Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ محسن ظهوری - «من فقط در عالم خیال و با جوهری از طلا و نقره می‌توانم چنین اثری را تصور کنم.» این را «لویی کان» معمار و هنرمند شهیر آمریکایی درباره این مسجد گفته، اثری از دوره صفوی که تحسین تمام است و زیبایی تام. بنایی ۴۰۰ ساله که حیرت معماران جهان را در تناسب و زیبایی رنگ‌ها و طرح‌ها برانگیخته؛ «مسجد شیخ لطف‌الله» اصفهان، که اگر تنها اثر به‌جامانده از تاریخ ایران بود، باز نام سرزمین‌مان را در هنر معماری آوازه جهان می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این، تصویری است که کانال «دیده‌بان میراث‌فرهنگی ایران» به تازگی از این مسجد منتشر کرده؛ کوبیدن توپ فوتبال به کاشی‌کاری‌های شگفت‌انگیز و درِ زیبای این مسجد. برخورد برخی با اثری که احتمالا چیزی از اهمیتش نمی‌دانند مگر آنکه می‌تواند دروازه فوتبال‌شان باشد. شاید هم حق دارند؛ مگر در کتاب‌های درسی چقدر درباره آثار تاریخی ایران خوانده‌اند؟

مسجد شیخ لطف‌الله تاریخی طولانی پشت‌سر گذاشته، اما امسال برایش پرحرف و حدیث شده؛ همین یک ماه پیش بود که این تصویر از گنبد این مسجد در روزی برفی گرفته شد؛ تصویری که نشان می‌داد دادِ برخی علاقه‌مندان و کارشناسان میراث‌فرهنگی بیراه نبوده و در مرمت گنبد آن کوتاهی شده است. وقتی برف بر همه‌جای گنبد نشست جز بخش مرمت شده آن، روابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی در اولین اقدام تصویر را جعلی خواند، اما مشخص شد که نه‌تنها تصویر درست بوده بلکه حرف‌های قبل‌تر از آن هم درباره ناهمخوانی رنگ و غیراصولی بودن بخش مرمت شده گنبد مسجد با دیگر بخش‌هایش درست بوده.

حالا ما مانده‌ایم و مسئولینی که یا سکوت می‌کنند و یا مدام وعده درست شدن کار را می‌دهند، و عده‌ای که توپ فوتبال بر در و دیوار این اثر زیبا می‌کوبند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیشتر ببینید:

معماری چشمگیر میدان نقش جهان - اصفهان (عکس)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

لینک کوتاه: asriran.com/002zWc

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مسجد شیخ لطف الله میدان نقش جهان اصفهان مسجد شیخ لطف الله میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند که  سرخپوشان تغییراتی را در ترکیب تیم خود خواهند داشت.  

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با وجود اینکه چند روز پیش گچ دستش را باز کرد، اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. به نظر می‌رسد امیر رفیعی به جای بیرانوند درون دروازه سرخپوشان قرار بگیرد. البته احتمال دارد که بیرانوند در آخرین لحظات جانشین رفیعی در درون دروازه سرخپوشان پایتخت شود.  

امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که در بازی با تیم صنعت نفت آبادان مصدوم شده بود، با تلاش پزشکان آسیب دیدگی اش برطرف شده است و مشکلی برای بازی با سپاهان ندارد. همچنین دانیال اسماعیلی فر هم به خاطر محرومیت انضباطی در این بازی حضور ندارد و به احتمال زیاد وحدت هنانوف جای اسماعیلی فر در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار می‌گیرد.  

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر تیم سپاهان به شرح زیر است.

امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون ارونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • تیم ملی فوتبال در این تاریخ به اردو می‌رود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس