mobile که با بزرگترین جریمه به ارزش 80 میلیون دلار روبرو است و اسپرینت 12 میلیون دلار جریمه شد گفته که جریمه بیش از حد است.AT&T  گفت که این تصمیم فاقد شایستگی قانونی و واقعی است و این تصمیم شرکت‌ها را به دلیل حمایت از خدمات مکانی نجات‌بخش مجازات می‌کند.»

دیگر خبرها

  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی