Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@10:21:41 GMT

«روزی که مهدی به دنیا آمد» مورد اقبال عمومی واقع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۰۲۲۳

«روزی که مهدی به دنیا آمد» مورد اقبال عمومی واقع شد

معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان رضوی گفت: «روزی که مهدی به دنیا آمد» یکی از آثار سیمرغ سینمای خراسان با سوژه نو بود که مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: جشنواره امسال از چند جهت قابل بررسی است، یکی از این موارد براساس آنچه که ما در دبیرخانه تصمیم گرفتیم این است که همه فیلم‌ها را به مشهد آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای جشنواره یک الی دو فیلم در فهرست اکران فیلم‌های جشنواره قرار نگرفت و حواشی از این حیث ایجاد شد، به‌عنوان مثال فیلم «عامه‌پسند» در جدول اکران نبود و بعد از چند روز به نمایش درآمد، همچنین فیلم «خورشید» از مجید مجیدی که در تهران نیز دیر به جشنواره رسید و اولین اکران آن در مشهد روز شنبه، 19 بهمن‌ماه مطابق با پنجمین روز جشنواره بود.

محمدی ادامه داد: استقبال مردم نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد و تقریباً همان استقبالی از سوی مردم صورت گرفت که پیش‌بینی می‌شد. فیلمی مانند «درخت گردو»، «خروج» و «شنای پروانه» تاکنون از سایر فیلم‌ها بیشتر مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ابراز کرد: استقبال مردم از فیلم «خوب بد جلف 2» که تنها فیلم طنز جشنواره بود، نشان می‌دهد مردم ما به فیلم کمدی علاقه‌مند هستند و تقریباً در هر سینمایی که این فیلم اکران شد، بلیط آن به‌صورت کامل به فروش رسید.

معاون ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: در مجموع در جشنواره امسال از لحاظ فنی نسبت به سال گذشته ضعف‌هایی را شاهد هستیم و مانند جشنواره شانزدهم، فیلم‌هایی قوی نداریم، اما برخی از فیلم‌ها حرفی برای گفتن دارند و به‌طور مطلوب با مخاطبان ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با پرس‌وجویی که از مردم داشتیم، خوشبختانه استقبال خوبی از جشنواره داشته‌اند و امیدوار هستیم هنرمندان برای سال آینده به فکر فیلم‌هایی باشند که با جشنواره سازگاری داشته باشد؛ چرا که جشنواره فیلم فجر گره خورده به دهه فجر انقلاب اسلامی؛ لذا بهتر است ارتباطاتی میان این دو مقوله برقرار شود.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد تصریح کرد: امسال جدای از جشنواره فیلم فجر نیز تولیدات سینمایی در سیمرغ سینمای خراسان را هم داریم که شامل سه فیلم با موضوعات اجتماعی و یک اثر مستند با موضوع طبیعت است.

معاون ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد: «روزی که مهدی به دنیا آمد» اثری از مهدی حکیمی یکی از آثار سیمرغ سینمای خراسان است و با توجه به اینکه از سوژه تازه‌ای برخوردار است، می‌تواند با مخاطب عام نیز ارتباط خوبی برقرار کند. در جشنواره عمار هم این اثر را دیدم و به نظر می‌رسد کار مطلوب و مناسبی است. تاکنون در یکی از سینماهای هویزه مشهد این اثر به نمایش درآمده و با استقبال مردمی همراه بوده است.

محمدی اظهار کرد: نگاه نو جشنواره مشهد به تولیدات خراسان این امکان را ایجاد می‌کند تا هنرمندان خراسان که در عرصه سینما فعال هستند، مهاجرت معکوسی را از تهران به خراسان داشته باشند.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: هنرمندان خراسانی زیادی داریم که مشهد را ترک کرده و به تهران رفته‌اند؛ لذا این دسته از جشنواره ها نیز زمینه‌ای را برای تولیدات استانی فراهم می‌کند.

معاون ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد: همه ظرفیت‌ها را در خراسان داریم و می‌توانیم بگوییم هنرمندان زیادی که در سینمای ایران مشغول به کار هستند، از اهالی استان خراسان‌ هستند و حرفی هم برای گفتن در حوزه سینما دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی سیمرغ جشنواره فیلم فجر قرآن دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد معاون ارشاد خراسان رضوی سیمرغ سینمای خراسان استقبال مردم مورد اقبال فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

او افزود: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان بیان کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی