Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@11:04:06 GMT

علت گرانی ماسک چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۰۸۵۷

علت گرانی ماسک چیست؟

رویداد۲۴ نیما بصیری تهرانی با تایید افزایش قیمت ماسک اظهار کرد: با ورود چینی‌ها برای خرید ماسک به کشور، تولیدکننده نیز حاشیه سود خود را در نظر می‌گیرد و زمانی که مشتری یک کالایی را چند برابر خریداری می‌کند دلیلی بر نفروختن آن وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به وجود مشتریان خارجی، قیمت ماسک بر اساس قیمت‌های دلاری و بین المللی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی با بیان اینکه از قبل درخواست ممنوعیت صادرات را ارائه کرده بودیم، اما توجهی به آن نشد، افزود: ممنوعیتی برای صادرات وجود ندارد و صادرات ماسک از کشور همچنان در حال انجام است.

وی درباره اینکه مسئولان وزارت صنعت طی چند روز گذشته ممنوعیت صادرات این کالا را اعلام کردند، گفت: این موضوع فقط برای آرامش بازار اعلام شده، اما هیچ مصوبه یا بخشنامه‌ای صادر نشده است.

بصیری تهرانی درباره تامین بازار داخل نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا به کشور وارد نشده در حال حاضر برای تامین مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: ماسک زدن تا چه اندازه در مقابل ویروس کرونا مفید است؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی درباره میزان تولید ماسک در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه هم تولید کننده رسمی داریم و هم تولیدکننده زیرپله ای، میزان تولید ماسک در کشور مشخص نیست و کسی نمی‌تواند آمار دقیقی از تولید ارائه کند.

وی با بیان اینکه در داخل کشور محدودیت مواد اولیه برای تولید ماسک نداریم گفت: گرجستان، چین و قزاقستان برای خرید ماسک سفارش دادند.

در حالی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی از صادرات ماسک خبر می دهد که دوشنبه هفته گذشته سخنگوی ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت صادرات ماسک به درخواست وزارت بهداشت خبر داد و گفته بود: مقرر شد که کمیته مرتبط با وضع عوارض صادراتی در سازمان توسعه تجارت سریعا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: میزان لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r2f خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ماسک ممنوعیت صادرات صادرات ماسک تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشور‌های حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم‌گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته وی تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و تامین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های افریقایی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد