Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک در نصرت آباد موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به 500 متر شد.

محمود دیانتی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد به 22 متر بر ثانیه معادل 76 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر را به 500 متر کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم زمان وزش باد با سرعت 58 کیلومتر بر ساعت در زاهدان سبب شد تا شعاع دید افقی به 3000 متر کاهش یابد.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی استان ادامه داد: علاوه بر زاهدان و نصرت آباد، وزش باد در شهرستان های مهرستان و خاش نیز در جریان است که به دلیل شرایط ژئومورفولوژیکی این مناطق، تا این لحظه گردوخاکی از این نواحی  گزارش نشده است.
دیانتی در بخش دیگری با اشاره به آخرین وضعیت نقشه های پیش یابی گفت: همچنان وزش باد شدید تا روز چهارشنبه در استان ادامه دارد. البته روزهای سه شنبه و چهارنشبه سرعت وزش باد در زاهدان و شهرستان های شمال استان بیشتر از امروز خواهد بود.
وی با اشاره به احتمال اختلال در ترددهای جاده ای به ویژه در محورهای زاهدان-نصرت آباد- بم و بم-ایرانشهر و زاهدان-زابل از رانندگان خواست تا در زمان وزش باد و گردوخاک احتیاط کنند.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان وبلوچستان ادامه داد: سرعت وزش باد در نوار ساحلی استان قدری کمتر است و پیش بینی می شود بیشنه سرعت باد به 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
دیانتی اضافه کرد: کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تاسیسات، احتمال سقوط بنرهای تبلیغاتی و شکستن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع مخصوصا در ساختمان های نیمه کاره و اختلال در تردد های جاده ای، ریلی و هوایی از اثرات مخرب وزش باد شدید و توفان است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان باد هواشناسی دید افقی کیلومتر بر ساعت سرعت وزش باد وزش باد شدید نصرت آباد متر کاهش دید افقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان افزود: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی از وقوع یک مورد اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مأموران با رصد تخصصی دریافتند اشخاصی به هویت‌های معلوم با سو استفاده از تعداد زیادی کارت سوخت خودروهای سنگین اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کرده، که در این راستا دو نفر متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و کارشناسان ارزش آن را حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تخمین زدند.

کد خبر 6094228

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!