Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نستله ایران برای طعم‌دهندگی طبیعی به محصول غذای غله‌ای کودکان خود، از میوه تولید داخل استفاده می‌کند.

شرکت نستله یکی از فعالان تولید و عرضه غذای کمکی کودک در دنیا و نیز در کشورمان است. نستله که همواره یکی از تعهدات خود را تأمین داخلی مواد در راستای منبع‌یابی مسئولانه عنوان کرده است، در تازه‌ترین اقدام خود پس از تحقیق و سرمایه‌گذاری حول شناسایی باغات تمامی مناطق کشور و گزینش آن‌ها، برای تأمین مواد اولیه محصولات تولید داخل خود، در حال استفاده از میوه‌های کشت داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که طیف وسیعی از محصولات همچون سرلاک را شامل می‌شود، چندی پیش با تحقیقات وسیع متخصصین داخلی و بین‌المللی این شرکت بر باغات کشور و مراحل کشت آغاز و پس از جمع‌بندی داده‌های موجود در نهایت منجر به انتخاب مزارع سیب دماوند و اصفهان و پرتقال از شهر جیرفت شده و نیز سرمایه‌گذاری در فرایند تأمین، فرآوری و کنستانتره مواد را به ارمغان آورده است. این میوه‌ها از انتهای سال ۱۳۹7 در تولید محصولات جدید غذای کمکی کودک این مجموعه که به تولید داخلی می‌رسند مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

یکی از دلایل استفاده نستله ایران از میوه‌های داخل کشور امکان ردیابی محصول فرآوری شده است. این شرکت با سرمایه‌گذاری و استفاده از میوه درجه‌یک از باغات انتخاب‌شده موفق به رفع این خلاء شده و از ابتدای پروژه تاکنون مسیر تمامی محصولات از اولین مراحل کشت و کودپاشی تا تشکیل کنستانتره را ردیابی کرده است. در این راستا نستله از ابتدای اجرایی شدن این طرح تابه‌حال، برای تأمین نیاز کارخانه‌اش در قزوین با خرید 200 تن پرتقال و 70 تن سیب محلی در مزارع منتخب سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که به گفته این شرکت این میزان برای مصرف سال جاری کارخانه، به تنهایی حدود 200 تن پرتغال و 50 تن سیب خواهد بود.

دورنمای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت بزرگ‌ترین شرکت مواد غذایی و آشامیدنی دنیا از این پروژه افزایش دانش موجود درزمینه باغداری و کشت میوه و ارتقای کیفیت محصولات داخلی است. برگزاری جلسات آموزشی برای باغداران در زمینه‌هایی چون مبارزه با آفات به روش‌های مدرن، استفاده از سموم طبیعی، زمان‌بندی علمی و مناسب جهت عمل سم‌پاشی، استفاده از روش‌های بیولوژیک کنترل آفات، مدیریت کود، مدیریت پسماند و نیز روش‌های آبیاری و بهینه‌سازی در مصرف آب ازجمله اقدامات آتی برنامه‌ریزی شده این شرکت در این راستا است.

علیرضا سرابچی مدیرکل ارتباطات، بازاریابی، ارتباط با دولت و نیز سخنگوی رسمی شرکت نستله دراین‌باره می‌گوید: «برنامه‌ها و جلسات آموزشی نستله ایران با تمرکز بر استفاده از علم و تکنولوژی به‌روز کشاورزی دنیا که تأثیرگذاری ثابت‌شده‌ای بر ایمنی غذا، محیط‌زیست و کشاورزی و بهره‌وری تولید داشته و نیز مورد تأیید مصرف‌کنندگان است، در حال برگزاری است.»

به علاوه، نستله عنوان می‌کند تلاش‌هایش در راستای تأمین داخلی مواد اولیه طی این مدت محدود به موارد بالا نبوده است و این رویکرد ضمن اینکه آن‌ها را قادر ساخته محصولات زراعی جدیدی باکیفیت متفاوت نظیر آرد گندم و برنج دریافت کنند، به فرآیند بررسی و تحقیق مزارع کشور برای تعمیم تأمین‌کنندگان داخلی کارخانه خود در قزوین منجر شده است. همچنین این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه برخی دیگر از تأمین‌کنندگان داخلی به هدف تأمین سایر مواد اولیه کارخانه‌اش مانند سبزیجات خشک، پودر گوجه‌فرنگی، شیره خرما، پوره توت‌فرنگی و زعفران است.

نستله ایران در گذشته نیز در اقدامی مشابه با سرمایه‌گذاری بر مزارع کشاورزی و دامداری شیری موفق شده بود طی برنامه‌ای چندساله، حدنصاب استانداردهای شیر تولیدی از گاوداری‌های کشور را در مزارع تحت نظر خود به حد استاندارد جهانی تولید و صادرات برساند.

لینک کوتاه: asriran.com/002zW4

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نستله استفاده از میوه سرمایه گذاری نستله ایران شرکت نستله برای تأمین مواد اولیه تولید داخل میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد

به گزارش صدای ایران از شفقنا، عیسی زارع‌پور درباره «پیرو اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتور‌های اینترنتی که مشکل شبکه را ناشی از استفاده از مودم‌های تولید داخل دانسته است، آیا این موضوع را بهانه تراشی اپراتور‌ها برای واردات مودم‌های ارزان قیمت و کارکرده چینی نمی‌دانید؟ و در راستای حمایت از تولید داخل چه برخوردی با این اپراتور داشته اید؟» گفت: بحثی که ایشان مطرح کرده در مورد مودم‌های فیبرنوری است که کلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده، عمومیت ندارد و دغدغه شخصی ایشان بوده از سوی دیگر مودم‌های تولید داخل قابلیت‌هایی که دارند، قابلیت‌هایی نیست که بتوانند سرعت‌های بالا داشته باشند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت‌های این مدیر اپراتور درست است، چون همین الان مودم‌های خارجی هم اگر نتوانند در فرکانس ۲.۴ کار کنند که فرکانس معمول وای فای است، سرعت بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز را نمی‌توانند ارایه دهند. فرکانس ۶.۵ که استاندار وای فای ۶ و ۷ هست، می‌تواند از طریق سرعت‌های تا یک گیگ هم ارایه دهد. در حال حاضر وای فای ۷ استاندارد جدید تا ۱۰ گیک هم می‌تواند ارایه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل این فرکانس‌ها را ساپورت نمی‌کنند، ولی اکنون در برنامه تولید شرکت یا سازنده مودم هست و باید هم حواسمان به تولید داخل باشد و هم از سوی دیگر باید محصولی که تولید می‌شود، کیفیت داشته باشد و قابلیت‌هایی که دارد قابلیت‌هایی باشد که متناسب با نیاز کاربران باشد.

زارع پور بیان کرد: مشکل از مودم نیست، در حال حاضر شبکه این قابلیت را دارد پیدا می‌کند و در شهر‌هایی که فیبرنوری راه می‌افتد، مشترکینی که فیبرنوری می‌گیرند می‌توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود، تا وقتی تولید داخل به نقطه‌ای می‌رسد که این نیاز را برطرف کند، از طریق واردات، نیاز‌ها تأمین می‌شود.


دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»