Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@20:10:18 GMT

یک منتقد سینما: سینمای دستمزدی راه به جایی نمی‌برد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۱۰۷۹

یک منتقد سینما: سینمای دستمزدی راه به جایی نمی‌برد

علی نقی طاهری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در اهواز  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سینمای هالیوود هم زمانی دستمزدی بود اما مسیر خود را عوض کرد، اظهار داشت: در حال حاضر می توان گفت سینمای ایران از راه و مسیر اصلی خود خارج شده و به سمت دولتی شدن در حال حرکت است منظور این سخن این نیست که فیلم دولتی بد است اما حقیقت این است وقتی دولت سرمایه گذاری می‌کند و پول می دهد کارگردان از بابت دستمزد خیالش راحت است و همین امر به ساخت فیلم لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منتقد سینما بیان کرد: جشنواره فیلم فجر باید به سمت فیلم‌های بخش خصوصی برود و جایزه را به فیلم‌های بخش خصوصی بدهد.

وی با بیان این که سینمای فعلی سینمای مورد تصور ما نیست بیان کرد: سینما نباید سفارشی باشد، دغدغه اصلی کارگردان و فیلمساز باید تماشاچی باشد چراکه وقتی کارگردانی دغدغه تماشاچی نداشته باشد دیگر نمی‌شود نام اثر ارزشمند سینمایی را روی کار او گذاشت.

توقع سینماگران از جشنواره فجر

طاهری بیان کرد: از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر توقع دارم به فیلم‌های بخش خصوصی بها بدهند تا دیگران نیز تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه سینما بشوند، من کسانی را می‌شناسم که زندگی خود را فروخته و فیلم ساختند اما فیلمشان حتی به جشنواره راه پیدا نکرد.

 وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت برای ساخت یک فیلم سرمایه‌گذاری می‌کند قطعا کسی توان رقابت و این سرمایه‌گذاری مشابه را نخواهد داشت و در واقع کسی نمی‌تواند حریف شود اما توقع می‌رود به فیلم های بخش خصوصی بهای بیشتری داده شود.

این منتقد سینما در پایان وضعیت سخت افزاری سینماهای خوزستان را غیراستاندارد خواند و گفت: سینماهای اهواز  هنوز با معیارهای استاندارد فاصله دارند اما در حوزه پخش فیلم و صدا با توجه به دیجیتال شدن سیستم سینماها کیفیت صدا و تصویر فیلمها خوب بود.

به گزارش ایرنا سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه جاری همزمان با تهران ، در سینمای ساحل و هلال اهواز در حال برگزاری است، در این دوره از جشنواره ۲۴ فیلم شامل ۱۹ فیلم سینمایی برای بزرگسالان در قالب سودای سیمرغ  و پنج فیلم برای کودک و نوجوان در قالب سیمرغ پروانه در جدول پخش فیلم فجر اهواز قرار گرفت.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا بخش خصوصی پول جشنواره فیلم فجر دستمزد ساخت فیلم انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فیلم های بخش خصوصی منتقد سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما