Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان با اشاره به رشد 12 برابری در بخش برق در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون اظهار داشت: یکی از بهره‌مندی‌ها از این ظرفیت آن است که جوامع شهری و روستایی ما از حیث دسترسی به برق در بخش بالای جدول دسترسی‌ها در دنیا قرار دارند.

وی افزود: 52 هزار و 983 روستا در این 4 دهه به برق دسترسی پیدا کردند که سالانه 1300 روستا را شامل می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو تصریح کرد: تردید ندارم که مشکل برق‌رسانی به تعداد معدود روستاهای کم خانوار ما هم به‌زودی برطرف شود و تلاش می‌شود که در این دولت جشن تکمیل برق‌رسانی به روستاهای کشور برگزار شود.

اردکانیان با بیان این که بخش عمده‌ای از صادرات غیر نفتی کشور مربوط به بخش انرژی و آب و برق بوده است، تاکید کرد: باید قیمت انرژی را واقعی کرد که تولید کنندگان داخلی از یارانه موجود در این بخش بتوانند استفاده کنند.

وزیر نیرو همچنین درباره چالش امروز در بخش‌های آب و برق و دیگر منابع گفت: چنانچه به عادات و رفتارهای مناسب‌تر مصرف روی آوریم می‌توانیم از همه این منابع نه تنها برای جمعیت فعلی که به مراتب بیشتر از این هم برنامه و توسعه پایدار داشته باشیم و مشکلی هم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به موضوع قیمت و این که با این ابزار می‌شود مصرف را کنترل کرد، در دراز مدت جوابگو نیست؛ وقتی عادات صحیح مصرفی داشته باشیم به نظر می‌آید می‌توان تمکن اقشار و سطوح مختلف بهره‌مندی به شرایط مالی را دیده و الگوی مصرف برای قیمت‌ها داشته باشیم.

اردکانیان افزود: این قیمت بنا به الگوی مصرف باید معقول باشد و وقتی از این الگو بالاتر رفت افرادی که بیشتر مصرف کنند بیشتر هم خواهند پرداخت.

وزیر نیرو ادامه داد: در تابستان گذشته نه به سبب فاصله گرفتن از خشکسالی و سدهایی که تولید برق می‌کنند که به جهت سطح بالای مفاهمه با مصرف کنندگان و همکاری آنها چه در بخش خانگی و تجاری که صنعت، معدن و کشاورزی توانستیم 3800 مگاوات در اوج بار را کاهش دهیم بدون این که عرضه انرژی ما کم شده باشد.

اردکانیان با اشاره به صرفه جویی 5 هزار مگاواتی معادل ساخت یک نیروگاه در کشور در این برهه زمانی گفت: دستگاه‌های سرمایشی حدود 21 هزار مگاوات از 58 هزار مگاوات را به خود اختصاص می‌دادند که مصرف کنندگان مدارای مناسبی کردند.

وی درباره تولید برق هسته‌ای هم گفت: سازمان انرژی اتمی متولی این موضوع است. با بهره‌برداری یک نیروگاه هزار مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 82 هزار و 908 مگاوات است که دو واحد نیروگاه اتمی دیگر هم در دست ساخت قرار دارد.

اردکانیان همچنین با بیان این که از نظر ظرفیت نصب شده در زمستان هیچ مشکلی نداریم، گفت: این شب‌ها آنچه مقداری ایجاد دغدغه می‌کند سرمای هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری است که امید است مردم برای کاهش مصرف همراهی کنند .

وی درباره پیمان همکاری اقتصادی اوراسیا هم با اشاره به عضویت پنج کشور در زمان حاضر در این پیمان گفت: مبادلات این کشورها شامل تعرفه نیست و مانند یک منطقه آزاد تجاری عمل می‌کنند و از چندی قبل بررسی درخواست کشورهایی که می‌خواهند به این موافقت‌نامه ملحق شوند هم آغاز شده است.

اردکانیان افزود: تاکنون از 40 درخواست، دو تا سه کشور که یکی از آن‌ها ایران است پذیرفته شده‌اند که مراحل قانونی آن هنوز طی نشده است.

وزیر نیرو گفت: بیش از 500 قلم از محصولات ایرانی در این بازار برخی با تعرفه صفر و برخی با تعرفه مخفف قابل عرضه است و کشورهای عضو هم با 360 قلم می‌توانند به بازار ما دسترسی پید ا کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت دولت کشاورزی وزارت نیرو مصرف کنندگان داشته باشیم هزار مگاوات وزیر نیرو مصرف کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات و آغاز سال راهیان نور کشور به دلیل پیش‌بینی وقوع بارش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، یونس عزیزی عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این قرار بود ویژه‌برنامه صعود به ارتفاعات «بازی‌دراز» و آغاز سال راهیان نور کشور پنجشنبه و جمعه همین هفته (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) برگزار شود که زمان برگزاری این مراسم به دلیل پیش‌بینی بارندگی به چهارشنبه و پنجشنبه هفته بعد (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) موکول شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور هموطنان در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل‌ذهاب به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز انجام شده، افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری این مراسم نداریم و با کاروان‌های راهیان نوری که قرار است عازم این مراسم شوند هماهنگی لازم به عمل آمده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه به جز زمان برگزاری مراسم هیچ تغییری در برگزاری آن نخواهیم داشت، گفت: یادواره سرلشگر خلبان شهید علی اکبر شیرودی در محل یادمان این شهید عصر روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و در ادامه نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در جوار بقعه احمدبن اسحق برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: صعود گروهی هموطنان به ارتفاعات بازی دراز و ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور هم از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب آغاز خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه همه ساله آغاز سال راهیان نور کشور با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، افزود: برآورد می‌شود امسال شاهد صعود بیش از ۴۵ هزار نفری هموطنان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم باشیم.

وی افزود: سال گذشته صعود ۴۰ هزار نفری هموطنان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم و آغاز سال راهیان نور کشور را شاهد بودیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه استان کرمانشاه در ادامه از عملیات بازی دراز به عنوان یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در جریان عملیات بازی دراز قسمت‌های مهمی از ارتفاعات بازی دراز از دشمن پس گرفته شد و این عملیات در واقع نقطه شروع پیروزی‌های رزمندگان بر دشمن بعثی بود.

به گزارش ایمنا، از چند سال گذشته ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور، همزمان با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

کد خبر 748927

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳