Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@04:14:15 GMT

تهران میزبان سومین همایش مجمع خادمان قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۸۴۲۶

تهران میزبان سومین همایش مجمع خادمان قرآن کریم

سومین همایش مجمع خادمان قرآن کریم در باغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: سومین همایش مجمع خادمان قرآن کریم با هدف تصویب نهایی اساسنامه نهایی این انجمن، روز یکشنبه، 27 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مراسم با حضور خادمان قرآن، هیئت مؤسس، هیئت مدیره، جمعی از فعالان و ممتازان قرآنی که پیش از این در مراسم خادمان قرآن به این نام مفتخر شده‌اند، در محل باغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در خیابان شریعتی برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم با اشاره به اینکه سال گذشته اساسنامه این انجمن مورد نقد و بررسی مجمع عمومی قرار گرفت، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد کارگروهی نسبت به اصلاح و تغییراتی در اساسنامه اقدام کند. این کارگروه پس از یکسال، اصلاحات و تغییرات پیشنهادی را اعمال و برای تصویب نهایی در سومین مجمع ارائه می‌کند.

پورمعین اظهار کرد: با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خادمان قرآن، سومین مجمع خود را با سخنرانی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی ارشاد برگزار می‌کند.

وی افزود: پس از تصویب این اساسنامه، در مجمع چهارم انتخابات و تعیین کارگروه‌های مجامع تخصصی و پنجگانه انجام می‌شود و سپس شورای مرکزی تشکیل و دبیر کل جدید نیز انتخاب خواهد شد.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم تصریح کرد: شنبه، 26 بهمن‌ماه روز ورود و پذیرش خادمان قرآن از سراسر کشور است و خادمان قرآن می‌توانند حضور خود را از طریق تماس با شماره 02161905 داخلی 120 و یا ارسال پیامک به شماره 09121168024 اعلام کنند.

وی با تأکید بر محدودیت در اسکان و پذیرایی اظهار کرد: با توجه به محدودیت در اسکان و پذیرایی از خادمان قرآن درخواست می‌کنیم از آوردن همراه با خود خودداری کنند و به خادمانی که از مسافت دور به این همایش خواهند آمد، هزینه سفر اعطا می‌شود. همچنین این همایش طی یک روز، از صبح تا عصر یکشنبه، 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مجمع خادمان قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب اساسنامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قادری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: امروز همزمان با سایر استان‌های کشور، آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۲ حوزه امتحانی بوشهر و کنگان برگزار شد که این آزمون به عنوان رسمی‌ترین و متقن ترین آزمون در زمینه حفظ قرآن کریم با هدف اعطای مدرک تخصصی درجه یک الی پنج که معادل دیپلم تا دکتری است در سطح کشور همزمان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: این آزمون در استان بوشهر با حضور ۱۵۴ نفر از حافظان قرآن کریم برگزار شده است که از این تعداد ۱۰۲ نفر مرد و ۵۲ نفر زن هستند.

وی گفت: که کوچک‌ترین فرد شرکت کننده، ۹ ساله و بزرگترین نیز خانم حافظ کل قرآن از شهرستان بوشهر است که از این تعداد شرکت کننده، ۱۷ نفر اهل سنت نیز حضور دارند و سه نفر از پیشکسوتان رشته حفظ در استان به عنوان میهمانان حاضر در جلسه آزمون حضور دارند.

وی عنوان کرد: از کل تعداد شرکت کنندگان ۱۲ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر و برخی شرکت کنندگان نیز با حضور چندین نفر از اعضای خانواده یا همان به صورت خانوادگی در این آزمون شرکت کرده‌اند.

حجت السلام محمد قادری تصریح کرد: این آزمون به دلیل اهمیت بالایی که دارد با حضور بازرس سازمان دارالقرآن کریم در استان در حال برگزاری است و کسانی که در مرحله اول این آزمون حائز کسب رتبه لازم شوند، در مرحله دوم که طی خرداد ماه برگزار خواهد شد در آزمون شفاهی نیز شرکت کرده و اگر نمره لازم را کسب کنند، مدرک درجه یک تا سه معادل دیپلم تا لیسانس به آنها اعطا خواهد شد و برخی افراد که امتیاز لازم معادل فوق لیسانس و بالاتر را نیز کسب کنند در مرحله سوم و چهارم هم باید شرکت کنند.

کد خبر 6095882

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • نوزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن در بوشهر برگزار شد
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان