Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از احزاب جمهوری ایرلند که بیش‌ترین آرای اولیه انتخابات زودهنگام این کشور را کسب کرده، تلاش خود را برای تشکیل کابینه ائتلافی آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «سین‌فین» جمهوری ایرلند به رهبری «ماری لو مک‌دونالد» با کسب بیشترین سهم از آرای اولیه انتخابات زودهنگام در این کشور، اعلام کرد تلاش خواهد کرد دولتی ائتلافی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»،‌ با این‌که شمارش آراء همچنان ادامه دارد اما بر اساس نتایج اولیه انتخابات در صبح دوشنبه حزب سین‌فین با کسب ۲۴.۵ درصد آراء فعلی پیشتاز است.

پس از سین‌فین، حزب «فیانا فایل» با ۲۲.۲ درصد و «فاین گایل» به رهبری «لئو وردکار» نخست‌وزیر فعلی ایرلند با ۲۰.۹ درصد، در مقام‌های بعدی قرار دارند.

به نوشته بی‌بی‌سی، شمارش آراء تا این مرحله، نشان می‌دهد در هر صورت هیچ حزبی نخواهد نتوانست در پارلمان به اکثریت برسد و هنگامی که شمارش آراء به اتمام برسد مذاکرات رهبران این سه حزب برای تشکیل دولت آغاز می‌شود.

به نوشته روزنامه «گاردین»، مک‌دونالد که نتایج این انتخابات را نوعی «انقلاب» عنوان کرده است یکشنبه شب با اتکا به کسب بیشترین رأی در انتخابات اعلام کرد تلاش برای تشکیل کابینه را آغاز می‌کند.

او با دعوت از هردو حزب دیگر ایرلند برای تشکیل دولت ائتلافی گفت: «دیگر چیزی به اسم نظام دو حزبی وجود ندارد».

با این حال، حزب سین‌فین به‌خاطر ارتباطش با «ارتش جمهوری‌خواه ایرلند» بین گروه‌های سیاسی ایرلند محبوبیت چندانی ندارد.

وردکار یکشنبه شب با رد دعوت مک‌دونالد برای مشارکت با حزب او در دولت ائتلافی گفت تشکیل دولت جدید امری «چالش برانگیز» خواهد بود.

نخست‌وزیر ایرلند در خصوص دلیل رد این درخواست گفت: «بیش از هر چیز به این دلیل که سیاست‌‌های آن‌ها در برابر جرائم، مالیات و راه و روش اقتصادی و اجتماعی آن‌ها، یک نگرانی عمیق از وجود ساختاری دموکراتیک [در صورت تشکیل دولت] را به همراه دارد».

از سوی دیگر «مایکل مارتین» رهبر حزب فیانا فایل تشکیل ائتلاف با سین‌فین را رد نکرد اما گفت همچنان «ناهماهنگی‌های چشمگیری» بین این دو حزب وجود دارد.

مارتین گفت، گزارش‌ها نشان می‌دهد که سین‌فین «بزرگترین حزب [در پارلمان] خواهد بود» و از آنجا که او فردی «دموکراتیک» است به رأی مردم احترام خواهد گذاشت.

حزب سین‌فین در انتخابات ۲۰۱۶ تنها موفق به کسب ۲۳ کرسی در پارلمان ایرلند شده بود و آرای انتخابات امسال در این کشور جهشی چشمگیر محسوب می‌شود.

مک‌دونالد گفته است حتی اگر دو حزب اصلی دیگر ایرلند با او همکاری نکنند، سین فین به تنهایی تشکیل دولت خواهد داد.

انتخابات زودهنگام ایرلند پس از آن برگزار شد که بریتانیا پس از سال‌ها کشمکش با بروکسل، خروج خود از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

جمهوری ایرلند تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که با بریتانیا مرز زمینی دارد و جایگاه آن در روابط پسابرگزیت میان لندن و بروکسل و تبادلات تجاری بین این دو، اهمیت بالایی خواهد داشت.

از طرفی، ایرلند حدود صد سال است که به استقلال دست یافته و ارتباط حزب سین‌فین با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند که سال‌ها با بریتانیا در تقابل بوده، توجه مردم را جلب کرده است.

حزب سین‌فین که  علاوه بر جمهوری ایرلند، در ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود طرفداران زیادی دارد، به‌دنبال یکپارچگی هردو بخش ایرلند زیر یک پرچم است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت ائتلافی ایرلند انتخابات ارتش جمهوری خواه ایرلند انتخابات زودهنگام برای تشکیل دولت اولیه انتخابات جمهوری ایرلند دولت ائتلافی شمارش آراء مک دونالد دو حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی

تین نیوز

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان از برنامه دولت این کشور برای جذب سرمایه خارجی به منظور توسعه زیرساخت های ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه ترند آذربایجان، سمیر شریفوف در حاشیه برگزاری نشست مشترک راه آهن های جمهوری آذربایجان و گرجستان در تفلیس، به خبرنگاران گفت: پروژه های ما با بانک توسعه آسیایی از جمله بخش های حمل و نقل و زیرساخت، با تمرکز قوی بر حمل و نقل در حال پیشروی است. در حال حاضر، ما به دنبال جذب سرمایه برای عملیاتی سازی ابتکارات خود در زمینه توسعه زیرساخت، دیجیتال سازی حمل و نقل ریلی و مدیریت پایدار این بخش ها هستیم.

جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کریدور میانی، طی ماه های گذشته اقدامات موثری در زمینه توسعه این کریدور انجام داده که از جمله، می توان به ساخت بندر خشک الت در نزدیکی باکو و با همکاری کشورهای ترک زبان حاشیه دریای خزر اشاره کرد.

اکنون، با اهمیت یافتن بیشتر مسیر کریدور میانی به عنوان شاهراه ارتباطی میان شرق و غرب و در سایه نا امنی ایجاد شده در منطقه دریای سرخ، به نظر می رسد کشورهای مسیر از جمله جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در حال افزایش تلاش های خود به منظور توسعه این کریدرو و ظرفیت های حمل بار آن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • المرت: به محمود عباس پیشنهاد تشکیل دولت فلسطینی را دادم/ حمله به رفح منجر به آزادی اسرا نمی‌شود
  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد