Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در روشی جدید از کلاهبرداری، با افراد تماس گرفته می‌شود و با وعده سیم‌کارت‌هایی با شماره رند یا هم‌شماره سیم‌کارت‌های اعتباری‌شان که قیمتی پایین‌تر از معمول دارند، آنها را فریب می‌دهند. تاریخ انتشار: 13:18 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۲۶۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، افشار فروتن، رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی اظهار کرد: اپراتور‌ها اطلاع‌رسانی خود را از طریق روابط عمومی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند و اینطور نیست که بخواهند فروش سیم‌کارت را به افراد عادی و شخص و فروشنده‌های معمولی واگذار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این شرایط، کاربر و مصرف‌کننده باید توجه کنند که اگر خارج از این چارچوب، فردی با آن‌ها تماس گرفت و قصد فروش سیم‌کارت داشت، به این توجه داشته باشند که یک جای کار اشکال دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: این‌که تماس بگیرند و بگویند سیم‌کارت داریم، ممکن است شیوه‌ای برای بازاریابی بعضی از مراکز فروش سیم‌کارت باشد که یک سری از سیم‌کارت‌ها را پیش‌ثبت‌نام می‌کنند و اپراتور آن شماره را برایشان حفظ می‌کند تا از این طریق بتوانند کسب درآمدی داشته باشند، بعضی دفاتر هم یک سری شماره مشخص را خریداری می‌کنند و توسط پرسنلشان اقدام به بازاریابی می‌کنند. اما در اکثر موارد تماس‌هایی که گرفته می‌شود، کلاهبرداری است و افراد نباید به این تماس‌ها توجه کنند.

فروتن با بیان این‌که اپراتور‌ها در حال حاضر شرایط خرید را بسیار آسان کردند و نیازی به این ترفند‌ها نیست، گفت: بهتر است در مواجهه با این تماس‌ها، این کار را اصلا انجام ندهد. حتی برای انتخاب شماره منتخب هم اعلام می‌کند که اگر شماره‌ای را مد نظر دارید که متناسب با شماره دیگرتان باشد، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اپراتور‌ها برای تهیه سیم‌کارت اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: فعال‌سازی ۲۳ میلیون سیم کارت در ۶ ماهه نخست امسال

رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی همچنین خاطرنشان کرد کاربران باید به اطلاع‌رسانی روابط عمومی اپراتور‌ها توجه کنند و با اطمینان از اپراتور‌ها و نمایندگی‌های رسمی و معتبر معرفی‌شده از طرف آن‌ها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر می‌شون و در نهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیم کارت کلاهبرداری خبرگزاری میزان فروش سیم کارت اطلاع رسانی سیم کارت ها اپراتور ها توجه کنند تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معنی جالب جنگ زرگری + فیلم

بهروز اتونی، پژوهشگر حوزه ادبیات در برنامه صبحانه ایرانی گفت: جنگ زرگری ریشه اش از زرگرها می آید که کنایه از مخالفت و جنگی ساختگی و ظاهری و جدال و نزاعی دروغین است که میان دو یا چند تن برای فریب دادن شخص سوم یا دیگران درمی‌گیرد.

 جنگ زرگری پایه و اساسی جز فریب و زیاده‌طلبی ندارد، در واقع دو نفری که به نظر دشمن می‌آیند یک هدف مشترک دارند و جهت پیشبرد آن جنگ زرگری می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • بلیت نساجی - پرسپولیس نایاب شد
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران