Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در جمع خبرنگاران روسی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در محل خبرگزاری «ریانووستی» این کشور اظهار کرد: علت عصبانیت آمریکا از انقلاب اسلامی ایران ، استقلال‌خواهی و شکستن هیمنه آمریکا در جهان است.

 وی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه‌های مهم و پیچیده‌ای همچون انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، علم و تکنولوژی و صنایع دفاعی گفت: علیرغم تحریم‌های سنگین و فشار گسترده آمریکا ، ایران نه تنها تضعیف نشده ، بلکه قدرتمندتر از همیشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی برنامه «اقتصاد بدون نفت» را مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: براساس آموزه‌های انقلاب، ما می‌توانیم اقتصاد خود را بدون نفت اداره کنیم و این حربه آمریکا را نیز به طور کامل خنثی کنیم.

جلالی با بیان مصداق‌های مهمی از مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس گفت : در آن دوره سخت ، درحالی که ما حتی سیم خاردار برای دفاع از کشور نداشتیم، آمریکا و غرب پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی را به رژیم بعث عراق تحویل می‌دادند ، اما در برابر مقاومت و پایمردی مردان و زنان ایران ، یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز هم آمریکا از کارزار تحریم و فشار حداکثری بهره‌ای نخواهد برد و انقلاب اسلامی استوار و پرقدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران ایران روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان

به دنبال سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی به منطقه مرزی افغانستان و ایران، نشست مشترک اقتصادی مقامات دو کشور در ولسوالی مرزی "زهک" ایران برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان ایران، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور والی سیستان و بلوچستان ایران به عنوان رئیس هیأت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به عنوان رئیس هیأت افغانستانی در سالن اجتماعات ولسوالی زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

والی سیستان و بلوچستان ایران در این نشست گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود، گویی اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است، بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون اقتصادی رئيس الوزرا طالبان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن برای انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص تسهیل تجارت، حقوق گمرکی باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر دو کشور از ظرفیت‌هایی که مرز دارد بهره مند شوند.

والی سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی افزود: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش ترمینال ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

مولوی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت برای پی گیری توافقات اقتصادی و تجاری صورت گرفته با کشور ایران و همچنین تسهیل بیش از پیش تجارت بین دو کشور، روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مرز زمینی ولایت نیمروز وارد ولایت سیستان و بلوچستان ایران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید