Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:42:09 GMT

دختر 19 ساله ناجی بیماران نیازمند شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۸۵۴۲

دختر 19 ساله ناجی بیماران نیازمند شد

دنیا برای آیناز جای کوچکی بود، باید می‌رفت اما رفتن او باعث شد چند بیمار نیازمند با دریافت اعضای بدن او فرصت دوباره‌ای برای ادامه زندگی پیدا کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دهم بهمن ماه امسال بود که آیناز 19 ساله به خانه مادربزرگش رفت. هیچ‌کس در خانه نبود. قرار بود مادرش به دنبالش بیاید اما در این فاصله فرصت خوبی بود تا آیناز به حمام برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد حمام رفتن قرار است به قیمت جانش تمام شود.

آیناز وارد حمام شد و چند دقیقه بعد بیهوش روی زمین افتاد. هیچ‌کس درخانه نبود تا جانش را نجات دهد. چند ساعت بعد وقتی مادر آیناز  بی‌خبری از دخترش آزارش داد راهی خانه مادربزرگ شد. در را که باز کرد و وارد خانه شد با صحنه‌ای هولناک روبرو شد. دخترش بی‌هوش در حمام روی زمین افتاده بود.

ماجرا به اورژانس اطلاع داده شد و با حضور تکنیسن‌های اورژانس عملیات احیاء آیناز آغاز شد. هرچند او به هوش آمد اما با همه تلاش‌هایی که برای نجات جان آیناز انجام شد او دوباره از هوش رفت و این بار دختر جوان سر از اتاق ICU در آورد.

 عموی آیناز در این خصوص می‌گوید: وقتی خبردار شدیم آیناز را به اتاق ICU منتقل کرده‌اند دست به دعا برداشتیم تا خدا دوباره او را به ما بدهد. آیناز فرزند بزرگ برادرم است. دختری مهربان که همه امید خانواده‌اش بود. برادرم دچار بیماری ام اس است اما آیناز همیشه به او انرژی می‌داد و محبتش باعث می‌شد برادرم درد بیماری را فراموش کند.

وی ادامه می‌دهد: دل‌مان بیشتر از این موضوع می‌سوزد که آیناز هیچ بیماری نداشت. دختری سالم و با نشاط بود. این احتمال وجود دارد که در هنگام حمام کردن دچار گازگرفتگی شده باشد اما هنوز اظهار نظر آتش‌نشانی در این خصوص را نداریم به هرحال هر ماجرایی بود، باعث شد ما آیناز را برای همیشه از دست بدهیم.

مرد جوان می‌گوید: چند روزی از بستری شدن دختر برادرم گذشت و همچنان امیدوار بودیم او دوباره به زندگی بازگردد اما فایده‌ای نداشت و سرانجام پزشکان اعلام کردند دچار  مرگ مغزی شده و دیگر هیچ امیدی به بازگشتش به زندگی وجود ندارد.

با اعلام مرگ مغزی آیناز، تلاش‌ برای گرفتن رضایت اولیای دم اغاز شد تا اعضای بدن دختر جوان را به چند بیمار نیازمند اهدا کنند.

عموی آیناز در رابطه با نحوه اهدا اعضای بدن آیناز به بیماران نیازمند گفت: با ماجرای اهدای عضو آشنا بودیم اما هیچ‌وقت این ماجرا برای خانواده و یا نزدیکان ما رخ نداده بود و در این شرایط قرار نگرفته بودیم. دوست، فامیل و آشنا از ماجرای مرگ مغزی آیناز باخبر شده بودند و در همین زمان بود که همسر دوستم یک روز به بیمارستان آمد و ماجرایی را برای برادرم تعریف کرد. او به برادرم گفت: همسر من سال گذشته به دلیل اینکه کبدی برای پیوند زدن به او پیدا نشد جانش را از دست داد. به همین خاطر اگر شما رضایت بدهید اعضای بدن دخترتان به چند بیمار نیازمند اهدا شود هیچ‌کدام از این بیماران به سرنوشت همسرم دچار نمی‌شوند و فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا خواهند کرد.

او افزود: حرف‌های همسر دوستم باعث شد برادرم برگه رضایت نامه را امضاء کند و به این ترتیب بود که آیناز به بیمارستان سینای تهران منتقل شد تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

با اعلام رضایت اولیای دم، خانواده‌ آیناز با او خداحافظی کردند و دختر جوان به اتاق عمل منتقل شد تا اعضای بدن اهدا شود.

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا، در این خصوص می‌گوید: پس از انتقال بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل، تیمی از متخصصان با تلاش چند ساعته موفق شدند کبد و کلیه‌ها و نسوج او را به بیماران نیازمند پیوند بزنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیوند اعضا اهدا عضو بیمار اولیای دم بیماران نیازمند چند بیمار نیازمند تا اعضای بدن نیازمند اهدا دختر جوان اهدا شود مرگ مغزی باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا