Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:02:44 GMT

معیشت مردم مورد توجه جدی مسؤولان قرار بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۰۶۵۲

معیشت مردم مورد توجه جدی مسؤولان قرار بگیرد

وزیر کشور گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی مسؤولان باشد نارضایتی مردم از مسائل اقتصادی و معیشتی است و نباید اجازه داد دشمن از این جهت سوء استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد گفت: امنیت داخلی مهم‌ترین موضوع کشور  است و باید مورد توجه همه تصمیم گیران و فعالان سیاسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: شرایط امنیتی کشور در حوزه نظامی و انتظامی مطلوب است و مشکلی از این جهت در کشور نداریم.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی گفت: رضایتمندی مردم و حمایت مردم از دولت، حکومت و نظام در تعیین سرنوشت کشور مبنای اساسی امنیت است و در کشور ما وحدت، انسجام، هماهنگی و مشارکت خوبی برقرار است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی مسؤولان باشد نارضایتی مردم از مسائل اقتصادی و معیشتی است و نباید اجازه داد دشمن از این جهت سوء استفاده کند و به کشور لطمه بزند چرا که سیاست داخلی با مسائل اقتصادی ارتباط پیدا می‌کند.

وزیر کشور مهم‌ترین معضلات اجتماعی کشور را حاشیه نشینی، مهاجرت و طلاق عنوان کرد و تصریح کرد: در حوزه اجتماعی به معنای خاص عقب نیستیم و در برخی زمینه ها از جمله تحکیم خانواده نیز پیشرو هستیم و مسیر خوبی را طی می‌کنیم و اگر بخواهیم مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی از بین برود و مرتفع شود به  عملکرد اقتصادی ما بر می‌گردد و باید زمینه های اقتصادی و معیشتی را اصلاح کنیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید اولویت بندی کنیم.

وی عنوان کرد:در طی این 40سال با چالش‌های در حوزه اقتصادی شامل تحریم ها و تهدیدها مواجه بوده ایم و باید به این حوزه بیش از پیش توجه شود و برای تقویت زیر ساخت های اقتصادی کشور و بهبود شرایط و رفع مشکلات تلاش کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: نقش مردم در توسعه غیر قابل انکار است؛ باید عقبه تاریخی خود را خود را ببینیم که چه قدر مردم موثر بودند و  در سرنوشت خودشان در سه مقطع قبل مشروطیت، مشروطیت تا انقلاب و بعد از انقلاب چه میزان مشارکت داشتند.

وی در خصوص سابقه اروپایی ها در چپاول ثروت ملت ها گفت: زیر ساخت های اقتصادی اروپایی ها، از قرن 18 منحصر به فرد بوده و 300 سال توسعه اقتصادی را با چپاول و غارت پیش بردند و مشارکت های مردمی در این کشورها فقط جنبه تزئینی داشته است.

وی یادآور شد: ما از دهه 1340 به بعد بخاطر نفت اصلاحاتی به عنوان طرح ارائه شده داشتیم که از جمله آن اصلاحات ارضی است که بدترین و سخت‌ترین لطمه به ساختار کشور را وارد کرده است و کشور چند دهه متحمل زیان های این طرح شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معیشت مردم وزیر کشور رحمانی فضلی سوء استفاده اقتصادی و معیشتی باید مورد توجه مسائل اقتصادی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نجم الدین شریعتی مجری و کارشناس رسانه ملی با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روزها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم‌آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که به ابعاد فرهنگی توجه شود و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

وی افزود: البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم‌شدن فرزندآوری در کشور شده اما بی تأثیر هم نیست.

شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعارهای مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند، اما در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند. این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم.

وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دولت باید موانع فرزندآوری را رفع کند

همچنین وحید شمسایی سرمربی کنونی تیم فوتسال ایران و بازیگر سابق فوتسال، با تأکید بر تهدیدات میانسالی جمعیت در کشور گفت: این تهدید از خیلی سال‌های پیش شروع شده منتها ما آن را جدی نگرفتیم.

وی گفت: حال این امر تبدیل به یک خطر شده که باید برایش خیلی فکر شود که البته عوامل زیادی هم باعث و بانی آن هستند.

شمسایی با ابراز تأسف نسبت به کسانی که علاقه به تشکیل خانواده و فرزندآوری ندارند، گفت: یک بعد قضیه مالی و اقتصادی است که باید برای زوج‌های جوان و جوانان در شرف ازدواج حل شود تا آنها مسیر درست زندگی خود را پیدا کنند. من همیشه یک مثال فوتبالی می‌زنم آن هم این است که شما ۵۰ سال نمی‌توانید یک تیم ملی را با همان اعضا نگه دارید. بنابراین ما نیاز به تیم نوجوانان، امید، جوان و بزرگسال داریم و اینها مدام باید در این چرخه تغییر کنند.

شمسایی با اشاره به اینکه خیلی افراد متولی هم هستند که سمت تشکیل خانواده و فرزندآوری نمی‌روند، گفت: درست است که این قاعده همه جا وجود ندارد که به خاطر شرایط مالی فرزندآوری کم شده است، من خیلی دوستانم هم هستند که با وجود نداشتن مشکل مالی تمایل به ازدواج و داشتن فرزند ندارند. اما برای آن قشری که نیاز مالی دارند دولت می‌بایست کاری بکند و موانع را از سر راه بردارد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

کد خبر 6097872

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند